| |
|
  |
Ahhhhhrrrggghhhh..kom nån gång då Liten!, + 6 dagar och ingen bebis än |
|
|
|
|
30-11-2005, 11:48
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Jag följer den här tråden med spänning, jag hoppas det går bra och att det inte blir allt för jobbigt. Men jag är övertyygad om att bebisen kommer mitt i natten, när man minst anar det. Jag hoppas vi får se fotografier sen också, jag älskar bebisbilder.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 13:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 09:01) Jag rekommenderar verkligen återigen att ta vara på varje sömnstund du kan sno åt dig under dagarna. r kvar mitt på dagen för att orka hantera värkarna. Vilar när jag är trött, dag eller natt bryr jag mig inte om. Har nog vänt på dygnet lite nu men det får jag rätta till sen  Tror jag sover oroligt på nätterna för alla säger att det börjar på natten. Nu kan h*n ju verkligen komma när som helst Tack för alla goa tips, stor KRAM till er alla!
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 13:49
|

Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20

|
Hej å hå,
Hur många dagar är Du över tiden nu?
Hu - vi håller tummarna!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 13:52
|

Medlem
Antal inlägg: 572
Medlem nr: 5 267

|
Det är kanske nyttigt att du har vänt på dygnet med tanke på att det troligtvis börjar på natten. Då är du som piggast när det sätter igång.  Jag läste förut om att förlossningar oftast startar på natten eftersom kroppen utsöndrar något hormon när man vilar och det hormonet sätter igång förlossningen. Minns ej exakt, vet ej heller hur sant det var, men borde säkert gå att hitta på nätet nånstans. Är magen stor nu? Jag får själv redan höra att jag ser sprickfärdig ut trots att det är två månader kvar. Midjemåttet är ca 125 centimeter.
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 14:01
|

Medlem

|
CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 13:52) Är magen stor nu? Jag får själv redan höra att jag ser sprickfärdig ut trots att det är två månader kvar. Midjemåttet är ca 125 centimeter.  Har inte haft så stor mage under hela grav. (förutom fettet utanpå  ) men nu känns det ju att det är trångt där inne. Här är en bild på mig och min man i väntan på bebis så får ni se lite hur vi ser ut också (för er som är nyfikna)  +13 dagar idag Ingrid på V-kusten 
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 14:07
|

Medlem

|
Vilken vacker bild! Det är så himla mysigt att ha sen när barnet kommit och man inte ens kan föreställa sig att det legat i ens mage. Vi funderade på att göra något liknande, men jag är för fotoskygg, ångrar det lite nu. 13 dagar är MYCKET! Vilket datum är det senast som de sätter igång förlossningen?
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 14:36
|

Medlem
Antal inlägg: 1 900
Medlem nr: 3 535

|
Jag har sagt det tidigare: imorgon kommer hon!
--------------------
Zon 1, Skånes västkust
Besök gärna Buxus.se
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 15:41
|

Medlem

|
CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 14:07) 13 dagar är MYCKET!
Vilket datum är det senast som de sätter igång förlossningen? + 21 dagar så det borde bli senast 8:e om jag räknat rätt. Men det är många som tror h*n kommer inatt...får väl se om ni har rätt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 15:45
|

Medlem
Antal inlägg: 913
Medlem nr: 3 822

|
Jätte fin bild  Håller tummarna här med. Börjar bli riktigt nyfiken... (Trassligt att måla dörrkarmar utan tummar, men det gör inget  )
--------------------
Jennie, Göteborg, zon 2
jendah.SE
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 16:16
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 14:07) 13 dagar är MYCKET! NEJ!! Hur kan du säga så? Du kan ju skrämma någon i onödan......... Det är hur barnet mår i magen som avgör om det är dax att "hjälpa till" Det där med beräknad nedkomst är just BERÄKNAD NEDKOMST Sedan finns variablar åt båda håll. Själv fick jag "3veckor för tidigt" Pytsan! Han vägde över 3500g o var fullgången. Sedan finns det andra som fått efter beräknad tid o ändå är barnet litet o behöver div. hjälp. Men Fru Berglund jag kan trösta dig med att hittills har alla barn kommit ut  Ingen gravid har behövt ha kvar bebisen i magen  Men visst är det långsamt att måsta vänta.
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 18:56
|

Medlem

|
CITAT (Hamilton @ 30-11-2005, 16:16) CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 14:07) 13 dagar är MYCKET! NEJ!! Hur kan du säga så? Du kan ju skrämma någon i onödan......... Det är hur barnet mår i magen som avgör om det är dax att "hjälpa till" Det där med beräknad nedkomst är just BERÄKNAD NEDKOMST Nej nej nej, det var inte alls så jag menade! Jag menade att det är lååååång tid att gå och vänta! Hoppas du inte tolkade det fel fruberglund, jag är fullt medveten om att barnet kommer när det anser sig vara redo. Men att gå och vänta 13 dagar på övertid måste kännas så himla länge! Jag vet vänner som gjort samma sak och de har verkligen tyckt dagarna sniglar sig fram.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 19:22
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Klart bäsen kommer inatt! Det är väl fullmåne inatt, eller? Tänk såhär fruBerglund: För varje dag som går är det en dag närmare att h*n vill komma ut. Förstår hur jobbigt du har det. Gick över tiden 15 dagar med min förste. Den andre ville komma ut på storebrors 2-års dag men jag sa ifrån "Du får lugna dig lille vän så att vi hinner att fira 2-åringen först sedan blir det din tur!" Och han somnade om och kom inte förrän morgonen därpå. Egentligen var det så att jag var på läkarkontroll och värkarna satte igång av sig själva. Skulle läggas in på förlossningen tyckte man men jag hade ju inte tid. Vår 2-åring måste få fira sin födelsedag först och sedan skulle han badas och nattas. Min man tog tiden mellan värkarna och svärmor höll på att gå upp i limningen när jag vägrade åka in ( tar 20 min till lasarettet) trots att värkarna var täta. Men allt gick bra , det kände jag på mig också, och det lugnade ner sig lite och så kom han ganska snabbt fram på morgonsidan.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 21:57
|

Medlem

|
CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 18:56) CITAT (Hamilton @ 30-11-2005, 16:16) CITAT (Latmask @ 30-11-2005, 14:07) 13 dagar är MYCKET! NEJ!! Hur kan du säga så? Du kan ju skrämma någon i onödan......... Det är hur barnet mår i magen som avgör om det är dax att "hjälpa till" Det där med beräknad nedkomst är just BERÄKNAD NEDKOMSTNej nej nej, det var inte alls så jag menade! Jag menade att det är lååååång tid att gå och vänta! Hoppas du inte tolkade det fel fruberglund, jag är fullt medveten om att barnet kommer när det anser sig vara redo. Men att gå och vänta 13 dagar på övertid måste kännas så himla länge! Jag vet vänner som gjort samma sak och de har verkligen tyckt dagarna sniglar sig fram. Nädå, ingen fara. Är så fullmatad med info så det nästan är läskigt (Familjelivs fel  ). Vet att den inte behöver vara överburen bara för att den är sen. Visst sniglar det sig fram nu men samtidigt vet jag ju att jag inte behöver vänta såååå länge till förrän vips...så har man Liten i famnen  Nä, dags att gå och knyta sig ifall.......
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11-2005, 22:42
|

Medlem
Antal inlägg: 2 177
Medlem nr: 6 191

|
Min syster och jag skulle varit födda ungefär samtidigt (fast olika år, då) - men hon är född den 13/8 och jag den 23/6... Bebisar gör lite som de vill, och skönt är väl det, lite skinn på näsan behövs allt i den här världen.
--------------------
"Det är roligare att vara glad!" /Alexander Hoffman
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2005, 05:14
|

Medlem

|
Jaha, ni som gissade på natten till idag fick också fel Väldigt envis bebis det här...undrar vem den har det ifrån...kan väl inte vara sin mamma heller  Följetongen fortsätter...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2005, 07:19
|

Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579

|
Dessvärre står jag fast vid min ursprungliga gissning: 5:e december. När jag skrev det kändes det oerhört långt dit, men vi närmar oss. Hoppas verkligen du tar varje chans till vila. Själv blev jag igångsatt med 1:an i förtid, eftersom bebisen uppenbarligen började bli väldigt stor. Inte mysigt. (Han vägde 4,9 kg, men räknades ändå som prematur!  ) 2:an gick jag därför snällt över med även om varje dag kändes som ett år. Håller med de som skrivit tidigare: naturliga förlossningar är definitivt att föredra.
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2005, 14:01
|
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309

|
När jag väntade mitt första barn frågade en elev (pojke 19 år) försiktigt om jag var säker på att det var bara en bebis. Hur är det med fru Berglund? Är du säker? Jättefin bild!! Härligt minne. Det tänkte vi aldrig på!
|
|
|
|
|
|
|
|
01-12-2005, 15:56
|

Medlem
Antal inlägg: 1 934
Medlem nr: 17

|
Tillbringa natten med en älskogstund så kommer bebisen ut fortare än kvickt!
--------------------
mvh Virgo
Den som hittar stavfel får behålla dessa!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|