När jag menade glittret tänkte jag på de där tunna hängande sakerna, så lätta att de fladdrar av minsta vind. Jag har även sådana där "rep" i granen, tycker de är fina också.
Jag har som sagt hittat glitter även på senare år, men då antingen "veckat" eller krusat. Eller med kärna av papper.

Tog kort på ett varianter av "repglitter" samt det "trådglitter" jag har. De undre veckade är ok, de är tunna och rör sig fint i granen. Men de vore ändå bättre om de var plana och inte veckade.
Hittade plana för något år sedan, lycka, men de var bara ett par decimeter långa. Har tyvärr ingen bild av de plana jag menar.
Vet egentligen inte om plana och tunna är mer "gammeldags", men vi hade dem alltid förr iaf. Mina äldre släktingar också.
Finns säkert att köpa fortfarande, men var?

Vad gäller kulor så tackar jag för tipsen, skönt att se att glaskulor fortfarande finns, jag har bara stött på plastkulor tidigare år, i den mån jag letat efter kulor. Jag ska titta på Maxi och ÖB etc imorgon efter både glitter och kulor. Annars klarar jag mig ändå

Julgranskulor ska vara av glas och hänga i sytråd. Annars är det ju ingen sport.

Jag återkommer med bilder på granar och kulor kanske. Har ingen bra kamera och min mobil är inte bra på att fånga glittriga eller små saker