|
|
  |
Mitt nya liv har börjat, Nya vanor :-) |
|
|
|
16-01-2006, 20:57
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 20:46) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:42) Jag har slitit som en hund för att lyckas få träningsvärk i magen, men jag lyckades tillsist! Drömmen vore ju att få bort mjukismagen (två barn och soft leverne gör sitt till) så att man kanske vågar visa sig i baddräkt igen, men det hinner jag aldrig till sommaren. Nästa sommar möjligen  Ooo, hur bar du dig åt för att få det?? Har du nåt bra tips? Jag får visst inte det hur jag än försöker...inte nu längre iallafall. När jag började träna i somras så började jag med lite situps hemma och fick sån träningsvärk så jag knappt kunde sätta mig upp!  Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Gör den efter att du gjort trettio crunches (som situps fast du drar bara upp överkroppen en bit, fötterna i luften... blev det där begripligt?) och avsluta med en övning där du ligger på rygg och lyfter underkroppen tills du ligger på skuldrorna, du ska nästan hela vägen upp till nacken. Sen sträcker du ut igen men låter aldrig benen röra golvet. Jag försöker alltid göra 20 lyft, men orkar nästan aldrig utan minst en vilopaus. Det tar evigheter (och är trist om man är själv så man inte har nån so peppar en att ta i) men det gör gott för hela magen, både magmuskler högt och lågt och på sidorna  Det låter som om du är på god väg att skaffa dig magrutor. Det är så snyggt, i lagom mängd naturligtvis.  [B]Magrutor? det kan vara fint=) nå nån som har?
--------------------

|
|
|
|
|
16-01-2006, 20:57
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2006, 20:47) Lady G. tack för tipsen. en av anledningarna till att jag absolut måste börja träna är att jag är arbetslös. Under säsong får man ju röra på kroppen ändå, av att kratta löv, rensa ogräs, dra gräsklippare, lyfta o gräva o fixa o dona.
jag får helt enkelt hitta på små uppdrag jag ska göra. typ gå ut i skogen o kolla efter domherra, eller gå till affären på andra sidan stan för att kolla om de fortfarande säljer toy eller så.
o du ser ju jättestark ut!! jag kommer ihåg ett prova-på-pass på jiu-jiustu som vi var med på under gymnasiet. jag höll på att dö. hjärtat hamrade så det kändes som att det skulle lämna kroppen. o vilken styrketräning de la på sen då. typ hundra situps eller vad det var. Jag är jätteimponerad av din insats!!! Hundra situps, det blir det säkert under ett pass. Fast inte alla på en gång Det viktigaste är att man försöker, och det gör du. Var och en efter förmåga brukar vi säga på klubben, och vill man inte göra alla femtio situpsen eller vad det nu kan vara så gör man bara de man orkar. Om du har möjligheten kan du ju försöka hitta en slinga som du går ofta och tar tid, så ser du om du gått fortare med tiden (när bene vant sig och du fått fart under sulorna). Det är jättekul, i synnerhet om man för promenaddagbok.  Numera för jag bara dagbok över cyklingen, resten sköter sig själv så att säga.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
16-01-2006, 20:58
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ...
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
16-01-2006, 20:59
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:51) Varför skulle vi skratta LadyG? Du har ingenting att skämmas för! :)
Kämpa på! Tack Rossi Det var bara det att den där triceps såg så dinglig ut på bilden, och den är egentligen inte alls så där i vanliga fall. Nu ser jag att jag glömt plocka undan väskan sen jag kom hem också
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:02
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 20:52) Kul att så många skriver och busar=) Lady, vem bestämmer om dej å baddräkten, det är väl bara du själv?  Jag och mitt självförtroende.  Jag skulle helt enkelt inte våga gå ut i något så litet om jag inte är i ganska god form. Det är ganska nyligen sen jag vågade mig på att ha ärmlöst och kortärmat.
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:03
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:58) Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ...  Vet inte om tjejer kan få sexpack, men en vältränad muskulös mage är definitivt snygg. Det är nog inte så många tjejer som har fyrkantiga muskler, utan mer som du säger långsmala och vältränade muskler
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:04
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Nej jag har inga rutor, bara som en lång "sträng" på mitten liksom. Magen ser jätteknölig ut när jag gör situps, räknas det som rutor?? Rutor e snyggt på killar tycker jag.
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:05
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:04) Nej jag har inga rutor, bara som en lång "sträng" på mitten liksom. Magen ser jätteknölig ut när jag gör situps, räknas det som rutor?? Rutor e snyggt på killar tycker jag. Så var det jag menade  Tjejer får starka, långsmala muskler som passar på tjejer, och killar får rutor som passar på killar. Tror inte det skulle passa med det omvända
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:06
|
Medlem

|
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande!
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:09
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen.
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:24
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 21:00) CITAT (Rossi @ 16-01-2006, 20:58) Jag har inga magrutor och vill inte ha heller. Tycker inte att det är snyggt på tjejer. Gärna långsmala muskler på en ganska platt och vältränad mage (inte HELT platt) men inga fyrkantiga rutor för min del tack ... :) Den magen lät fin Rossi... nån bild? Ja, det har jag!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:32
|
Medlem

|
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 21:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen. aha...nu trillar poletten ner! Jag har sett några göra det på gymet en gång. Då får jag sätta maken i arbete då! Tack för tipset!
|
|
|
|
|
16-01-2006, 21:47
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:32) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 21:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 21:06) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 20:54) Du känner till den där övningen när man ligger på rygg på golvet och låter någon knuffa bort fötterna så de åker ner nästan hela vägen till golvet? (Får inte nudda golvet, men ska vara mycket mycket nära) Ska man stå i brygga eller hur menar du? Ska läsa på ordentligt vad du skrivit sen...ska rusa iväg nu. Det låter som ett tips jag ska ta i beaktande! Man ligger ner, platt på rygg och lyfter de raka benen upp i 90 graders vinkel mot kroppen. En person står vi huvudet (en fot på vardera sidan om huvudet) och knuffar bort fötterna varje gång de kommer upp, ibland knuffas de åt höger eller vänster och ibland rakt ner. Fötterna får aldrig röra golvet, men de ska vara så nära det går och benen ska alltid vara raka. Händerna kan man hålla om kompisens vrister eller placera under rumpan för att de inte ska vara ivägen. aha...nu trillar poletten ner! Jag har sett några göra det på gymet en gång. Då får jag sätta maken i arbete då! Tack för tipset!  Husdjuren brukar älska den övningen, av någon mysko anledning. De vill väl vara med och peppa antar jag  Fast det är svårt att koncentrera sig med en kurrande katt som snor runt en och undrar vad man håller på med Förresten, rätt ka vara rätt. Om du ska slita ska väl han också? Det vore väl kul om du kunde få med maken på den övnigen? Den är jättebra för sidorna, de där jobbiga små musklerna som börjar strax under revbenen och där (vete sjutton vad de kallas), de hör till muskelkorsetten som ska hålla upp överkroppen.
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 22:01
|
Medlem

|
Ja kanske det går att få maken att prova på den övningen också! Han har börjat göra situps och armhävningar varje kväll nu, inspirerad av allt mitt tjatter!  Snart kanske vi möts på mitten han och jag!  Fast det är nog svårt, vi är ju som Helan och Halvan! Min dotter brukar springa fram och sätta sig på magen på oss när vi gör situps...en extra vikt, hehe!
|
|
|
|
|
16-01-2006, 22:08
|

Medlem

|
Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället Det är så kul när man är båda om en övning, så man kan hjälpas åt och peppa varandra. Det är nog det roligaste med träningen, maken och jag tränar ihop på ju-jutsun och det är superkul. Det är inte alla som har förmånen att få kasta sin bättre hälft i mattan tre gånger i veckan  Jag skulle kunna pladdra i timmar om hur kul det är att sparras med min man, det är nog det roligaste på hela träningen. Visst, vi har handskar och tandskydd och sånt, men framför allt är det förtroendet som gör det så roligt. Jag litar på att han inte träffar mig hårdare än att jag klarar av det, och vice versa. Ett och annat blåmärke kan man ta, och det brukar det bli ibland i "stridens hetta", det är ju så roligt!
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 22:20
|
Medlem

|
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:08) Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället  Det brukar hon också! Tyvärr har jag lite svårt att göra armhävningar p.g.a axeln. Ja det låter verkligen kul att kunna dela ett sånt intresse med sin man. Så kommer det nog aldrig att bli för oss tyvärr, men cykelturer och skidturer kan vi ju göra tillsammans iallafall. Det är verkligen jättekul att det dykt upp en sån här peppa-tråd här!  Om några månader kanske jag visar upp magrutorna då, hehe! Visst är det konstigt (och typiskt) att fettet sätter sig just på magen?! Jag skulle gärna få mer kött på benen men allt hamnar på magen och när jag oavsiktligt råkat gå ner i vikt så är det från ansiktet det försvinner mest och det vill jag verkligen inte! Magen kan väl i och för sig inte bli sig riktigt lik efter att ha haft barn i den antar jag. Jag har ju dessutom två operationsärr på min som inte gör saken bättre. Men men...det är ju ändå hälsan som är det väsentliga! Och sen att man har så oförskämt kul!
|
|
|
|
|
16-01-2006, 22:26
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2006, 22:20) CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:08) Låt henne sitta på ryggen när du gör armhävningar istället  Det brukar hon också! Tyvärr har jag lite svårt att göra armhävningar p.g.a axeln. Ja det låter verkligen kul att kunna dela ett sånt intresse med sin man. Så kommer det nog aldrig att bli för oss tyvärr, men cykelturer och skidturer kan vi ju göra tillsammans iallafall. Det är verkligen jättekul att det dykt upp en sån här peppa-tråd här!  Om några månader kanske jag visar upp magrutorna då, hehe! Visst är det konstigt (och typiskt) att fettet sätter sig just på magen?! Jag skulle gärna få mer kött på benen men allt hamnar på magen och när jag oavsiktligt råkat gå ner i vikt så är det från ansiktet det försvinner mest och det vill jag verkligen inte! Magen kan väl i och för sig inte bli sig riktigt lik efter att ha haft barn i den antar jag. Jag har ju dessutom två operationsärr på min som inte gör saken bättre. Men men...det är ju ändå hälsan som är det väsentliga! Och sen att man har så oförskämt kul!  Ajjdå, men om du sätter i knäna belastar du inte axeln lika hårt, och flyttar du in händerna under dig (rakt under bröstet) tar de mest på triceps. Den har jag för mig att du gillade att träna  Cykla och åka skidor är också motion, precis som promenader i fjällen eller svampplockning. Det är bara det att man inte tänker på det som motion  Visst är det lite jobbigt att det är magen som som alltid blir utsatt? Men det är bara att jobba på, och glädjas åt vad man har. Appropå ben, har du provat att göra benböj? (dum fråga käns det som) Du som styrketränar borde kunna göra det med skivstång (eller dottern i famnen om du tänar hemma) för att få lite extra belastning på låren?
--------------------
|
|
|
|
|
16-01-2006, 22:42
|
Medlem

|
CITAT (LadyG @ 16-01-2006, 22:26) Appropå ben, har du provat att göra benböj? (dum fråga käns det som) Du som styrketränar borde kunna göra det med skivstång (eller dottern i famnen om du tänar hemma) för att få lite extra belastning på låren? På mitt träningsprogram har jag utfall med hantlar (låter som något våldsdåd nästan ju!:lol: ), det tar nog mest på baksidan av låren och på skinkorna tror jag. Benböj har jag inte gjort hittills men det låter ju som ett bra variationsmoment. Dottern blir säkert förtjust om hon får vara en del i min träning!  Apropå dottern, måste ju passa på att skryta lite när jag ändå pratar om henne, fast det inte hör hit!  Hon har lärt sig säga "R" ordentligt nu! *stolt* Jag hjälpte henne ringa till farmor i morse och det första hon sa när luren lyftes var: ärrrrrrrr! Farrrrrmorrrr!
|
|
|
|
|
16-01-2006, 23:01
|
Medlem

|
Nu har vi testat Lady G´s magprogram! Maken tyckte det var jättekul att få knuffa på mig, hehe!  och sen fick han igen! De tog väldigt bra, särskilt de sneda puffarna men tyvärr försvårades övningarna av min dumma höft!  Det smäller i vänster höft när jag gör så och det är likadant när jag gör vanliga raka benlyft.  Men en kanonövning var det...kanske därför som höften smällde som en kanon också!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|