Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mitt nya liv har börjat, Nya vanor :-)
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:21
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:16)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:09)
          Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat!  smile.gif

å en arm vill vi se i alla fall=)

Inte skratta bara smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2006, 20:23
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:16)
          Jag vet inte hur ofta ni tränar men jag tränar ju-jutsu tre gånger i veckan, cyklar motionscykel (hemma, intervallträning eller fartlek med 20 sek vila 100 sek högt tempo osv i minst 20 minuter, sen kommer uppvärmning och nervärmning så det kanske tar 45 minuter sammanlagt) och styrketränar (på klubben) vilket ger fem träningstillfällen i veckan. Det känns lagom för mig, fast det kanske är ett lite väl muskelbyggande program jag har.

LadyG: Tack vare ditt tips om självförsvarskurser har jag gjort en intresseanmälan till din ju-jutsu-klubb ang detta. Dom skulle höra av sig när tillräckligt många anmält intresse. Ska bli kul!!!

Var bor du? Jag bor i Sumpan.

/Stina

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2006, 20:24
          Länk hit: #223

Medlem

Å förresten: Jättesnygg arm! Platsar helt klart i klubben!!!!! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:25
          Länk hit: #224

Medlem

Kul!!! Då kanske vi ses nere i lokalen biggrin.gif

Jag bor omväxlande i sumpan hos min pojkvän och i Rinkeby smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:27
          Länk hit: #225

Medlem

CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:24)
          Å förresten: Jättesnygg arm! Platsar helt klart i klubben!!!!!  :rolleyes:

Tack wub.gif Fast jag tycker nog att triceps ser ovanligt moloken ut idag, den brukar se ärtigare ut i andra vinklar smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2006, 20:27
          Länk hit: #226

Medlem

Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!! laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:30
          Länk hit: #227

Medlem

CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:27)
          Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Den där armen brukar efterföljas av ett brett leende och en mängd yvigt hår som spretar åt alla håll oavsett hur jag bär mig åt smile.gif

Fast det skönaste med träningen är nog ändå att man känner att energin faktiskt ökar i kroppen efter att man tränat. Som om träningen frigör energi snarare än förbrukar den. Visst blir man svettig och trött och sådär, men energiskt trött på något vis.

Och en varmt gosigt bad när man kommer hem... Underbart. Så avslappnad man blir!

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-01-2006, 20:33
          Länk hit: #228

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

jag går på jympa på friskis på måndagar hittils.
          har inte bestämt vilken dag jag ska lägga det andra passet på. det krockar med innebandyn som jag inte vill missa för det är alla kompisar med på. (nu är det nästan så jag ångrar att jag inte köpte multikort så jag kunde träna i gymmet. blev lite inspirerad av ert snack.)
          o så är det innebandy en gång iveckan. så ska jag försöka locka ut mig själv på promenader i rask takt. vågar inte cykla så länge det är det här väglaget.

Citera
          stina
          Inlägg 16-01-2006, 20:35
          Länk hit: #229

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:30)
          CITAT (stina @ 16-01-2006, 20:27)
          Jag får väl kika efter armen när jag kommer dit!!!  :lol:

laugh.gif laugh.gif Den där armen brukar efterföljas av ett brett leende och en mängd yvigt hår som spretar åt alla håll oavsett hur jag bär mig åt smile.gif

Fast det skönaste med träningen är nog ändå att man känner att energin faktiskt ökar i kroppen efter att man tränat. Som om träningen frigör energi snarare än förbrukar den. Visst blir man svettig och trött och sådär, men energiskt trött på något vis.

Och en varmt gosigt bad när man kommer hem... Underbart. Så avslappnad man blir!

Okej, då har jag lite mer att gå efter! Och om du kikar på "noviserna" som ska försöka lära sig försvara sig ska du kolla efter någon med kort, halvljust hår där håret står åt alla håll (som en igelkott) - går inte heller att göra något åt!

Tyvärr har vi tagit bort vårat badkar för att få plats med tvättmaskin. sad.gif Fast tvättmaskinen är jag glad åt ändå, för jag är en sån hemsk svettfia när jag tränar så jag MÅSTE tvätta mina träningskläder varje gång och det blir ju mycket tvätt....

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:38
          Länk hit: #230

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 16-01-2006, 20:33)
          jag går på jympa på friskis på måndagar hittils.
          har inte bestämt vilken dag jag ska lägga det andra passet på. det krockar med innebandyn som jag inte vill missa för det är alla kompisar med på. (nu är det nästan så jag ångrar att jag inte köpte multikort så jag kunde träna i gymmet. blev lite inspirerad av ert snack.)
          o så är det innebandy en gång iveckan. så ska jag försöka locka ut mig själv på promenader i rask takt. vågar inte cykla så länge det är det här väglaget.

Härligt att du kommit igång!

Morgonpromenad till jobbet kanske? Eller stiga av bussen en hållplats tidigare och gå? Man behöver ju inte gå sig svettig för att promenera en liten stund varje dag. smile.gif

Jag är för morgontrött för det, så jag tränar nästan alltid kvällstid. Men alla är ju inte morgontrötta... tongue.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-01-2006, 20:38
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Wow vilken muskel Lady G! Som min biceps x 2 ungefär! smile.gif Jag är impad av hur mycket du tränar också. Jag styrketränar 3 ggr i veckan och kommer att lägga till 3 gruppträningar i veckan framöver. Body pump, core och kanske nåt mer. Det är ju så kul!! biggrin.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 16-01-2006, 20:42
          Länk hit: #232

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:21)
          CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:16)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:09)
          Lady G: även om vikten har ökat så är kroppen säkert mycket fastare och finare nu när du har så mycket muskler. Stark som sjutton lär du ju vara också! Bra jobbat!  smile.gif

å en arm vill vi se i alla fall=)

Inte skratta bara smile.gif

Varför i hela friden skulle vi skratta?
          Hukar mej istället för nu fick vi riktigt girlpower här smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:42
          Länk hit: #233

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:38)
          Wow vilken muskel Lady G! Som min biceps x 2 ungefär! smile.gif Jag är impad av hur mycket du tränar också. Jag styrketränar 3 ggr i veckan och kommer att lägga till 3 gruppträningar i veckan framöver. Body pump, core och kanske nåt mer. Det är ju så kul!! biggrin.gif

Visst är det kul att träna! Det är nästan lika kul som att drabbas av träningsvärken efter ett osedvanligt jobbigt pass. smile.gif

Jag har slitit som en hund för att lyckas få träningsvärk i magen, men jag lyckades tillsist! Drömmen vore ju att få bort mjukismagen (två barn och soft leverne gör sitt till) så att man kanske vågar visa sig i baddräkt igen, men det hinner jag aldrig till sommaren. Nästa sommar möjligen smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:46
          Länk hit: #234

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:42)
          Varför i hela friden skulle vi skratta?
          Hukar mej istället för nu fick vi riktigt girlpower här smile.gif

*rodnar*

Jag är snäll som ett lamm smile.gif

Killarna på klubben kan vara riktigt jobbiga att brottas mot ibland, fast de är ju mycket större och starkare, och måste ta hänsyn till att jag skulle gå sönder om de tog i för fullt. Månne har jag en fördel av att alltid vara minst, lättast och svagast?

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-01-2006, 20:46
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:42)
          Jag har slitit som en hund för att lyckas få träningsvärk i magen, men jag lyckades tillsist! Drömmen vore ju att få bort mjukismagen (två barn och soft leverne gör sitt till) så att man kanske vågar visa sig i baddräkt igen, men det hinner jag aldrig till sommaren. Nästa sommar möjligen smile.gif

Ooo, hur bar du dig åt för att få det?? Har du nåt bra tips? Jag får visst inte det hur jag än försöker...inte nu längre iallafall. När jag började träna i somras så började jag med lite situps hemma och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde sätta mig upp! laugh.gif laugh.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 16-01-2006, 20:47
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Lady G. tack för tipsen. en av anledningarna till att jag absolut måste börja träna är att jag är arbetslös. Under säsong får man ju röra på kroppen ändå, av att kratta löv, rensa ogräs, dra gräsklippare, lyfta o gräva o fixa o dona.

jag får helt enkelt hitta på små uppdrag jag ska göra. typ gå ut i skogen o kolla efter domherra, eller gå till affären på andra sidan stan för att kolla om de fortfarande säljer toy eller så.

o du ser ju jättestark ut!! jag kommer ihåg ett prova-på-pass på jiu-jiustu som vi var med på under gymnasiet. jag höll på att dö. hjärtat hamrade så det kändes som att det skulle lämna kroppen. o vilken styrketräning de la på sen då. typ hundra situps eller vad det var. Jag är jätteimponerad av din insats!!!

Citera
          Rossi
          Inlägg 16-01-2006, 20:51
          Länk hit: #237

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Varför skulle vi skratta LadyG? Du har ingenting att skämmas för! smile.gif

Kämpa på!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 16-01-2006, 20:52
          Länk hit: #238

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Kul att så många skriver och busar=)
          Lady, vem bestämmer om dej å baddräkten, det är väl bara du själv?
          smile.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 16-01-2006, 20:53
          Länk hit: #239

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag blir också inspirerad av den här tråden! Vad bra att vi kan peppa varandra! För hur det än är så tycker jag ibland att det är jobbigt att komma iväg. (Aldrig till bowlingen och golfen men till den andra träningen.)

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-01-2006, 20:54
          Länk hit: #240

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:46)
          CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:42)

Ooo, hur bar du dig åt för att få det?? Har du nåt bra tips? Jag får visst inte det hur jag än försöker...inte nu längre iallafall. När jag började träna i somras så började jag med lite situps hemma och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde sätta mig upp! laugh.gif laugh.gif

Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Gör den efter att du gjort trettio crunches (som situps fast du drar bara upp överkroppen en bit, fötterna i luften... blev det där begripligt?) och avsluta med en övning där du ligger på rygg och lyfter underkroppen tills du ligger på skuldrorna, du ska nästan hela vägen upp till nacken. Sen sträcker du ut igen men låter aldrig benen röra golvet. Jag försöker alltid göra 20 lyft, men orkar nästan aldrig utan minst en vilopaus.

Det tar evigheter (och är trist om man är själv så man inte har nån so peppar en att ta i) men det gör gott för hela magen, både magmuskler högt och lågt och på sidorna smile.gif

Det låter som om du är på god väg att skaffa dig magrutor. Det är så snyggt, i lagom mängd naturligtvis. smile.gif

--------------------

Citera

15 sidor V  « < 10 11 12 13 14 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 09:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon