|
|
  |
Mitt nya liv har börjat, Nya vanor :-) |
|
|
|
12-01-2006, 20:26
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 20:02) Hör ni tjejer - Stina, Magdis m.fl. - det är jättebra att göra som ni gör, d.v.s. träna lite olika saker så att det inte blir så enahanda. Själv går jag på ett av Sveriges största gym och har årskort där. Där finns ALLT man kan önska sig och det är bara att välja och vraka. På de flesta pass behövs ingen tidsbokning alls. Det är perfekt! Och om man som någon skrev tycker att det känns obehagligt att gå in i styrketräningshallen så har de på mitt ställe dels en mixad, vanlig styrketräningshall, dels en styrketräningshall enbart för kvinnor. Perfekt! (Fast jag går i den mixade för ofta går jag och min man tillsammans.) Jag har haft ont i ett knä så jag har inte kunnat motionera så mycket under de gångna helgerna. Suck! Då blir man så kinkig!  Men det börjar bli bättre nu och tur är väl det eftersom mina tävlingar drar igång på lördag!  Ja visst är det bra att träna många olika saker! Då kan man träna ofta. Att träna 5 ggr/v tex bara styrketräning tror jag inte är uppbyggande, men mixar man så funkar det perfekt. Det är så HIMLA ROLIGT så jag kan bara inte låta bli! Förstår din frustration med det bråkande knät. Jag har haft en inflammation i en axel i höstas och fick totalt träningsförbud. Snacka om kinkig!!!! Många säger: Oh vad du är duktig! Men jag känner mej baske mej inte duktig - det är en ren och skär egoistisk njutning!
|
|
|
|
|
12-01-2006, 20:29
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2006, 20:22) Finns det inga instruktörer? Jag hade bokat första gången och sen fick jag en tid för uppföljning efter ett tag och snart när vi får in 25 splitternya maskiner ska jag boka igen för att lära mig dem och skifta program lite så det inte blir så enformigt. Det kostar inget extra utan ingår i det man betalat för årskortet. Jodå, jag hade instruktör! Men jag är så glömsk  så jag hann glömma hälften redan till dagen därpå när jag gick dit själv!  Som tur var var min tränare där och tränade själv så hon såg när jag vid ett par tillfällen stod och kliade mej i huvudet framför någon konstig manick och kom fram och hjälpte mej till rätta.  Hos oss ingår också 2 instruktioner i årskortet.
|
|
|
|
|
12-01-2006, 20:31
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (stina @ 12-01-2006, 20:26) [ Förstår din frustration med det bråkande knät. Jag har haft en inflammation i en axel i höstas och fick totalt träningsförbud. Snacka om kinkig!!!! Usch, ja! Och tänk om jag inte hade kunnat tävla mer eller hålla på med min sport. Den betyder oerhört mycket för mig även rent socialt. Jag älskar när vi tävlar och det är så kul att stå och tjattra med grabbarna och tjejerna. Jag har hållt på med idrott i organiserad form (klubbverksamhet) och tränat och tävlat nästan så länge jag kan minnas och jag hade saknat det oerhört mycket om kroppen sa stopp.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
12-01-2006, 20:40
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 20:31) CITAT (stina @ 12-01-2006, 20:26) [ Förstår din frustration med det bråkande knät. Jag har haft en inflammation i en axel i höstas och fick totalt träningsförbud. Snacka om kinkig!!!! Usch, ja! Och tänk om jag inte hade kunnat tävla mer eller hålla på med min sport. Den betyder oerhört mycket för mig även rent socialt. Jag älskar när vi tävlar och det är så kul att stå och tjattra med grabbarna och tjejerna. Jag har hållt på med idrott i organiserad form (klubbverksamhet) och tränat och tävlat nästan så länge jag kan minnas och jag hade saknat det oerhört mycket om kroppen sa stopp. Det låter jättemysigt att ha "goa kompisar" som man kan göra något jättekul ihop med! Förstår precis hur du känner! Vi är ett litet "träningsfreekgäng" som lärt känna varandra i omklädningsrummet i anslutning till passen och det "tjattras" hej vilt om ditten och datten medan vi duschar och byter om vill jag lova!!!  Allt möjligt avhandlas och är någon borta för många gånger på raken så utbryter kollektiv oro!!
|
|
|
|
|
12-01-2006, 20:48
|

Medlem

|
Ja, visst är det så Stina. Och när man som jag tillhör ett lag där man är beroende av varandra så måste man ställa upp och tävla i princip varje helg även om det ibland blir på släktträffars bekostnad .... (Inte så poppis alltid.) Vi brukar lite skämtsamt säga inom laget att det enda giltiga förfallet att inte kunna spela match är sin egen begravning ..... Det är t.o.m. så att jag inte gärna vill åka på semester under matchsäsong. När jag fyllde 40 i höstas var vi på Madeira och jag missade ju en match. Det sved lite men där insåg jag ju att jag trots allt fick prioritera!!!  Visst är det kul när man brinner så för sin sak!!!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
12-01-2006, 20:53
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 20:19) Det jobbiga är ju att få tiden att gå ihop - jag jobbar heltid, har bowling åtminstone två dar i veckan, styrketräning, trädgården, hemmet och så tycker jag om att läsa en massa. Suck! Och så ska man hinna och orka vara social också.  Jisses, jag glömde ju bort golfen! Den som tar så mycket tid! Det är väl för att det inte är säsong för golf än på några veckor. Ja, ni förstår säkert mitt dilemma när det gäller att få tiden att gå ihop. Sååå många roliga saker jag vill göra och sååå många saker som jag måste göra och såååå lite tid! (Och ändå hinner jag sitta här och skriva såååå mycket! )
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
13-01-2006, 08:55
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 20:53) CITAT (Rossi @ 12-01-2006, 20:19) Det jobbiga är ju att få tiden att gå ihop - jag jobbar heltid, har bowling åtminstone två dar i veckan, styrketräning, trädgården, hemmet och så tycker jag om att läsa en massa. Suck! Och så ska man hinna och orka vara social också. :) Jisses, jag glömde ju bort golfen! Den som tar så mycket tid! Det är väl för att det inte är säsong för golf än på några veckor. Ja, ni förstår säkert mitt dilemma när det gäller att få tiden att gå ihop. Sååå många roliga saker jag vill göra och sååå många saker som jag måste göra och såååå lite tid! (Och ändå hinner jag sitta här och skriva såååå mycket! )  Men det är ju det här "brinnandet" som gör att det är så in i bängen kul att leva!!
|
|
|
|
|
13-01-2006, 10:07
|
Medlem
Antal inlägg: 27
Medlem nr: 5 433

|
CITAT (mamamaggan @ 12-01-2006, 19:09) CITAT (Ninni1 @ 12-01-2006, 13:28) Här sitter en tjej som verkligen skulle behöva förlora ett antal (2-siffrigt) kilon. Har precis fyllt 40 och inser att ska jag ändra livsstil så bör det hända NU! Problemet är bara att min motivation är spårlöst försvunnen. Jag har letat och letat utan resultat. Tänkte försöka med "viktklubb.se" via aftonbladet. Har inte hör så mycket om den, så om det är någon som har erfarenhet eller hört någon tycka om den så är jag nyfiken.
Ninni Är med i ViktKlubb och kan rekommendera den. Grejen är att du skriver in allt du äter, och även motion, och kan se hur många kalorier du har ätit resp förbrukat. Du får också maten uppdelad på kolhydrater, fett och protein. Du får många recept men kan också skriva in dina egna och få dem näringsberäknade. Gå in och kolla så får du se hur det funkar. Kostnad 300-500 kr beroende på hur länge du vill vara med. 498kr/år tycker jag är väldigt billigt. Vågar man fråga hur länge du varit med och om du gått ner något?? Du behöver absolut inte svara om du inte vill, är bara nyfiken att se i vilken takt man kan hoppas på att gå ner. Ninni
|
|
|
|
|
13-01-2006, 14:59
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Synd att ni ska bo så avsides allihop!  Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass!
|
|
|
|
|
13-01-2006, 15:01
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop!  Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
13-01-2006, 15:23
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er! Träningsfantaster=) Visste att du bowlade Rossi, men inte alt det andra du gjorde=)
--------------------
|
|
|
|
|
13-01-2006, 15:48
|

Medlem

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja himla otur alltså!!! Jag går alltid och tränar själv.... Vi får väl utbyta erfarenheter, tips, hejarop, fysiska fram- och baksteg här istället!!! Själv har jag tillbringat lunchen med att först lyfta skrot och sedan springa 40 min på löpbandet så mina ben är som stockar. Tappade precis en full kopp kaffe i knät så nu ser det ut som om jag bajsat på mej också!  Kul att åka hem från jobbet med t-banan stapplandes på stela ben alldeles brunfläckig.....
|
|
|
|
|
13-01-2006, 15:53
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (stina @ 13-01-2006, 15:48) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop!  Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja himla otur alltså!!! Jag går alltid och tränar själv.... Vi får väl utbyta erfarenheter, tips, hejarop, fysiska fram- och baksteg här istället!!! Själv har jag tillbringat lunchen med att först lyfta skrot och sedan springa 40 min på löpbandet så mina ben är som stockar. Tappade precis en full kopp kaffe i knät så nu ser det ut som om jag bajsat på mej också!  Kul att åka hem från jobbet med t-banan stapplandes på stela ben alldeles brunfläckig.....  Värst vad alla lyfter skrot! Får alla såna muskler som hon Magdis?
Måste nog själv sätta igång, tror jag...
--------------------
|
|
|
|
|
13-01-2006, 16:06
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Jag har sån tur att min man tränar i samma klubb som jag, det måste jag erkänna att det är en underbar tillgång. Vi kan stötta och peppa varandra, och det är jätteskönt. Träningen blev mycket roligare när han började. Det är så kul att göra något tillsammans på det viset, något man kan diskutera och ha gemensamt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
13-01-2006, 16:26
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 13-01-2006, 15:01) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2006, 14:59) Synd att ni ska bo så avsides allihop! :lol: :lol: Det hade ju varit kul om man kunnat ha nån att släpa med sig till alla träningspass! Ja, jag hade gärna sopat banan med er i bowlinghallen! Trevlig helg på er! Då hade du i alla fall fått dej ett gott skratt!!!
|
|
|
|
|
13-01-2006, 16:31
|
Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 13-01-2006, 15:53) Värst vad alla lyfter skrot! Får alla såna muskler som hon Magdis?
Måste nog själv sätta igång, tror jag... Ja nu är det bara att sätta igång och röra på fläsket!
|
|
|
|
|
13-01-2006, 17:00
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
....kilopriset på skrotet måste stigit ordentligt över årsskiftet - mitt årskort är 13% dyrare i år. Blev lite nyfiken på vad ni andra betalar! Är det någon som har lust att berätta?
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
13-01-2006, 17:12
|
Medlem

|
3480 kronor per år kostar mitt kort. Det betalas månadsvis via autogiro.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|