Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > På tal om vikten, jag har gått ner i vikten!
          silos
          Inlägg 25-10-2005, 20:16
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Anledning till att jag vill gå ner i vikten är att när man blir äldre och är fet så riskerar man att få sockersjuka och dessutom var jag oftast mycket trött.

Jag var förrut alltud tvungen att sova ett par ggr. varje dag men nu är jag vaken hela dagen ifrån 9-10 tiden till 23:00-24:00.

Det skall bli spännande att se var min vikt stannar framöver.

Citera
          stina
          Inlägg 25-10-2005, 20:23
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Det finns inget som gör en så trött som stora tunga måltider (bättre att äta lite och ofta tycker jag) och inget som gör en så pigg och glad som regelbunden träning.

rolleyes.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-10-2005, 20:28
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (silos @ 25-10-2005, 21:16)
          Anledning till att jag vill gå ner i vikten är att när man blir äldre och är fet så riskerar man att få sockersjuka och dessutom var jag oftast mycket trött.

Jag var förrut alltud tvungen att sova ett par ggr. varje dag men nu är jag vaken hela dagen ifrån 9-10 tiden till 23:00-24:00.

Sånt har juh mycket med den psykiska hälsan att göra också, det där med sömnen alltså. Förut så mådde du juh inte så bra, men nu har du blommat upp och mår juh prima som det verkar, skönt för dig Solis och grattis till nedgången. Synd på rumpan..........om du nu ville ha den kvar alltså rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 25-10-2005, 21:14
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (stina @ 25-10-2005, 21:23)
          Det finns inget som gör en så trött som stora tunga måltider (bättre att äta lite och ofta tycker jag) och inget som gör en så pigg och glad som regelbunden träning.

rolleyes.gif

Så sant, och dessutom är kroppen anpassad för att äta lite men ofta. Som katter ungefär. Jag tycker det känns som om jag är tröttare de dagar jag hoppat över träningen, men det kanske bara är inbillning tongue.gif

Fast jag kan ju säga att man inte går ner i vikt av att träna kampsport iaf. Jag har hittils gått upp tre kilo... Min man säger att det är muskler, men jag vet inte jag... Hur kan man veta det egentligen? Det syns ju bara om man inte har underhudsfett som "skymmer sikten" men det har ju jag biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magda16
          Inlägg 25-10-2005, 21:57
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 75
          Medlem nr: 6 655

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-10-2005, 20:53)
          CITAT (Magda16 @ 25-10-2005, 20:37)
          Att jag inte har gått ner kan bero på att man samlar extra mycket vatten (tyvärr inte muskler) när man börjar styrketräna (enligt Oprahs tränare som menar att man inte ska väga sig de första två månaderna och helst inte alls.

Fick man någon förklaring till varför man skulle samla på sig mer vatten när man styrketränar? Det har jag aldrig hört.
          Jag är och har alltid varit väldigt dålig på att dricka, helt enkelt för att jag inte är törstig. Det blir väl en vana också, kroppen vänjer sig vid att klara sig på mindre vatten. På mig syns det då väldigt tydligt att jag lagt på mig muskler, jag var så tunn innan så det blir väl mer tydligt då.

Jag tror att han sa att kroppen inte var van vid vattnet och sög därför upp det på ett helt annat sätt när man drack och tränade, det lät väldigt logiskt när han sade det. Man vänjer sig jättesnabbt att dricka vatten, lika snabbt som man vänjer av sig rolleyes.gif Jag försöker att få i mig 2 liter om dagen, det är ju ändå det alla är överrens om, att det är jättebra med vatten. Sedan är jag Pepsi Max beroende sleep.gif Kan dricka en stor flaska om dagen och då är det ju bättre att fylla på med så mycket vatten man kan, både billigare och nyttigare (men jag röker, dricker och snusar inte och lite kul kan väll en kvinna få ha det laugh.gif ) Det är så snyggt med muskler som syns, både på killar och tjejer, vill ha det, kämpar för det smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 25-10-2005, 22:27
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Reserv @ 25-10-2005, 21:28)
          CITAT (silos @ 25-10-2005, 21:16)

Sånt har juh mycket med den psykiska hälsan att göra också, det där med sömnen alltså. Förut så mådde du juh inte så bra, men nu har du blommat upp och mår juh prima som det verkar, skönt för dig Solis och grattis till nedgången. Synd på rumpan..........om du nu ville ha den kvar alltså rolleyes.gif

Det är säkert som du skriver.

Jag mår bra mycket bättre psykiskt idag;värken finns kvar i kroppen men så länge jag kan gå upp om morgnarna och gå ut med vovvarna så är jag tacksam.

Visst ville jag ha kvar min stora rumpa tongue.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 25-10-2005, 23:01
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Ska man säja grattis kanske?
          Ja, det ska man ju om du känner att du mår bättre!
          Blir alltid imponerad av männiksor som lyckas ändra på nåt de inte gillar hos sej själva, vare sej de är midej mått, vikt, muskelmassa eller rökvanor.=)

Var stolt! smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-10-2005, 09:34
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (LarsV @ 25-10-2005, 18:16)

Där ligger min lilla rumpa rejält i lä! Och jag som hade en sån sjuklig lust att moona häromkvällen, det här vore ju rätta tråden för det men efter den där mooningen så liknar allt annat prematur-rumpor! biggrin.gif

Citera
          silos
          Inlägg 26-10-2005, 10:01
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 26-10-2005, 00:01)
          Ska man säja grattis kanske?
          Ja, det ska man ju om du känner att du mår bättre!
          Blir alltid imponerad av männiksor som lyckas ändra på nåt de inte gillar hos sej själva, vare sej de är midej mått, vikt, muskelmassa eller rökvanor.=)

Var stolt! smile.gif

Tack smile.gif

Men jag faktiskt gillar ALLT hos mig själv;men behöver minska vikten för hälsans skull.

Citera
          stina
          Inlägg 26-10-2005, 10:13
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Om det var utseendet som styrde min träning och mitt matintag borde jag förmodligen dra ner på träningen och äta lite mer "fettigt" för jag ser ut som en pojke i kroppen (utom då möjligen boopsen som trots allt finns där). Har absolut ingen "läcker kvinnlig häck", den är liten och smal.... Men jag bryr mej inte om det, det är en följd av träningen som sagt och den som inte gillar vad den ser får helt enkelt se åt ett annat håll, så det så! Och jag mår i alla fall bra, är stark och frisk och det betyder mer än att behaga någon annan med min häck....

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 26-10-2005, 10:37
          Länk hit: #51

Medlem

Jaså det finns fler som har tänkt på att moona här wink.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-10-2005, 10:39
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 26-10-2005, 11:37)

Jaså det finns fler som har tänkt på att moona här wink.gif

Ja och snart gör jag slag i saken och då får väl folk som inte gillar smalisar titta åt ett annat håll, som Stina föreslog.

Citera
          Rossi
          Inlägg 26-10-2005, 10:41
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag tycker det börjar bli lite vikt-fixerat här ..... Tänk bara på att smalt inte automatiskt är lika med snyggt! Det finns många snygga mulliga män och kvinnor.

Det som vore bättre vore om vi pratade om HÄLSA istället!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-10-2005, 10:48
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 11:41)
          Jag tycker det börjar bli lite vikt-fixerat här ..... Tänk bara på att smalt inte automatiskt är lika med snyggt! Det finns många snygga mulliga män och kvinnor.

Tänk så olika man kan uppfatta det, jag tycker att viktfixeringen har varit precis den omvända! Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 26-10-2005, 11:00
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48)
          CITAT (Rossi @ 26-10-2005, 11:41)

Tänk så olika man kan uppfatta det, jag tycker att viktfixeringen har varit precis den omvända! Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.

En mej närstående person, med Crohns, en kronisk sjukdom som gör att personen tappar i vikt, har fått lida i många år av kommentarer om sitt smala utseende.
          Han tycker det är orättvist att man inte "får" anmärka på tjocka männiksor på samma sätt och känner sej orättvist behandlad.

Kanske det är så i samhället att det som anses tillåtet och inte kommer att ändras, men idag kommenterar man ju faktiskt inte andras vikt, ålder eller utseende. Varför ska de i såna fall vara tillåtet att påpeka om nån är smal?

Kan man inte istället ändra sitt förhållningssätt och bara tala med såna frågor med sina närmaste vänner, såna goda vänner som man kanske skulle kunna prata om viktproblem med, för man vill deras bästa . Andra kan man väl helt enkelt låta vara?

Jag jobbar i skolan och där pågår ju naturligtvis hela tiden kampanjer mot fetma, men ALDRIG så att vi säjer just detta!

Istället betonar vi vikten av att äta rätt, motionera mera osv.
          Det tycker jag vi skulle prata mer om här kanske.
          Vi kan visst gratulera nån som lyckats gå ner, gå upp eller lyckats med nåt annat, men jag håller med om att vi kanske ska vara försiktiga med att göra ned ett visst utseende.

Jag är för smal egentligen och skulle kunna gå upp fem, sex kilo, men jag hoppas få vara smal ändå utan kommentarer, för jag mår rätt bra=)

Kram på er alla i alla viktklasser, mår ni bra så fortsätt med det!
          smile.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 26-10-2005, 11:26
          Länk hit: #56

Medlem

Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.

Men det är väl klart att vissa smala människor är snygga liksom vissa smala människor är fula. Liksom vissa mulliga människor är snygga. Liksom vissa mulliga människor är fula.

Sedan är fult/snyggt givetvis en smaksak.

Det jag menade var att bara för att man är smal så är man inte automatiskt snygg. Bara för att man är smal behöver man inte vara vältränad eller ha en bra hälsa.

Jag känner en tjej som är extremt smal. (Och nej - hon är inte speciellt snygg om jag får säga så .....) Hon får ofta höra att "du som är så smal kan ju äta hur mycket godis som helst". Och visst - hon går inte upp i vikt av att äta godis men man måste ju tänka på hälsan också. Hennes kropp mår ju inte speciellt bra om hon skulle proppa i sig en massa fett.

En sund själ i en sund kropp är det bästa! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Reserv
          Inlägg 26-10-2005, 11:30
          Länk hit: #57

Medlem

Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.

Hur kan du ha missuppfattat mig så? sad.gif Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda. huh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 26-10-2005, 11:37
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:30)

Hur kan du ha missuppfattat mig så? sad.gif Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda. huh.gif

Ja då har jag verkligen missuppfattat dig måste jag säga. Uppfattningen jag fått härifrån är att de flesta tycker att det är okej att göra ner smala personer och klaga på deras utseende. Jag blir faktiskt väldigt ledsen över att behöva känna så här att jag måste försvara mig som nån sorts anorektiker, de som sett mig naken vet att jag inte ser ett dugg mager eller pojkaktig ut trots att jag inte är mullig. Trots att jag vet detta så känner jag mig utpekad, spåren sitter kvar av allt man fått höra när man var ung och inte hunnit få former än.

Citera
          Rossi
          Inlägg 26-10-2005, 11:40
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 12:37)
          CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:30)

Ja då har jag verkligen missuppfattat dig måste jag säga. Uppfattningen jag fått härifrån är att de flesta tycker att det är okej att göra ner smala personer och klaga på deras utseende. Jag blir faktiskt väldigt ledsen över att behöva känna så här att jag måste försvara mig som nån sorts anorektiker, de som sett mig naken vet att jag inte ser ett dugg mager eller pojkaktig ut trots att jag inte är mullig. Trots att jag vet detta så känner jag mig utpekad, spåren sitter kvar av allt man fått höra när man var ung och inte hunnit få former än.

Det är trist att du känner så Magdis. Men jag har fått uppfattningen att du framhåller lite att du är så smal och då kanske man luras att tro att det inte är så känsligt för dig.

Jag har inte heller uppfattat att man har pratat ner smala människor här på forumet.

Själv tycker jag om vältränade människor som är normalviktiga. Jag tycker inte att det är snyggt med FÖR smala människor eller FETA människor men som sagt - ursäkta att jag tjatar - smalt är inte lika med snyggt.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Reserv
          Inlägg 26-10-2005, 11:41
          Länk hit: #60

Medlem

Jag tycker du är fin Magdis, och det tänker jag fortsätta tycka, Rossi är fin i figuren hon med wub.gif rolleyes.gif Söta flickor vi har här på odla wub.gif

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 15:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon