| |
|
  |
Får man vara missnöjd, på julfirande och julklappar? |
|
|
|
|
02-01-2008, 06:59
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Synd att du gör så här ibland Hannele.  Om du gör det med dina egna trådar är väl en sak, då bestämmer du ju själv. Men andra trådskapare kanske tycker att just deras trådar kan få vara där dom var?  Jag tror inte att du heller skulle tycka det vore roligt om vi plockade fram dina flera år gamla trådar och började diskutera vad du tyckte då. Och flera av skribenterna här kanske inte ens är med oss längre, och då blir det väldigt orättvist att deras åsikter ska diskuteras när dom inte kan förklara eller försvara det dom skrev då. Neej låt gamla trådar vara där borta, och skapa nya trådar istället!  Ämnet kan ju vara aktuellt för det.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 07:37
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Berith @ 02-01-2008, 06:59)  Synd att du gör så här ibland Hannele.  Om du gör det med dina egna trådar är väl en sak, då bestämmer du ju själv. Men andra trådskapare kanske tycker att just deras trådar kan få vara där dom var?  Jag tror inte att du heller skulle tycka det vore roligt om vi plockade fram dina flera år gamla trådar och började diskutera vad du tyckte då. Och flera av skribenterna här kanske inte ens är med oss längre, och då blir det väldigt orättvist att deras åsikter ska diskuteras när dom inte kan förklara eller försvara det dom skrev då. Neej låt gamla trådar vara där borta, och skapa nya trådar istället!  Ämnet kan ju vara aktuellt för det. håller med....sådant här, skapar bara en olustig stämning..
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 07:59
|

Medlem

|
Jag tycker inte att det blir en olustig stämning av att gamla trådar plockas fram. Däremot blir ofta stämningen olustigare av andras reaktioner.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 08:01
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
edit: min kommentar var meningen att det skulle hamna före Beriths svar till pejori
Får nog hålla med, jag också. Just här inne på Småprat kan det ju bli väldigt konstigt. Och vi som inte är så himla "Odla-vana" går ju på tricket utan att blinka eftersom det ju är lite svårt att förstå varför någon skulle få för sej att göra så. Då är det väl bättre att lägga in en länk till den gamla tråden istället om man vill aktualisera den.
Redigerat av Cacki: 02-01-2008, 08:06
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 08:12
|

Medlem

|
Jovisst blir det konstigt. Speciellt för alla som inte läst tråden tidigare när alla automatiskt hamnar på "första olästa inlägg". För dom som inte ens fanns med här när tråden skapades hamnar ju långt tillbaka i tråden.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 08:13
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Ett evigt problem med i stort sett bara en medlem. Nästan ett trollbetende för resultatet blir en massa missförstånd och tjafs. Trådarna borde låsas efter en tid så slipper man sånt här. Det går ju att länka istället.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 11:25
|

Medlem
Antal inlägg: 3 145
Medlem nr: 7 103

|
CITAT (Berith @ 02-01-2008, 06:59)  Synd att du gör så här ibland Hannele.  Om du gör det med dina egna trådar är väl en sak, då bestämmer du ju själv. Men andra trådskapare kanske tycker att just deras trådar kan få vara där dom var?  Jag tror inte att du heller skulle tycka det vore roligt om vi plockade fram dina flera år gamla trådar och började diskutera vad du tyckte då. Och flera av skribenterna här kanske inte ens är med oss längre, och då blir det väldigt orättvist att deras åsikter ska diskuteras när dom inte kan förklara eller försvara det dom skrev då. Neej låt gamla trådar vara där borta, och skapa nya trådar istället!  Ämnet kan ju vara aktuellt för det. Tack för det inlägget! Håller med i allt!
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 11:36
|
Medlem
Antal inlägg: 2 075
Medlem nr: 6 256

|
Numera kollar jag alltid trådars datum så fort jag ser att Hannele deltar i den. Tyvärr.
Säger som tonåringarana: Orka! Orka leta fram flera år gamla trådar. Syfte med det? Ja, det vet nog ingen annan än Hannele.
--------------------
Odlingzon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 11:43
|

Medlem
Antal inlägg: 297
Medlem nr: 8 462

|
CITAT (Tezzla @ 02-01-2008, 11:36)  Numera kollar jag alltid trådars datum så fort jag ser att Hannele deltar i den. Tyvärr.
Säger som tonåringarana: Orka! Orka leta fram flera år gamla trådar. Syfte med det? Ja, det vet nog ingen annan än Hannele. Ja, jag blev väldigt förvirrad då jag trodde att detta var en aktuell tråd. Syftet- måste väl vara att försöka få igång en diskussion som ofta resulterar i dålig stämning, tyvärr. PROTESTLISTA TILL FORUMANSVARIGA- lås gamla trådar efter ett par månader.*Anneli Ravnborg
--------------------
/Anneli, glad amatör i Sörmland
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 13:23
|
Medlem
Antal inlägg: 33
Medlem nr: 13 441

|
CITAT (freddie @ 01-01-2008, 22:45)  Detta håller jag med om till 100%. Jag har själv låtit bli att fira jul helt och hållet vid ett tillfälle (förra julen reste jag utomlands). Denna julen firade vi som vanligt och det var överraskande trevligt! Detta tycker jag är ett personangrepp! Dessutom från en "medlem" som endast lämnat 3 inlägg och är "medlem" sedan idag (!!!!!!!!!!!!!!) Jassååååååå, tycker du det? Har varit medlem sedan forums start men haft uppehåll liten tid men att kalla mig som nybörjade......? Jag Tycker fortvarande att om man deltar en julfirandet med sina syskon och deras barna så får man verkligen bjuda till lite grann. Har själv fyra barn och två barnbarn. Vi, föräldrar, har ingenting mot att barnen väljer att fira sin jul någon annanstans tex resa bort ( har själv gjort det någongång). Alla väljer det firandet som passar bäst i just då.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 14:07
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (lissu @ 02-01-2008, 13:23)  .../ Har varit medlem sedan forums start men haft uppehåll liten tid men att kalla mig som nybörjade......? /... Enligt din profilinfo har du varit medlem sen igår... eller har du fler än ett användarkonto? Det är inte tillåtet enligt forumreglerna som du godkände när du blev medlem.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 14:17
|
Medlem
Antal inlägg: 33
Medlem nr: 13 441

|
CITAT (Betty @ 02-01-2008, 14:07)  Enligt din profilinfo har du varit medlem sen igår... eller har du fler än ett användarkonto? Det är inte tillåtet enligt forumreglerna som du godkände när du blev medlem. Bra med observanta medlemmar: Nej, jag har inte flera konto, som jag skriv förut så¨har jag varit med ( nästan) från början men har varit från flera år p g a olika anlednngar mest tidsbrist. Därför har jag avskaffat/glömt lösen o sv. Så att jag känner väl inte som ny fast det kommit massa nya (tekniska) saker och nya medlemmar under dessa åren. Och det spelar väl inte någon större roll om man är ny eller gammal medlem, eller????? mvh lissu
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 14:19
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Lissu, För att folk ska veta vem du var då kan du ju berätta för oss vad ditt gamla nick på den tiden var?
Redigerat av Anma: 02-01-2008, 14:20
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 14:26
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Tezzla @ 02-01-2008, 11:36)  Numera kollar jag alltid trådars datum så fort jag ser att Hannele deltar i den. Jaha, nu har Tezzla tråkigt
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 14:53
|
Medlem
Antal inlägg: 2 075
Medlem nr: 6 256

|
CITAT (Hannele @ 02-01-2008, 14:26)  Jaha, nu har Tezzla tråkigt  Tråkigt????? Inte ett dugg. Förklarade bara att jag alltid kollar hur många år på nacken tråden har när du deltar i den. Tycker du det är underligt?
--------------------
Odlingzon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 15:59
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Tezzla @ 02-01-2008, 14:53)  ...//........Förklarade bara att jag alltid kollar hur många år på nacken tråden har när du deltar i den. Tycker du det är underligt? Det tycker inte jag eftersom jag gör samma sak.
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 16:17
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Hannele kan du inte svara i aktuella trådar du deltagit i och man ställt frågor till dig istället för att rota i källaren om du inte har något att göra?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 16:25
|
Medlem
Antal inlägg: 790
Medlem nr: 2 733

|
Näää, trådtjafset hänger jag inte med i lägg ner nu!
Jag blir lite ledsen, å mina och andras vägnar, när man får svar på en tråd som känns mest som att man "måste rätta in sig i ledet". Att man verkar helt omänsklig för att man inte älskar julen, andras barn eller så...
Jag förstår PRECIS vad Solkatten menar. Visst kan man sätta av tid med syskonbarnen, men faktum är att väldigt många barn (även jättegulliga sådana) får små horn på tillställningar som julaftonsfirande till exempel. De är så uppe i varv och så snurriga av ovanliga rutiner, konstig mat, onormala tider för måltider och sovstunder och så högt uppskruvade förväntningar på presenter, etc, att de knappt är kontaktbara. Ofta har de alla kusiner på samma tillställning också och då skruvar man upp varandra med jaga-lekar tills någon gör sig illa och börjar gallskrika.
Själv har jag löst det hela så här: jag har firat julafton själv eller med någon annan ensamstående kompis (eftersom jag numera är gift blir det med maken). Vi har köpt lite god julmat - det vi gillar mest eftersom vi inte kan ha fullt julbord, ser på tv, dricker något gott vin (eller vad man nu föredrar) och tar det jättelugnt. Till syskonbarnen har vi köpt julklappar som vi levererat i förväg så att de kan öppna presenterna på julafton. Julklappar till de vuxna har vi avskaffat - det blir omöjligt för ekonomin.
Sedan har vi åkt och hälsat på under någon annan dag i julhelgen. Då har allt lugnat ner sig lite och man kan umgås på ett mer "normalt" plan. En kompis till mig tog en sistaminuten-resa till New York och hade jättetrevligt där alldeles ensam. Det är också ett alternativ - där är allting öppet och folk är väldigt trevliga där.
Kakaduan
|
|
|
|
|
|
|
|
02-01-2008, 16:35
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Kakaduan @ 02-01-2008, 16:25)  ...//.....Jag förstår PRECIS vad Solkatten menar....//..... Vad är det som säger att Solkatten har samma åsikt idag som för över 2 år sen?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|