Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > När är en yngre människa
          netaave
          Inlägg 03-12-2005, 11:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Tesa @ 02-12-2005, 18:41)
          Omsorg behöver inte betyda att man gör saker åt dem....särskilt inte när de är stora nog att göra dem själva...

Hoppas att du inte uppfattar mitt inlägg som att jag måste göra så för att ge omsorg.
          Vad jag menar är att hon precis som jag inte ska behöva äta själv om hon inte behöver det.
          Hon skulle kunna sova en halvtimme extra och fixa allt själv de mornar jag åker före henne, men varken hon eller jag vill ha det så.
          Hon skulle också kunna få gå upp och klara sig själv på fredagar och jag ligga kvar och sova, men nej.
          18-åringen däremot skulle förmodligen bli vansinnig om hon skulle behöva gå upp bara 5 min tidigare.

--------------------

Citera
          Tesa
          Inlägg 03-12-2005, 13:36
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

CITAT (netaave @ 03-12-2005, 11:09)
          CITAT (Tesa @ 02-12-2005, 18:41)

Omsorg behöver inte betyda att man gör saker åt dem....särskilt inte när de är stora nog att göra dem själva...

Hoppas att du inte uppfattar mitt inlägg som att jag måste göra så för att ge omsorg.
          Vad jag menar är att hon precis som jag inte ska behöva äta själv om hon inte behöver det.
          Hon skulle kunna sova en halvtimme extra och fixa allt själv de mornar jag åker före henne, men varken hon eller jag vill ha det så.
          Hon skulle också kunna få gå upp och klara sig själv på fredagar och jag ligga kvar och sova, men nej.
          18-åringen däremot skulle förmodligen bli vansinnig om hon skulle behöva gå upp bara 5 min tidigare.

Näe...inte menade jag så...förstår nog att du gärna äter frukost med din dotter..lika mycket för din egen skull som för hennes..
          Jag menar bara att det inte behöver betyda brist på omsorg om ungarna får klara sig själva på morgonen...
          Varför kan inte ett morgonpiggt barn kanske mysväcka sin morgontrötta mamma med fika på sängen...
          Mammor behöver också omsorg ju och det kan väl ungarna bistå med när de börjar bli stora....huvudsaken är ju att värmen finns där...vare sig den sover eller inte om morgonen..

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-12-2005, 13:40
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är fortfarande intresserad av att veta hur gammal den "unge mannen" egentligen är. Det spelar nämligen ganska stor roll för hur jag skulle ställa mig i frågan.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-12-2005, 17:41
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Själv har jag så länge jag kan minnas kunnat ta det ansvaret. Kan räkna på en hand de gånger jag försovit mig. Vet att mina föräldrar sagt att de aldrig haft något sådant problem med mig. Tror dock att detta är mycket individuellt.

Citera
          netaave
          Inlägg 03-12-2005, 18:45
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 17:41)
          Själv har jag så länge jag kan minnas kunnat ta det ansvaret. Kan räkna på en hand de gånger jag försovit mig. Vet att mina föräldrar sagt att de aldrig haft något sådant problem med mig. Tror dock att detta är mycket individuellt.

Men hur har du mått av "att kunna ta det ansvaret"?

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-12-2005, 19:36
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (netaave @ 03-12-2005, 18:45)
          CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 17:41)

Men hur har du mått av "att kunna ta det ansvaret"?

Jag har inte mått varken bra eller dåligt...har helt enkelt inte tänkt på det. Det har fungerat för mig att knalla upp när jag ska. Det har mer handlat om en inneboende känsla att inte somna om när klockan ringer. har även haft en inbyggd "ätochsovklocka" som gjort det möjligt att nästintill alltid vakna innan klockan ringer.

Förmodligen har mina föräldrar märkt detta. Är ganska säker på att de har varit vakna "i fall att". Har heller aldrig varit en som gillat varm frukost så fil eller yoghurt har varit perfekt för mig att fixa själv smile.gif

Citera
          Annlo
          Inlägg 03-12-2005, 19:41
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CITAT (zaaritha @ 02-12-2005, 21:38)
          Jag fick sköta mej sjölv, från det jag var 10 år!
          Men; det är väl inte så nu, för alla dessa bortskämda barn..........
          Ursäkta mej, alla som "går i taket" nu--men det HAR funnits en så´n tid!!

Jag som trodde att det är ett nytt fenomen detta med ensamstående föräldrar som jobbar okristliga tider blink.gif

Har fattat det som att det oftare var bättre förr i tiden när oftast mamman var hemma med barnen då det inte fanns omsorg som idag?

Men det var ju naturligtvis några som hade det som du Zaaritha också även om jag inte tror att det var alla på den tiden... unsure.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-12-2005, 20:41
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-12-2005, 13:40)
          Jag är fortfarande intresserad av att veta hur gammal den "unge mannen" egentligen är. Det spelar nämligen ganska stor roll för hur jag skulle ställa mig i frågan.

Han går i femman och jag är inte anhörig till honom men han har ringt mig några gånger då han varit orolig så i morgon ska jag träffa honom och så får vi se.

Ibland måste man ju blanda sig i saker som man "inte har med att göra, bara för att hjälpa någon som mår dåligt" och vi är goda kompisar, han och jag.

ingrid

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 03-12-2005, 21:04
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (ingrid fuxwall @ 03-12-2005, 20:41)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-12-2005, 13:40)

Han går i femman och jag är inte anhörig till honom men han har ringt mig några gånger då han varit orolig så i morgon ska jag träffa honom och så får vi se.

Ibland måste man ju blanda sig i saker som man "inte har med att göra, bara för att hjälpa någon som mår dåligt" och vi är goda kompisar, han och jag.

ingrid

Den killen får skatta sig lycklig som har dig att "bolla" problemen med. wub.gif
          Lycka till med träffen och hoppas att allt ordnar sig till det bästa för killen wub.gif

Jag har också haft kompis som jag hjälpt med ett o annat när han inte hade stöd från annat håll wub.gif förresten så är vi så klart kompisar än idag... nu är han 39 år wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-12-2005, 07:31
          Länk hit: #50

Medlem

Vad insiktsfullt av en sådan kille att inse att det finns problem. OCH vad smart av honom och ta kontakt för att få prata smile.gif

Den killen kommer att gå långt!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 07:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon