Nisse får bara vara med på liten bild för han har varit oerhört dum och tagit fyra ekorrungar på en vecka, två senast idag.
Söta men jag kommer inte rösta emot om det blir inomhustvång på katter, fast innan det kommer dithän klarar jag inte av att låta vilddjuren va lösa. Å han är en sjurackarns jägare så mössen for ut ur huset i ett hu när han kom (omplaceringskatt), å de vill vi ju inte ha tillbaka, jakten på tomten drar ju undan dem också därifrån. Nä det blir inte jag som föreslår koppel- eller inomhustvång på katter. Men som sagt jag förstår de som gör det.
Nu är ju ekorrar inte de "snälla" vilddjuren om än söta, de äter ägg och fågelungar, men de hör ju i alla fall dit på ett annat sätt än katterna.
har någon knepet för att han ska fortsätta ta möss, sork och flugor (kvick som sjutton), men inte ekorrar och fåglar...?
I övrigt så pratar Nisse en hel del, efter senaste korren gav han upp "jag pratar med er på avstånd-lätet" avgrundsjamet, för det betyder att vi ska komma å leka för det mesta, men nu var han nog stolt och ville visa korren. Stackarn inte lätt att veta vad som är rätt och fel.
Litet trauma för min del, kanske därför jag skriver så mkt, ja ja
har alla bara snälla kissar, Nisse är hur mysig som helst men utan oss så...