Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett önskemål i all vänlighet
          andersen
          Inlägg 13-12-2005, 15:51
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Jag tog bort mitt inlägg...ångrar att jag skrev inlägget.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Annlo
          Inlägg 13-12-2005, 18:39
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CITAT (andersen @ 13-12-2005, 15:51)
          Jag tog bort mitt inlägg...ångrar att jag skrev inlägget.

Attans att jag inte hann läsa då! tongue.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 13-12-2005, 18:52
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (amaira @ 13-12-2005, 08:06)
          CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2005, 14:33)
          Jag har i alla fall kontaktat Ingemar med en del andra önskemål, vi får se hur det går.  :P

smile.gif Det gjorde jag med, så då är vi två smile.gif

Dessutom, den "nya" signaturen "cat" är ju bara en av de "gamla vanliga" provokationerna som trivs med att dyka upp när det går. biggrin.gif

Undrar bara varför cat inte skulle kunna vara "på riktigt"? unsure.gif Skeppskatter är väl inget provokativt ämne? Det har ju diskuterats förut, även om det var i en annan avdelning.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Reserv
          Inlägg 13-12-2005, 20:13
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Kanske för att Gossen Ruda just bett alla vänligen att avhålla katterna och andra husdjur från "djur och natur" avdelningen. Det va´juh bara ett vänligt önskemål, inget att hetsa upp sig för eller bli obstinat över.

Citera
          birgitek
          Inlägg 13-12-2005, 20:28
          Länk hit: #45

Gäster

Men var kommer katter ifrån? Mars?
          Självklart hör katter hemma under Djur och Natur.
          Birgit Ek

Citera
          Annlo
          Inlägg 13-12-2005, 20:36
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CITAT (Reserv @ 13-12-2005, 20:13)
          Kanske för att Gossen Ruda just bett alla vänligen att avhålla katterna och andra husdjur från "djur och natur" avdelningen. Det va´juh bara ett vänligt önskemål, inget att hetsa upp sig för eller bli obstinat över.

Nåja sleep.gif så väldans många sura miner blev det väl inte! Mest lite trams och skämt... känns väl inte som om ämnet var så jätteallvarligt. rolleyes.gif

Skriver man en sådan uppmaning eller personlig önskan får man kanske räkna med att få respons?!

Positiv eller negativ, allt är ju våra olika åsikter. Precis som Gossen själv också uttryckte sin åsikt.

Så mycket mer än åsikt kan det ju inte vara eftersom jag inte hittat några direktiv förutom överskriften om vad som får finnas eller inte finnas under respektive kategori!

För övrigt så Sk**er jag i vad som kommer under vilken rubrik.
          Men jag respekterar övrigas åsikter och rättar mig i ledet... smile.gif

Citera
          Boxer
          Inlägg 13-12-2005, 21:48
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (Annlo @ 13-12-2005, 20:36)
          CITAT (Reserv @ 13-12-2005, 20:13)

Nåja sleep.gif så väldans många sura miner blev det väl inte! Mest lite trams och skämt... känns väl inte som om ämnet var så jätteallvarligt. rolleyes.gif

Skriver man en sådan uppmaning eller personlig önskan får man kanske räkna med att få respons?!

Positiv eller negativ, allt är ju våra olika åsikter. Precis som Gossen själv också uttryckte sin åsikt.

Så mycket mer än åsikt kan det ju inte vara eftersom jag inte hittat några direktiv förutom överskriften om vad som får finnas eller inte finnas under respektive kategori!

För övrigt så Sk**er jag i vad som kommer under vilken rubrik.
          Men jag respekterar övrigas åsikter och rättar mig i ledet... smile.gif

Prickcis! smile.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Tesa
          Inlägg 13-12-2005, 22:01
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Jaa..ärligt talat så...
          Tycker nog att katter och hamstrar o dylikt är djur jag...inte lätt om nån skulle komma som ny på detta forumet och veta vilka OSKRIVNA lagar som gäller...
          Och om nu 8 av de 25 översta trådarna handlar om katter så är det väl det som folk är intresserade av...
          Sen visst...man kan önska...och jag önskar nog att inte alla kattrådarna hamnar i småprat... unsure.gif
          ..men alla kan ju inte fåen avdelning som är anpassad efter just deras önskemål...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-12-2005, 22:16
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vet inte om nån kommer ihåg det men det var jag som ursprungligen tog upp frågan om en avdelning för det som finns utanför trädgården, främst då för bildvisning. Vi får se om mitt nya förslag till Ingemar får samma resultat för i så fall är problemet löst. Förhoppningsvis.

Jag fattar dock inte varför en del hela tiden skall opponera sig. laugh.gif Vitsen med att ha olika avdelningar är att få lite struktur på det hela. Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur. tongue.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gurkan
          Inlägg 13-12-2005, 22:28
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

Gossen ... vet inte vad du föreslagit till Ingmar, en ny avdelning för husdjur kanske ?

Annars kan det vara en bra ide att skriva en ordentlig rubrik till sitt inlägg så att andra kan avgöra om dom är intresserade av att läsa tråden eller inte.

Nu när jag kollar i "Djur och Natur" avdelningen så ser jag att rubrikerna är ganska tydliga överlag och då kan man ju själv sålla bort katter eller vad det nu är man inte vill läsa om.

En avdelning för husdjur under allmänt forum skulle nog bli poppis hos många här så det är (om det nu är det du tänkt på) en mycket bra ide.

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera
          Reserv
          Inlägg 13-12-2005, 22:41
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Gossen Ruda @ 13-12-2005, 22:16)
          Vet inte om nån kommer ihåg det

Jodå, visst minns jag, det va´ett jädra rabalder för att det gnabbades i var och varannan avdelning och det behövdes en seriös avdelning för alla vackra bilder ni andra har. Jag tyckte att det va´ett välkommet inslag, och det står juh faktiskt DJUR OCH NATUR bilder på alt från solnedgångar till insekter. Kattstora insekter tror jag inte finns, och solnedgångar........nja, visst tusan kan kan gammelkatta bete sig som ett åskmoln. Men att kalla katterna för odjur eller ohyra är väl ändå att ta i lite i överkant, annars stödjer jag dig till 100%, den här avdelningen öppnades för alla vackra bilder på det vilda naturlivet. Om helt nya medlemmar råkar lägga sina kattbilder/frågor här är juh en sak, men det är rutinerade odlaiter också som gärna vill få in en bild lite här och var på sina raringar. Jag tycker visst man kan respektera att den här avdelningen hålls som det va´tänkt. Det här får jag väl faen för, så jag får väl ursäkta i förskott för alla ömma tår jag klampar på.

Citera
          Boxer
          Inlägg 13-12-2005, 22:50
          Länk hit: #52

Medlem

Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur.  :P

Bläää!

Är det okej med sådana här då?

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera
          Boxer
          Inlägg 13-12-2005, 23:02
          Länk hit: #53

Medlem

Fel

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 14-12-2005, 06:53
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Äh att Gossen inte tycker om katter (fast tycker om katter gör han ju tongue.gif ) vet vi sen länge. Och om det är förslag på en avdelning till så är väl det bra? unsure.gif

Jag håller med Reserv, jag. wink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          birgitek
          Inlägg 14-12-2005, 08:36
          Länk hit: #55

Gäster

Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur. tongue.gif

Snacka om att vara provokativ!
          Birgit Ek

Citera
          Boxer
          Inlägg 14-12-2005, 08:58
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (birgitek @ 14-12-2005, 08:36)

Och varför katter inte platsar här? Det står Djur och natur, inte Odjur och natur.  :P

Snacka om att vara provokativ!
          Birgit Ek

Ja, nu är han nöjd. laugh.gif

Men jag kan ge tillbaka tongue.gif Denna tråden är ju ändå så rörig.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 14-12-2005, 16:08
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

äh...
          håller med gossen, fast han är lite kinkig laugh.gif laugh.gif
          så visst....inga mera hus(o)djur i denna avdelningen... wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Svante, zon 1
          Inlägg 14-12-2005, 17:01
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

CITAT (Tesa @ 13-12-2005, 22:01)
          Tycker nog att katter och hamstrar o dylikt är djur jag...inte lätt om nån skulle komma som ny på detta forumet och veta vilka OSKRIVNA lagar som gäller...

Håller med. Jag tycker att det är jättebra att man håller sig till ämnet för varje forum, det blir enklare att hitta då. Men om man inte vill ha bilder på husdjur, varför skriver man då "Bilder på allt från solnedgångar till insekter."?

Jag tolkar detta som att alla sorters landskapsbilder och bilder på alla sorters djur är välkommna. Om det inte är så föreslår jag att forumet får en ny underrubrik, där det tydligt framgår vilka sorts djurbilder som det är tänkt att man skall lägga ut just här.

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 14-12-2005, 20:17
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Håller med Gossen Ruda helt. Man kunde ha en Rubrik för katt, en för hund, eller en samlad för tamdjur o.s.v. Detta föreslog jag för länge sedan men då blev det också ett herrans liv fast det var i Småprat jag tyckte det skulle vara.
          I denna tråd var det nog så att det endast skulle vara vilda djurbilder och naturbilder (ej trädgårdsbilder) men rubriken är lite luddig i det fallet. Borde stått Vilda djurbilder och naturbilder. Då platsar ju under denna t.ex. insekter, fjärilar, rävar m.fl. och de kunde få ha egna tråd under Vilda djur/Naturbilder så var det enklare att kolla i för dem som är intresserade av bara t.ex. fjärilar. Men det är svårt att få fram förslag när många ska vara med och bestämma. Även om man skulle skapa ett nytt så spårar det snart ut, inte många som håller sig på mattan biggrin.gif

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          pejori
          Inlägg 14-12-2005, 20:23
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Inga från Närke @ 14-12-2005, 20:17)
          Håller med Gossen Ruda helt. Man kunde ha en Rubrik för katt, en för hund, eller en samlad för tamdjur o.s.v. Detta föreslog jag för länge sedan men då blev det också ett herrans liv fast det var i Småprat jag tyckte det skulle vara.
          I denna tråd var det nog så att det endast skulle vara vilda djurbilder och naturbilder (ej trädgårdsbilder) men rubriken är lite luddig i det fallet. Borde stått Vilda djurbilder och naturbilder. Då platsar ju under denna t.ex. insekter, fjärilar, rävar m.fl. och de kunde få ha egna tråd under Vilda djur/Naturbilder så var det enklare att kolla i för dem som är intresserade av bara t.ex. fjärilar. Men det är svårt att få fram förslag när många ska vara med och bestämma. Även om man skulle skapa ett nytt så spårar det snart ut, inte många som håller sig på mattan  :D

och det säger du,, som startade en ny kattråd, trots att det redan fanns en som fungerade utmärkt i småprat wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-12-2025, 15:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon