Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Utbrändhet..?, Att gå in i väggen..
          Magdis
          Inlägg 08-12-2005, 21:20
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (yenny @ 08-12-2005, 21:12)
          Jag ville bara komma med ett bokförslag till dom som har svårt att säga nej.... den är en bra putt i rätt riktning.
          Säg Nej med gott samvete : - Och säg Ja till mer tid, mer glädje och till det som är viktigast för dig!

Den hjälpte lite för mej i alla fall.... fast det är bra svårt att säga nej.. jag ska nog läsa om den igen, för nu börjar jag känna mej extremt trött för jag ställer upp för mycket.

Den där boken ska jag baske mig köpa till min man i julklapp! biggrin.gif

Du jobbar inom vården du också, eller hur Jenny? Vi ställer upp alldeles för mycket och sen tycker de som har hand om pengarna att de kan dra in några tjänster eftersom de andra jobbar häcken av sig för att kompensera det!

När man väl lärt sig säga nej är det inget svårt längre! Just nu yrkesarbetar jag ju inte men nu ägnar jag mig istället åt att säga nej å min mans vägnar! Jag säger åt honom att "ja du vet, säger inte du det till din chef så ringer jag honom och säger det!"....hihi....man blir väl känd som rivjärnet som är gift med ungdomsprästen men det är bara kul i så fall tycker jag. tongue.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 08-12-2005, 21:32
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-12-2005, 21:20)
          Den där boken ska jag baske mig köpa till min man i julklapp! biggrin.gif

Du jobbar inom vården du också, eller hur Jenny? Vi ställer upp alldeles för mycket och sen tycker de som har hand om pengarna att de kan dra in några tjänster eftersom de andra jobbar häcken av sig för att kompensera det!

När man väl lärt sig säga nej är det inget svårt längre! Just nu yrkesarbetar jag ju inte men nu ägnar jag mig istället åt att säga nej å min mans vägnar! Jag säger åt honom att "ja du vet, säger inte du det till din chef så ringer jag honom och säger det!"....hihi....man blir väl känd som rivjärnet som är gift med ungdomsprästen men det är bara kul i så fall tycker jag. tongue.gif

Det stämmer bra det.. jag är vårdare, arbetar på ett gruppboende för gravt förståndshandikappade.

Just nu ligger vi 3 personal back på en arbetsstyrka på i vanliga fall 8 personer. så det är lite tufft... i morse blev jag väckt tiiidigt (min lediga dag mad.gif )
          Hon som skulle ha jobbat extra hand blivit magsjuk... natten fick inte tag i någon som kunde komma... så vad gör man!?
          Jag har aldeles för mycke samvete för att säga nej i det läget... jag som hade tänkt vila upp mej idag för att orka jobba hela helgen sad.gif

köp du boken åt din man... den finns som pocket också.

(jag ska absolut läsa den igen! )

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Tesa
          Inlägg 08-12-2005, 21:51
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Hmm..jag måtte varit bra vidbränd då....
          Fast min läkare sa bara att jag var överviktig, utarbetad och lite deprimerad...och därför skenade mitt hjärta och därför låg jag och grät var och varannan dag...därför fick jag raseriutbrott och därför så var jag mer eller mindre folkskygg...och därför hade jag ont nånstans ..jämt..

Men hon sa också att jag nog skulle ta och tänka över min situation och fråga mig om det var värt det....att jobba 7 dagar i veckan och ha så mycket måsten att man inte hinner plocka av bordet efter middagen förrän till frukost dan därpå...när tvätten ligger och surnar i maskin för att man inte har tid över att hänga upp den eller ens stoppa den i tumlaren..när en unge missar bussen och man får ett sammanbrott för att man ju ska laga middag och passa semin samtidigt och hinner inte åka hämta nån slarver..samtidigt ringer telefon och gubben kommer och vill ha hjälp med nåt...
          Alla dagar var väl inte sådär...men alltför ofta..och det fanns inga helger att komma i kapp på....
          Så jag tog mig en allvarlig funderare, jag...
          ..jag har gått ner i arbetstid i företaget och säger ifrån när jag får för mycket krav på mig...andras saker och ting får vänta tills jag gjort undan mitt...
          ...och nu hinner jag med vardagen på ett sätt som jag inte gjort sen vi blev bönder...
          Kom på att min hälsa var viktigare än något annat för mig...för utan den så...ja..vad har man för liv då?
          Och jag har ju också rätt till ett bra liv..inte bara barnen och gubben som skall ha det bra väl...?

Känner att jag så sakteliga börjar komma på fötter..och bli självständig...hjärnan fungerar igen...och gråter gör jag nästan aldrig...och faktiskt finns det dagar när jag inte har ont nånstans..

Inte vet jag om det var utbrändhet...men illa trött var jag...

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 08-12-2005, 22:03
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Tesa @ 08-12-2005, 21:51)
          Så jag tog mig en allvarlig funderare, jag...
          ..jag har gått ner i arbetstid i företaget och säger ifrån när jag får för mycket krav på mig...andras saker och ting får vänta tills jag gjort undan mitt...
          ...och nu hinner jag med vardagen på ett sätt som jag inte gjort sen vi blev bönder...
          Kom på att min hälsa var viktigare än något annat för mig...för utan den så...ja..vad har man för liv då?
          Och jag har ju också rätt till ett bra liv..inte bara barnen och gubben som skall ha det bra väl...?

Känner att jag så sakteliga börjar komma på fötter..och bli självständig...hjärnan fungerar igen...och gråter gör jag nästan aldrig...och faktiskt finns det dagar när jag inte har ont nånstans..

Inte vet jag om det var utbrändhet...men illa trött var jag...

Skickar sååå många kramar till dig wub.gif

Så rätt du gjorde wub.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 08-12-2005, 22:43
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (yenny @ 08-12-2005, 21:32)
          Hon som skulle ha jobbat extra hand blivit magsjuk... natten fick inte tag i någon som kunde komma... så vad gör man!?
          Jag har aldeles för mycke samvete för att säga nej i det läget... jag som hade tänkt vila upp mej idag för att orka jobba hela helgen sad.gif

Se för sjutton till att du får övertid när du blev inbeordrad!!

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 08-12-2005, 23:10
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jo- Tesa nog var du vidbränd alltid .. och vårdjobb -det är ett kapitel för sig -kallet kallar -och säger man nej där påverkar det ofta 3 person .. och så menar jag inte bara arbetskamrater ..
          Ibland kan det vara bra att åka bort UTAN MoBIL !

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          yenny
          Inlägg 09-12-2005, 06:22
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

CITAT (Scrollan @ 08-12-2005, 22:43)
          CITAT (yenny @ 08-12-2005, 21:32)
          Jag har aldeles för mycke samvete för att säga nej i det läget... jag som hade tänkt vila upp mej idag för att orka jobba hela helgen  :(

Se för sjutton till att du får övertid när du blev inbeordrad!!

Absolut!! så mycke ruter i mej har jag i alla fall så jobba gratis gör jag intelängre!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          råse-marie
          Inlägg 09-12-2005, 07:59
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

CITAT (Hannele @ 08-12-2005, 09:03)
          CITAT (Rossi @ 08-12-2005, 08:26)
          Usch, vilka fördomar!

Min man och jag delar på bördorna och så är det hos de flesta vi känner så statistiken kan slänga sig i väggen.

Tyvärr, inte bara fördomar, det har inte hänt så mycket.

Grattis till bra man, Rossi.
          De flesta barnlösa delar jobben lika, det är stor skillnad jämfört med barnfamiljer,
          för då kan jobben inte vänta, när det passar en själv.

För 70 procent av kvinnorna och hälften av männen vidtar hemarbete direkt efter avslutad arbetsdag.

Tyvärr känner jag igen mig själv och MÅNGA bekanta och vänner instämmer sad.gif
          Nog är det vi kvinnor som tar hand om det mesta och planerar och presterar i hemmet våran arbetsdag slutar aldrig .....

Citera
          jazza
          Inlägg 09-12-2005, 19:41
          Länk hit: #49

Validating
          Antal inlägg: 118
          Medlem nr: 540

Först blir man Trötter

Sen blir man Blyger (orkar inte med människor)

Sen blir man Butter (Ledsen, dämpad)

Sen blir man Toker (står inte ut med situationen)

Sen blir man Prosit (immunförsvaret dalar)

Sen blir man Glader (vågar säga nej, blir stark)

Sen blir man Kloker ((omvärderar livet)

Citera
          Boxer
          Inlägg 09-12-2005, 22:41
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

CITAT (jazza @ 09-12-2005, 19:41)
          Först blir man Trötter

Sen blir man Blyger (orkar inte med människor)

Sen blir man Butter (Ledsen, dämpad)

Sen blir man Toker (står inte ut med situationen)

Sen blir man Prosit (immunförsvaret dalar)

Sen blir man Glader (vågar säga nej, blir stark)

Sen blir man Kloker ((omvärderar livet)

Gulligt! biggrin.gif wub.gif

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon