Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 15 16 17  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dagens kattbild, Upptagen!
          Nightowl
          Inlägg 24-10-2006, 00:32
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 8 749

Alla katter gillar sol och värme smile.gif

Den stora ljusa är en bengal och den lilla mörka en ocicat.

--------------------
          Allt som behövs är en trädgård, ett bibliotek och så katter förstås ;-)

Citera
          Kathy
          Inlägg 24-10-2006, 13:12
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Nightowl @ 24-10-2006, 01:32)
          Alla katter gillar sol och värme smile.gif

Den stora ljusa är en bengal och den lilla mörka en ocicat.

Jättefina! wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 02-01-2007, 23:53
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Minns ni den här bilden?

I mitten av augusti ungefär lade jag in den här bilden i denna tråd, med bildtext om att kattungarna brukade få mat av mig men inte hade något egentligt hem utan bodde i grannens hönshus. Då visste jag inte vad som skulle hända med ungarna, här på landet tar de flesta människor ganska lätt på det här med kattungekullar och låter katterna födas och dö lite som det faller sig.

Att se en kull kattungar driva vind för våg tills de försvann av sig själva var dock inget för mig, utan jag kontaktade hönshusets ägare och fick tillstånd att fånga in kattmamma och ungar, samt kastrera mamman och avliva eller göra vad jag ville med ungarna.

I början hade ungarna benämningarna (i skygghetsordning med den tamaste först) "Den gula", "nummer två", "nummer tre" och "nummer fyra". Ja, jag vet att kattens färg kallas röd och inte gul, men oj vad gul han ser ut mot mitt faluröda hus!

Numera är mamman kastrerad och alla fyra ungarna på bilden har nya hem och ordentliga namn. "Den gule" heter numera Columbus III, är kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och försäkrad och bor kvar i hönshuset när han inte har lust att komma in till mig, som blev hans matte. Nummer två, som kikar över axeln på Columbus på min bild, heter numera Charlie och fick ett nytt hem två dagar efter att jag fångade in henne med min hemmagjorda kattfälla. Nummer tre, bakerst på bilden, var sist med att få nytt hem, vid lucia, och heter numera Trasan. Helsvarte och i början mycket skygge Bagheera hade fått ett nytt hem någon månad tidigare.

Hur man tämjer en knappt lyftbar kattunge på tio minuter: få in en levande mus i köket, bär in den sprattlande katten och stäng dörren innan den hinner smita ut, visa katten på musen, vänta 0,2 sekunder tills katten fångat musen, släpp ut katten som nu har musen mellan tänderna. Vänta tills katten ätit upp musen och kommer in i huset och vill ha fler möss. Klart! laugh.gif (Det är inte säkert att det fungerar på andra katter än Columbus, hehe.)

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera
          yenny
          Inlägg 03-01-2007, 13:33
          Länk hit: #324

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Va härligt Susanne att det gick så bra! wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera

17 sidor V  « < 15 16 17
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 20:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon