Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ahhhhhrrrggghhhh..kom nån gång då Liten!, + 6 dagar och ingen bebis än
          fruberglund
          Inlägg 27-11-2005, 12:56
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Birgitta P @ 27-11-2005, 12:03)
          Vi skall kanske ordna vadslagning ohmy.gif laugh.gif
          Den som vinner vadet blir Årets Sibylla laugh.gif

Ja, satt faktiskt och funderade på det själv. Kanske skulle slå vad när den kommer och vilken sort det blir biggrin.gif Men vad är årets Sibylla? Får man en varmkorv då?

Själv tror vi att det blir en pojk, när den kommer har jag gissat på redan och jag hade fel (jag trodde 22:a) smile.gif

Inne på + 10 dagar idag men som mannen sa så är ju varje dag 1 dag närmare att h*n faktiskt kommer ut. Om inte på vanlig väg så blir man ju igångsatt så småningom.

Nu ska vi iväg på kalas, mannens bror fyller år idag. Han tyckte bebis skulle komma idag för att han skulle ha lätt att komma ihåg men som det verkar nu så blir det inte så.

Ska passa på att köpa lite julblommor när vi ändå är inne i stan, måste ju pigga upp sig på nåt sätt i denna väntan wub.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2005, 13:15
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (fruberglund @ 27-11-2005, 12:56)
          CITAT (Birgitta P @ 27-11-2005, 12:03)
          Vi skall kanske ordna vadslagning  :o  :lol:
          Den som vinner vadet blir Årets Sibylla  :lol:

Ja, satt faktiskt och funderade på det själv. Kanske skulle slå vad när den kommer och vilken sort det blir biggrin.gif Men vad är årets Sibylla? Får man en varmkorv då?

Själv tror vi att det blir en pojk, när den kommer har jag gissat på redan och jag hade fel (jag trodde 22:a) smile.gif

Då sätter jag emot och slår vad om att det blir en tjej som kommer inatt efter kl 00.00. Tror att det hela sätter igång på kalaset som ni skall på idag
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Den som vinner får köpa varmkorv själv! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Swingtime
          Inlägg 27-11-2005, 13:16
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 737
          Medlem nr: 3 041

De är inte så pålitliga de där små rolleyes.gif

För 4 år sedan trodde jag att jag skulle få ett barnbarn på min födelsedag
          men hon ville ha en egen dag,så i dag ska jag på 4-årskalas
          Jag fyller i morron rolleyes.gif

Jag har 7 barnbarn lika spänande varje gång rolleyes.gif

Lycka till smile.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 27-11-2005, 17:32
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Det är ju spännande att gå och vänta för alla parter som tillhör familjen. Man vill ju veta vad det blir.
          Lycka till med din födsel när det nu blir.

PS! Får man går hur länge som helst över tiden. På min tid var det bara en vecka sedan fick man åka in och sätta igång det?

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          netaave
          Inlägg 27-11-2005, 18:15
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

tror att du får en tjej på onsdag!

Lite nyfiken bara, vad har ni funderat på för namn? Oavsett sort menar jag förstås.
          Mötte en tre dagar gammal pojke idag som heter Claes, det är väl lite ovanligt för att vara "nuförtiden" tongue.gif
          Flickan i sängen bredvid som hade fötts inatt heter Hilda. Urgulligt, och hon såg ut som en Hilda. biggrin.gif

--------------------

Citera
          fruberglund
          Inlägg 27-11-2005, 20:46
          Länk hit: #86

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 27-11-2005, 17:32)
          PS! Får man går hur länge som helst över tiden. På min tid var det bara en vecka sedan fick man åka in och sätta igång det?

Skiljer på olika landsting. Här i Jkpg är det 3 veckor som gäller (så länge bebis mår bra i magen och alla värden är bra).

Netaave...hihi, det får ni inte veta förrän det är klart biggrin.gif tongue.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Gåsis
          Inlägg 27-11-2005, 21:34
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

4:e december är en jättebra dag att få barn på, då kom min lilla myra wub.gif wub.gif wub.gif
          Men det kanske känns länge att vänta? Om det är någon tröst är det inte bara du och din man som väntar längre - hela odla väntar oxå rolleyes.gif

/Åsa

Citera
          Ewa L
          Inlägg 27-11-2005, 22:05
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag gissar dessvärre på 5:e och en flicka. tongue.gif
          Dessvärre eftersom väntan blir ganska lång då.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          netaave
          Inlägg 27-11-2005, 22:08
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (Gåsis @ 27-11-2005, 21:34)
          4:e december är en jättebra dag att få barn på, då kom min lilla myra wub.gif wub.gif wub.gif
          Men det kanske känns länge att vänta? Om det är någon tröst är det inte bara du och din man som väntar längre - hela odla väntar oxå rolleyes.gif

/Åsa

Ja 4:e dec är min namnsdag, så den är inte dum. tongue.gif

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 27-11-2005, 22:19
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Eftersom det inte blev igår så blir det nog i morgon...iallafall om reglerna som mina barn fötts efter följs...dagen före eller efter nån nära anhörig...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          fruberglund
          Inlägg 28-11-2005, 13:09
          Länk hit: #91

Medlem

Ni som gissade på söndag natt...tji fick ni tongue.gif Ingen bebis än sad.gif

Det här har jag roat mig med idag! Alltså planterat om nästan alla blommor i hela huset (alla inte med på bild). Ja, jag vet att man egentligen ska göra det på våren, skulle gjort det för länge sen egentligen men har inte blivit av...tänk vad man får mycket gjort när man går och väntar på bebis som man inte skulle gjort annars (av ren slöhet). Nu går man ju på adrenalin så det står härliga till!

Gick upp samtidigt som mannen gick upp 5.30 och började då biggrin.gif laugh.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

Citera
          Latmask
          Inlägg 28-11-2005, 13:17
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

CITAT (fruberglund @ 28-11-2005, 13:09)

Attans också!

Den enda trösten är väl att man aldrig hört talas om en bebis som stannade kvar där inne, så förr eller senare kommer h*n väl. smile.gif

Jag drömde i alla fall förra natten att du fick din bebis, så jag är helt inne i detta också. Naglarna sönderbitna. Går in varje dag flera gånger för att se om det blivit nåt. Det är så SPÄNNANDE!! biggrin.gif

Hoppas du hinner skriva en rad innan du åker in så att vi alla kan tänka på dig!

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 28-11-2005, 13:22
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (fruberglund @ 28-11-2005, 13:09)

Det här har jag roat mig med idag! Alltså planterat om nästan alla blommor i hela huset (alla inte med på bild). Ja, jag vet att man egentligen ska göra det på våren, skulle gjort det för länge sen egentligen men har inte blivit av...tänk vad man får mycket gjort när man går och väntar på bebis som man inte skulle gjort annars (av ren slöhet). Nu går man ju på adrenalin så det står härliga till!

Gick upp samtidigt som mannen gick upp 5.30 och började då biggrin.gif laugh.gif

Men snälla nån fru Berglund du måste vila också! Vad skall du upp så tidigt för, mannen klarar sej väl själv på morronen sleep.gif
          Då förlorade jag vadet då och får inte köpa en varmkorv på Sibylla laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          När det nu än blir så önskar jag dej Lycka Till och att du får en lindrig och okomplicerad förlossning ( och inte tycker jag det borde dröja så länge till biggrin.gif )
          Kram wub.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Margaretha
          Inlägg 28-11-2005, 16:22
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

När min nummer ett föddes flera veckor "för sent" hann jag både städa golvlister och stolben och - fylla frysen med diverse bakverk. Eftersom mitt kolikbarn skrek tio-tolv timmar per dygn var jag jättebelåten med det som fanns där.

Nummer två kom en vecka för tidigt så jag hann inte baka, men han var ett lugnt barn utan magknip så det löste sig ändå. Men om du fortfarande hinner och orkar så baka!!!

Och lycka till!

Bebisar luktar sååå gott och har så mjuka ben!!

Själv hoppas jag så småningom på barnbarn!! Fast inte än på några år! wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 29-11-2005, 10:17
          Länk hit: #95

Medlem

Var är frun idag då????

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-11-2005, 11:54
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är så himla spännande! Det har varit så mycket död på forumet nu på sistone, både djur och människor sad.gif så nu behövs det verkligen lite nytt liv som motvikt till det! smile.gif
          Ska jag också vara med i gissningsleken så tror jag det blir en pojke som föds den 1:a december!

Min lilla snutta försökte komma på det datum jag beräknat! Jag hade beräknat till den 16 maj och jag [I]kände på mig[I] att hon var en flicka (vi kallade henne Lillmagdis hela tiden i magen) På ultraljudet sa de att hon skulle komma den 23 maj men det vägrade jag gå med på eftersom jag visste precis när hon blivit tillverkad tongue.gif
          Förlossningen startade med vattenavgång natten mot den 15 maj men sen vägrade hon och min livmoder att samarbeta och det blev kejsarsnitt eftermiddagen den 18 maj.

Undrar om fru Berglund är på förlossningen nu...

Citera
          ninnisky
          Inlägg 29-11-2005, 13:34
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Tänkte allt på dig när jag var i Venezuela nu och inte kunde få kontakt ned odla.nu. Undrade så vad det skulle bli... och var tvungen att genast kasta mig på datorn för att se om DET HÄNT!
          Bäbisen kommer säkert alldeles alldeles snart - men huuuuu vad det är jobbigt att vänta. Fick själv vänta i 14 dagar.

LYCKA TILL! wub.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Mi70
          Inlägg 29-11-2005, 13:57
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Oj så spännande!

Tänker bidra med en till berättelse om hur länge man faktiskt KAN gå och vänta. Min yngsta gick jag 3 veckor över tiden med, han kom inte ens då ut frivilligt utan det var igångsättning med dropp och allt!

Men allt gick bra och idag är han en livlig treåring!

Lycka till och bli inte galen av väntan!

Citera
          fruberglund
          Inlägg 29-11-2005, 14:12
          Länk hit: #99

Medlem

CITAT (netaave @ 29-11-2005, 10:17)
          Var är frun idag då????

Frun är här, hihi!

Ingen bebis än sad.gif Börjar som Magdis tro att det inte blir nån novemberbebis utan att den väntar till december. Om inget hänt på torsdag 1 dec så ska vi ju in till förlossningen för bedömning så vi får väl se.

Kul att så många är nyfikna på vår lille knodd biggrin.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

Citera
          Ophelia
          Inlägg 29-11-2005, 14:31
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag tror det blir en flicka och hon kommer att komma samma dag som du planerar för en riktigt fin middag med familj och vänner. Annars kommer hon att komma ut den 3 december smile.gif

Citera

15 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon