Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad fick ni i julklapp?
          Latmask
          Inlägg 27-12-2005, 22:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Jag/vi fick:

Vi fick:
          1000 kr att sätta ner på huset av min mamma.
          6000 till en ny spis av sambons föräldrar.
          En digital timer, typ äggklocka som fungerar som ett timglas ungefär från OBH Nordica.

Jag fick:
          En kofta av svärföräldrarna
          En skiva av sambon med Absolute hits 2005
          En fön/tång som gör håret platt av sambon.
          Ett litet hjärta av en där det stod "Världens bästa mamma" från sonen via sambon. wub.gif

Pengagåvorna ger mig lite dåligt samvete. Jag är naturligtvis tacksam, men jag känner mig inte riktigt väl till mods med att ta emot så dyra presenter.

Så fick naturligtvis lilla sonen en hel del presenter av oss alla, men inte överdrivet mycket vilket är bra. Han fick en leksaksbil, en virkad docka av mig, en snuttefilt jag sytt, ett litet pussel, en liten leksakstelefon, en liten barnkeyboard med djurläten, ett gosedjur, en body med byxor, gardiner, en hink med Duplo, bultbräda, två böcker och två CD-skivor med Mora Träsk. Det var visst en del i alla fall... men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar, så Edvin ligger i lä trots allt. smile.gif Men detta är mer än väl för en ettåring tycker jag i alla fall.

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          Castea
          Inlägg 27-12-2005, 22:59
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

CITAT (Latmask @ 27-12-2005, 22:29)
          men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar,

wacko.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 27-12-2005, 23:08
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Latmask @ 27-12-2005, 22:59)
          men hans kompis fick över 70 presenter bara av sina föräldar,

Jisses........tänk när han kommer upp i tonåren....... sad.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 27-12-2005, 23:14
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Även jag blir helt förskräckt - 70 stycken från sina föräldrar!

blir matt och inser varför allt ser ut som det gör

Citera
          Lotta150
          Inlägg 28-12-2005, 09:46
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

Kan inte annat än hålla med - 70 st...??? blink.gif unsure.gif blink.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 28-12-2005, 10:14
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Lillen hade säkert varit väldigt, väldigt snäll. wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Klematis
          Inlägg 28-12-2005, 12:23
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 822
          Medlem nr: 6 783

Stackars barn, han kommer nog aldrig att bli nöjd med något senare i livet!!
          Jag tycker att det är en svår balans gång att veta hur mycket man ska ge julklappar för till barnen. Men ofta är det ju något som de behöver som de oxå vill ha så det blir en slags kombination. Om de håller på med en hobby som de behöver lite dyrare utrustning till.

Jag fick en bakmaskin. Som jag varit så nyfiken på i många år. Bakade första brödet i går kväll. Lätt att göra och gott. Snart ska jag baka ett nytt mörkt bröd. Spännande.
          Fritös
          Träningsoverall
          Tröja
          Cd
          Pengar
          sängkläder
          Stor julduk
          6 likörglas
          Lite julpynt som barnen gjort själva

Klematis

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          Biggan_
          Inlägg 28-12-2005, 12:27
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Den här tråden är ju jättebra att kolla in till nästa jul när man behöver tips på julklappar biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Rossi
          Inlägg 28-12-2005, 12:28
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Vad kul att se att så många av oss har fått julklappar. (Men hallå! 70 stycken?!!!!)

Det finns så många vuxna som har slutat att ge varandra julklappar och det tycker jag verkar så otroligt trist även om jag givetvis respekterar deras val. Själv skulle jag i alla fall inte vilja ha det så. Min man ska få presenter och julklappar av mig och jag vill också ha det av honom.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Zarah P
          Inlägg 28-12-2005, 20:28
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

Jag fick... Bland annat:
          Några slantar, lite ta-hand-om-mig-själv-saker, en kalender av min uppmärksamme sambo som såg att jag spanade på den, och det bästa av allt; en fotopärm (med blad) som min sambo dekorerat och skrivit "Zarahs Recept" på! Idag har jag suttit och gjort försättsblad till alla de olika matsorterna, scrapbooktönt som jag är... wink.gif

Dock har jag inte fått fira min andra jul... Den skulle jag ju fira i Skåne - så det ryktas att jag visst ska få fler presenter av tomten, när sambon kommer hem igen. wink.gif

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 28-12-2005, 21:23
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Rossi @ 28-12-2005, 12:28)
          Vad kul att se att så många av oss har fått julklappar. (Men hallå! 70 stycken?!!!!)

Det finns så många vuxna som har slutat att ge varandra julklappar och det tycker jag verkar så otroligt trist även om jag givetvis respekterar deras val. Själv skulle jag i alla fall inte vilja ha det så. Min man ska få presenter och julklappar av mig och jag vill också ha det av honom.

Ett paket vill jag ha av maken... tycker faktiskt det är viktigt trots att jag är "vuxen"
          likaså får han ett paket av mig wub.gif trist vore det annars.

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-12-2005, 21:51
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag fick en bakmaskin, en trädgårdsplaneringskalender, triss-lotter (som jag faktiskt vann en prenumeration på valfri tidning på!), en hjärtformad trä-ask som min lilla dotter målat, ett servettställ av trä som makens brorsbarn målat. Maken och jag har varit lite sega när det gäller julklappar till varann, vi brukar komma överens om en sak som vi köper gemensamt (ett år blev det espressomaskin) men i år hade vi inte inte hittat på nåt så vi gick ut på rean igår och det blev en bok av Liza Marklund till honom och en digital köksvåg till mig smile.gif (att väga mjölet på när jag bakar i bakmaskinen) Väldigt bra utdelning i år tycker jag! Jultomten var väldigt skojig också, han lät precis som Allram Eest och sa grejer som att han lämnat renarna utanför på tomgång och sånt (det var min man, tihi wub.gif)

Citera
          Reserv
          Inlägg 28-12-2005, 22:02
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Tanken från början med den här tråden va´säkerligen inte den känslan jag får allt mer efter hand som alla rabblar upp alla fina dyra klappar ni fått. Kommer ihåg med avsmak första dan i skolan efter sommarloven, fröken ville att alla skulle resa sig upp en efter en och tala om vad man gjort på lovet sad.gif Skitkul.............. unsure.gif öh, slaktat Rosa och.....och...badat i sjön huh.gif Samma visa efter jullovet, vad har ni fått av tomten då alla barn, hade ni vart riktigt snälla så tomten kom? Inte faen hade vi vart nåt snälla heller, för inte kom det nån tomte och paket? Joo, ett var, oftast nån bok eller nåt handgjort plagg från mamma. Känslan infinner sig med obehag när alla talar om hur "snälla" dom varit eftersom tomten var så frikostig med paketen och dess värde. Nu känner jag mig alldeles ohyggligt barnslig, förlåt mig, men jag kanske inte är ensam om att inte "ha vart nå snäll" unsure.gif

Citera
          cic
          Inlägg 28-12-2005, 22:12
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Jag fick också en massa presenter fast jag är vuxen.. rolleyes.gif

Fick en dvd-box med allt Absolutely Fabuolus (Helt Hysteriskt) samt en med allt The Office + Julfesten.

Presentkort på Cervera.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 28-12-2005, 22:16
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Reserv @ 28-12-2005, 22:02)
          Tanken från början med den här tråden va´säkerligen inte den känslan jag får allt mer efter hand som alla rabblar upp alla fina dyra klappar ni fått. Kommer ihåg med avsmak första dan i skolan efter sommarloven, fröken ville att alla skulle resa sig upp en efter en och tala om vad man gjort på lovet sad.gif Skitkul.............. unsure.gif öh, slaktat Rosa och.....och...badat i sjön huh.gif Samma visa efter jullovet, vad har ni fått av tomten då alla barn, hade ni vart riktigt snälla så tomten kom? Inte faen hade vi vart nåt snälla heller, för inte kom det nån tomte och paket? Joo, ett var, oftast nån bok eller nåt handgjort plagg från mamma. Känslan infinner sig med obehag när alla talar om hur "snälla" dom varit eftersom tomten var så frikostig med paketen och dess värde. Nu känner jag mig alldeles ohyggligt barnslig, förlåt mig, men jag kanske inte är ensam om att inte "ha vart nå snäll" unsure.gif

Jag tackar min Gud att mina lärare inte frågade om vare sig semesterresor eller julklappar... tror nog att yllesockar som mamma stickat var standardklapp wub.gif däremot så har våra barn i skolan blivit ombedda att skriva om sommarlovet och berätta vart de åkt på semester. Vi tillbringade fjorton somrar hemma med bara korta turer i närområdet. smile.gif wub.gif

Citera
          cic
          Inlägg 28-12-2005, 22:16
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Nu känner jag mig alldeles ohyggligt barnslig, förlåt mig, men jag kanske inte är ensam om att inte "ha vart nå snäll" unsure.gif

Självklart är du förlåten, och känslan är bara din. Men inte behöver du väl öppna tråden och läsa den om du känner obehag. rolleyes.gif smile.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 28-12-2005, 22:17
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Mycket kloka ord och du satte ord till mina tankar - Tack!

Citera
          Zarah P
          Inlägg 28-12-2005, 22:24
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

Sötaste Reserv - du förtjänar nybakta bullar och hallondoft av tomten, för du är en riktig pärla.
          Vet du en sak? Du får lov att känna så - det är jag helt säker på. Jag är också övertygad om att den där känslan är övergående - jag känner nämligen igen den, från hur jag kände mig för tre år sen.

Och dessutom är det ju viktigast med omtanke. Jag säger som Dolly Parton;
          "Although we had no money
          I was rich as I could be
          In my coat of many colors
          My momma made for me!"

DET är en gåva som tomten aldrig kan komma med, men man får den bara om man varit riktigt snäll... Och en sån kappa har du ju - en som är gjord av fina minnen och snälla tankar.

Kram på dig!

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          SOLVEIG
          Inlägg 28-12-2005, 22:39
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 1 157

ohmy.gif Vad säger ni nu då? rolleyes.gif

Mitt 13-åriga barnbarn Jenny hade stickat en go randig halsduk till mig (minuten innan jag kom satt hon och fäste alla trådarna)!

Jag blev jätteglad! ! Har knappt fattat det än! Hi hi!

Tänk att en halsduk kan värma även invärtes!

rolleyes.gif smile.gif tongue.gif

--------------------
          Tag vara på livet, det går inte i repris!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 28-12-2005, 22:48
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (SOLVEIG @ 28-12-2005, 22:39)
          ohmy.gif Vad säger ni nu då? rolleyes.gif

Mitt 13-åriga barnbarn Jenny hade stickat en go randig halsduk till mig (minuten innan jag kom satt hon och fäste alla trådarna)!

Jag blev jätteglad! ! Har knappt fattat det än! Hi hi!

Tänk att en halsduk kan värma även invärtes!

rolleyes.gif smile.gif tongue.gif

Jamen det är ju såna gåvor som är en kärast wub.gif

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 05:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon