Hundar och katter verkar vara populära husdjur här på Odla. Har haft både hund och katt tidigare. Barnen hade marsvin, kanin, fåglar. Sen var det en period då det var djurfritt i vårt hus. Nu när barnen är vuxna så har jag återupptagit min husdjursfavorit, nämligen akvariefiskar. Letade fram ett undanställt akvarium från skrubben och det vat tätt och grejorna fungerade. Efter ett tag hittade jag billiga akvarium på Blocket, så nu har jag tre!! Från 65 L till 120 L. I ett akvarium har jag bara tre inneboende, två guldfiskar och en "bottenfisk"/mal. I ett annat bor det tigerbarber, zebrafiskar, gula mollys, palettciklider. Igår morse hade mollyn ynglat (köpte den i lördags) så nu hoppas jag de överlever. Jag hoppas att Palettcikliderna också ska yngla av sig. Eller förresten, alla fiskar hoppas jag ska yngla av sig. I mitt sista akvarie har jag Sorgmanteltetra, gula platys som ynglade av sig förra veckan och de verkar pigga så de överlever nog. Sen finns där en eldstjärt som jag tycker är en kul filur. Två yngel av guppy finns också som jag fick av min dotter för någon månad sedan. Vet att det finns några med akvarium här då de finns med i andra forum. Det är svårt att få bra bilder på fiskar annars hade jag bidragit med någon bild. Ni med fiskar, vad har ni?
--------------------
zon V 
|