Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Galna grannar, Hur mycket ska man stå ut med?
          Hannele
          Inlägg 30-11-2005, 16:46
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Zarah P @ 30-11-2005, 16:31)
          Vi har försökt. Då sa vår hyresvärd bara att de har försökt det med, men då låste de inte upp

Vaddå låsa upp, det är tidsinställt, koder och annat, som är anknytet till din lägenhet.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Zarah P
          Inlägg 30-11-2005, 16:53
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Hannele @ 30-11-2005, 16:46)
          CITAT (Zarah P @ 30-11-2005, 16:31)
          Vi har försökt. Då sa vår hyresvärd bara att de har försökt det med, men då låste de inte upp

Vaddå låsa upp, det är tidsinställt, koder och annat, som är anknytet till din lägenhet.

Såna nymodigheter har de inte här. De hade helt enkelt testat med att ha bokningskolven som spärr för dörren. Så hade vi i Malmö också - funkar jättebra. Tyvärr tyckte grannarna också att det var bra - man bara struntade i att flytta bokningskolven, så hade man tvättid jämt...!
          blink.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          bikiv
          Inlägg 09-12-2005, 23:00
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 5 207

CITAT (Zarah P @ 28-11-2005, 20:33)
          Jag får en känsla av att det har att göra mycket med att man inte längre har samma känsla av en egen personlig sfär...
          Folk pratar i mobiltelefon i en ton som gör det möjligt att (omöjligt att undgå) att uppfatta varje nyans av ett samtal

Idag fick jag och alla andra i T-banevagnen höra hur öppenvården inom psykiatrin i Vällingby (förort till Sthlm) fungerar. På vilka adresser man har gruppboende, hur samarbete med kommun och övriga stadsdelsnämndsförvaltningar fungerar, lönenivåer fär mentalskötare o s v, o s v...

Intressant iof...

Någon slags chef hade en anställningsintervju per mobiltfn... under rusningstid... i T-banan wacko.gif

Jag tänkte: Hoppas att inte personen i andra änden visste att samtalet kunde avlyssnas av minst 50 pers, visserligen bara vad den ena av de samtalande sa...

I fortsättningen kommer iaf jag att fråga VAR den uppringda personen befinner sig innan jag börjar diskutera mer eller mindre konfidentiella detaljer!

--------------------
          Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???

Citera
          Lotta150
          Inlägg 10-12-2005, 16:04
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

CITAT (stina @ 30-11-2005, 16:03)
          Precis när jag gjort det så öppnades tvättstugedörren. In kommer en gammal tant. Hon stannar i dörren och stirrar på mej och därefter upp i taket. Sen går hon bara. Jag tittade efter upp i taket och där uppe i lysröret hänger ett par jätteunderbyxor av modell upp under hakan och ner till knäna och dinglar.

Plötsligt får jag en obehaglig känsla och går ut och tittar på bokningstavlan...... Jag har tagit fel på dag! Och alltså dessutom skickat upp den stackars tantens underbyxor i taket!!! Skäms som en hund över vad jag gjort och vet inte hur fort jag ska få ner underbyxorna och få in hennes tvätt i maskinen igen!!!

Så kan det gå.....  :unsure:  :unsure:  :unsure:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 21:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon