Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Orkar man ha barn?, Blir avskräckt hela tiden
          mamamaggan
          Inlägg 09-01-2006, 19:02
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Kakaduan, du verkar var en klok och ansvarstagande människa. Sådana föräldrar behövs. Tror att du skulle bli en jättebra förälder OM du bestämmer dig för att skaffa barn.

Att ha barn kan vara jobbigt. Vaknätter är inte roligt. Men , som så många andra här har sagt , så uppvägs det av så mycket annat som barn kan ge dig. Och lyckan varar i regel livet ut.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-01-2006, 19:15
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Du blir nog en bra mamma -låt inte funderingarna hindra dej -OM du vill ha barn -Tänk på att det handlar om 5 år av ditt liv med småbarn -därefter hinner man andas, ett par andetag - och sen åker de in i lumpen -flyttar och så var den tiden över ...aldeles för snabbt...

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Anma
          Inlägg 09-01-2006, 19:23
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Björken @ 09-01-2006, 14:42)
          Hoppas jag nu inte valt ord som trampar någon på tårna för ska det vara så att man ska behöva väga varje ord på guldvåg så vågar jag inte mera öppna munnen här.

Bli inte tyst! För min del anser jag bara att jag också ska kunna säga vad jag tycker och känner.

Jag är jätteglad över alla som verkligen älskar och bryr sig om sin familj och sina barn. Det finns så många barn som far illa av att inte få den kärleken av sina föräldrar.

Jag är uppriktigt lycklig över att din dotter äntligen, efter lång tid av vånda fick sitt kärleksbarn!:wub:

Man ska inte behöva väga sina ord på guldvåg, men däremot kanske ha föståelse för att det man uttrycker kan ibland få svar som man inte förväntat sig. Och inte ta det så hårt när någon reagerar på ett oväntat sätt. Vi är så måga på detta forum, ännu fler i verkligheten, och det är sällan man hittar någon som tänker och har samma erfarenheter precis som en själv.

Jag ville inte på något sätt hoppa på någon, utan bara belysa min vardag, från min synvinkel.

Frid... wub.gif

Citera
          Katarina H
          Inlägg 09-01-2006, 19:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 209
          Medlem nr: 119

CITAT (Kakaduan @ 09-01-2006, 10:48)
          Kan någon övertyga mig om att det där trevliga kan överväga?

Det är mer än "trevligt" att ha barn! smile.gif

Det är mycket av allt, men det positiva överväger totalt. När man har små barn (det verkar vara det du hört mest om) så handlar det mycket om att ta sig tid med dem, att stanna upp här och nu, att låta tiden gå långsamt och vara totalt närvarande. Gör man det är det också lättare att njuta av dem. Det går inte att ha massa idéer i huvudet om vad man ska hinna, fixa och vara effektiv med. Att stressa finns inte, inget barn förstår vad bråttom är när de inte ens begriper klockan eller veckodagar. Stannar du upp och tar barnets perspektiv på världen finns det mycket spännande att se, och låter du barnen hjälpa dig med allt du gör så tar det mycket längre tid, men det blir roligt också. Sedan är det så att tiden med sömnlösa nätter, blöjor och så vidare faktiskt går över! tongue.gif Det som man då tycker sig missa kommer tillbaka, och tillfällen ges igen för biobesök, resor, candle light dinner eller vad det är som man längtar efter.

--------------------
          Katarina

Citera
          Margaretha
          Inlägg 09-01-2006, 23:15
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Jag är också övertygad om att du orkar! Visst får man försaka en del av sin bekvämlighet, men man får så mycket tillbaka så det glömmer man fullständigt.

Du är inte ensam som bävat inför ansvaret. Det gör många. Och det är klokt att fundera lite över vad det kommer att innebära, så att man kan ta det naturligt när det väl är dags. wub.gif

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 10-01-2006, 09:35
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

Jag skulle aldrig ha barn, trodde jag.
          Trots p-piller bev jag gravid med knytte nr 1 som blev jättesjuk under förlossningen.
          Min mamma hotade med att ta livet av sig för jag hoppade av yrkesutbildningen jag gick, gymnasiet var redan färdigt så det var inga problem. allt var såå jobbigt men Linus är värlens goaste blivande sjuåring.

Knytte nr 2 bara kom och han är just nu världens vrångaste och goaste Emil.

Visst är det arbetssamt med barn, men det är så mycket man får igen så allt är värt det.

De som inte kan få eller vill ha barn, det är deras liv och vi har vänner som frivilligt valt att inte ha barn och sådana som inte kan få barn men inte vill adoptera. Det är upp till var och en.

Att ha barn upplevs lika olika som var förlossning och havandeskap.
          Nej, livet blir inte samma nånsin men det är ju en av sakerna man får räkna med när man skaffar barn.

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 10-01-2006, 23:59
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (lilla mamma @ 10-01-2006, 09:35)
          Min mamma hotade med att ta livet av sig för jag hoppade av yrkesutbildningen jag gick

Du skojar va? Du var ju ändå 21 år gammal när du fick Linus. Hade min mamma hotat med att ta livet av sig för att jag hade fått barn när jag var 21 år gammal och på grund av detta hade hoppat en en yrkesutbildning hade jag sagt varsågod, ta livet av dig och sedan sagt upp kontakten med henne för all framtid. Det var nog något av det värsta jag hört. Trodde inte det fanns så trångsynta människor i dagens samhälle.

--------------------

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 11-01-2006, 13:24
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

nej du Andreeas. Alldeles sant är det, tyvärr håller det på än. 20 var jag när Linus kom, ja en del släpper alldrig sitt kontrollbehov. Jag lovar, tyvärr sad.gif

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera
          Tesa
          Inlägg 11-01-2006, 13:41
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Igår fick jag veta att en av min dotters bästa kompisar skall ha barn...hon har misstänkt ett tag eftersom hon gått upp i vikt men alla tester hon har gjort har visat..ingenting..nu är hon redan i femte månaden så det är uteslutet med abort...vilket hon kanske valt annars eftersom hon bara är 17 år..
          Min dotter var orolig för vad kompisens föräldrar skulle säga..och pojkvännen..men de tog det väldigt bra..föräldrarna tyckte det skulle bli roligt att bli morföräldrar och pojkvännen var eld och lågor..

Och jag rannsakade mig själv...vad skulle jag säga om min dotter kom och talade om att hon skulle ha barn...
          Och helt ärligt..det skulle väl inte vara nåt konstigt med det...huvudsaken är väl att man själv är villig att ha barnet..Det finns väl värre saker man kan råka utför än att bli med barn..
          För barn är ju alldeles underbart...en välsignelse..Det har jag alltid känt för mina barn..och jag var 19 när jag fick min första...min dotter vars bästa vän nu skall ha barn..och hon kommer hinna bli 18 ganska precis..
          Och det är väl helt OK...och egentligen alldeles underbart.. wub.gif wub.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Hannele
          Inlägg 11-01-2006, 14:09
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (lilla mamma @ 11-01-2006, 13:24)
          ja en del släpper alldrig sitt kontrollbehov. Jag lovar, tyvärr sad.gif

Min 54-åriga kompis blev uppringd av sin arga mor, när hon var på besök
          och inte kommit hem från nattklubben vid småtimmarna. laugh.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          ah56
          Inlägg 11-01-2006, 17:45
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 448
          Medlem nr: 3 314

CITAT (Hannele @ 11-01-2006, 14:09)
          Min 54-åriga kompis blev uppringd av sin arga mor, när hon var på besök
          och inte kommit hem från nattklubben vid småtimmarna. laugh.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Annika i Mölndal Zon 2

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon