Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur vill du ha det
          Fialotta
          Inlägg 11-12-2005, 17:18
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 11:33)
          Jag har fortfarande ett gnagande dilemma. Det är 2½ vecka sen nu och jag är inte alls intresserad av hur hon själv ville ha det, hon ville ha minneslund och jag och barna en grav att gå till. Vi har skjutit upp allt till efter jul, så får vi ta itu med allt då istället. Om jag skulle ta nån musik som skulle va´just henne så kanske den inte är så passande vid en begravning....When a man loves a woman med Percy Sledge (tror jag det va) våran låt. För barnas skull så skjuts det upp för dom vill verkligen ha en grav att besöka, själv skulle jag väl vilja ha allt överstökat så det slutar göra så ont. Om ni inte är överens om hur ni vill ha eran begravning så sätt er ner hela familjen tills ni är överens om nåt som alla kan acceptera, det känns lättare för dom överlevande då.

Håller med det Evelina skrev...tycker att barnen ska få en grav att gå till om dom vill det...kan lätta för dom i framtiden...så kände jag när min mor dog...hon ville ha minnelund, men inte vi och vi anhöra måste få leva vidare med det som känns bra för oss i en sån stund.
          Låten hon ville ha...är min favoritlåt...den skulle jag spela om jag vore som du...den är så fin wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 11-12-2005, 20:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Reserv, lyssna till ditt hjärta och följ det som ditt hjärta säger dig. Jag tror också att det är viktigt att det finns en grav att besöka för små barn som mist en förälder.

Vad gäller musik så är det mesta accepterat idag. Berätta för prästen om den musik du vill ha och jag är övertygad om att han/hon kommer att lyssna på dina önskemål.

Sänder dig och barnen värme och omtanke. wub.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 11-12-2005, 20:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Min bestämda åsikt är att de efterlevande ska göra som de vill. Så har jag också sagt till de mina. Mig spelar det ju liksom ingen roll.

När det gäller musik så har man all frihet i världen att välja själv. Den musik du föreslår reserv är också min och min mans låt och jag skulle definitivt välja den till hans begravning,

Min svåger valde " Min älskling du är som en ros" till min systers begravning och på min mammas begravning hade vi " Sov på min arm" och det har inte varit någon som protesterat mot det.

wub.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          netaave
          Inlägg 11-12-2005, 20:47
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Och kommer du inte överens med din församlings präst så finns det fler! Du har rätt att använda vilken du vill inom ditt stift.
          Ge er inte utan driv igenom det som känns rätt och viktigt för er. Bra att ni inte stressar tycker jag, det gjorde jag en gång, påverkad av omgivningen för att "ha det gjort", och efteråt har det känts som jag hade kunnat göra ett och annat annorlunda.

--------------------

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 11-12-2005, 20:53
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Både maken och jag har talat om för barnen att vi vill kremeras och askan strös ut i minneslund och de kommer att följa vår önskan. Ingen dyr kista heller, varför skulle man?
          Eftersom vi gått ur svenska kyrkan så får det ordnas på annat vis men psalmer ska sjungas när jag ligger där. Jag älskar att sjunga psalmer och har kvar min tro.
          Bön skall läsas och det ska gå värdigt till men för den skull behöver det inte vara "tryckande tråkigt och stelt" smile.gif

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon