Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Hörde alldeles nyss ett gammalt bekant ljud som jag inte har hört på länge, ja det är faktiskt åtskilliga veckor sen sist... DET REGNAR!!! Vi blev äntligen bönhörda!!! Hoppas det håller på hela natten!
Förhoppningsvis regnar det där borta i Bodenskogarna med, så att de får kontroll på bränderna.
Medlem
CITAT (flaxss @ 16-08-2006, 23:13)
härligt att det regnar där det behövs här i da har varit från å till . iblan mulit å kallt sen solsken å varmnt med ett par regnskurar nu är det 12c
Här har varit mulet och kvavt hela eftermiddan så jag hoppas verkligen att vi inte bara får ett stort våldsamt åskregn som bara rinner på ytan. Det är så torrt i marken så den kan nästan inte ta emot vattnet när man vattnar med trädgårdsslangen, det rinner bara ovanpå. Hoppas det ska strila så där lagom långsamt och helst hela natten.
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
CITAT (Felix matte @ 17-08-2006, 10:19)
Magdis gå in på din Kontrollpanel... Foruminställningar där ser du Är det sommartid? avbocka den lilla rutan till höger så får du rätt tid.
Testing testing...blev det rätt nu?! Hade aldrig sett den där lilla rutan eftersom man var tvungen att scrolla åt höger för att den skulle dyka upp. Dags att skaffa lite större bildskärm kanske!
Inatt har det kommit en del regn men idag är det bara mulet.
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069
Och jag fick 14 mm till!!!!! Mest fascinerad är jag kanske av gräsmattan som var brun. Och då menar jag brun - helt sönderbränd. Idag är den knallgrön igen. Och alla perenner och buskar har rätat upp sig. Underbart! Mulle
Medlem
Ja inte var det mycket till regn vi fick igår natt, kollade regnmätaren i morse: 0,5 mm Idag är det också mulet, luften känns regntung men inte en enda droppe har de gråa molnen släppt ifrån sig. Termometern står på 15°, det känns rått och ruggigt där ute, jag håller tummarna och hoppas vi ska få mycket mer av det våta...
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
NU vet jag varför det började vräka ner regn igår kväll!!! Jag hade ju tvättat den lilla madrassen till vaggan och lagt ut på mattställningen för att torka och sen glömde jag bort den när jag hörde ösregnet komma. Jag blev bara glad över att det äntligen regnade. Det gick inte så bra för madrassen att torka!
Medlem
Antal inlägg: 159
Medlem nr: 8 255
God morgon alla vakna glada odlare
Just nu kl 08.00 skiner solen från en klarblå himmel, första gången på mina 3 veckors semester får hoppas att dagen fortsätter så, har nämligen plockat fram kött, tänkte grilla framtåt eftermiddag,kväll
Medlem
Har varit soligt och varmt tidigare idag, dryga 20°, men hör och häpna: Nu regnar det! Ett lagom strilande sommarregn, åskan har mullrat lite svagt i fjärran men inget allvarligt. Äntligen får vi regn!
trode det skulle bli fint i da varit 23c i da å framm till ca12.30 var det vramnt å solen sken . men nu är himlen mörk å först regnade det lätt sen börjjasde vinden ta i å det hhaglade lite å nu är det ett skyfall . det kommer säkert börja åska med