CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-11-2005, 08:04)
CITAT (oldwolfie @ 27-11-2005, 15:08)
jag har många många mil bakom mej o jag har allltid kunnat låta bli att köra över de djur jag sett på vägen
Hallå! Då har du haft en 7-j-a tur som inte stött på ett framrusande djur på vägen! Djur som plötsligt springer över väg med skogskanter saktar inte ner och ser sej för, dom rusar bara rätt över. Även om du kör i 50-70 km/tim så måste du tvärnita om du hinner och har du då en bil strax bakom......! I 30 år har vi kört Sthlm-Vätö t.o.r. varje veckoslut och två gånger har jag varit centimeter ifrån att köra på älg. Jag anser att jag kör med huvudet - i skymning och gryning är jag väldigt uppmärksam på skogskanter vid vägen eftersom jag vet att djur ifrån skogen rör på sej vid de tiderna på dygnet och söker sej ofta ner till vattendrag för att dricka. Trots försiktighet så anser jag att det inte varit skicklighet som gjort att jag 'missat' påkörning utan rena rama turen.
/Gunvor
faktum är att det har rusat fram djur i massor under alla mina år som förare vid dessa tider då dom e ut
men som jag sa så har jag kört me huvet
inte me blyfot
men håller man koll i skogskanterna så ser man ofta deras ögon reflektera bland annat
ja jag e ingen världsmästare me n som sagt de e inte bara tur att jag inte kört på dom