har har varit delvismörka moln och blåhimel soligt i mellan åt och det har kommit ett par kraftiga regnskurar plus har det blåst en heldel starka vindar . nu är det vindstilla mörkhimel
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Tänka sig att nu har vi haft vår första helt mulna dag här och det har kommit riktigt ordentligt med regn. En åskskur kom det inatt också när jag var på jobbet och det första jag tänkte var "jag borde stänga av datorerna!" Sen kom jag på att det antagligen inte skulle spela nån roll för det finns ju inga modem att dra ur och troligen finns det ju nåt skydd mot sånt på ett stort sjukhus med massor av datorer och en server som ligger på ett helt annat ställe.
Medlem
Vad häpen jag blev när jag skulle ut och handla på kvällskvisten. Jag åkte iväg vid 21 och då visade termometern på 17 grader. Jag kände när jag klev ur bilen hur ljummet det kändes fast det fläktade lite. Samtidigt var det kolsvart (slut på nattljuset nu) och man fick lite medelhavskänsla.
När jag kom ut från affären 21.30 var det 19 grader!
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
ja här är det storm ute springer omkring och räddar krukor mm sol och vackert men jag som bor på höjden blåser nästan bort själv
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
jag har med räddat krukor i da min vanliga otur så hittade jag det mesta av mina kruko på grannesn tomnt nu när jag kom hem från skolan . så här har blåst mycket i da gör det än i mrellan åt å delvis mörkmolnig himel med sol i mellan ca +18c här blåser 29kph vet inte hur man skirver dte i svenska.
nu har vi 34kph och det blåser rejält i mellan åt med hårda vindar
här blåser som bara den undra om tulpanträdet står kvar i morn själv kna jag inte sova för vinden. var ute å kollade till där ute har satt ner dom flesta växter på marken skyddat medans resten står där dom står
ca +14c och och det blåser 34kph ocg regnet kommer imellan åt å öser ner
Medlem
Igår öste det ner hela dan men idag har det till och med varit lite sol på förmiddan. Dottern skulle på dagisutflykt i skogen och man hade ju kunnat tro att det skulle vara blött på marken men det hade redan sugits upp....så torrt som vi haft hela sommaren.
Medlem
Idag har varit rena sommardagen. Så varmt på altanen att jag knappt kunde sitta kvar. Mina lökar från Odla kom idag också....så nu har gubben varit ute och grävt bort lite mer av gräsmattan så att jag kan plantera sen.
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Idag regnar det här, alltifrån lite dugg till riktigt regn. Precis ett sånt väder då man kan passa på att baka bullar - eller bake the bulls som det heter på utrikiska.
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----