| |
|
  |
Träning, Pepping, tips och råd |
|
|
|
|
18-01-2006, 08:49
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (Hannele @ 17-01-2006, 20:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-01-2006, 20:07) Det låter ju jobbigt att inte kunna äta utan att få ont i magen. :( Men går det bra att träna ändå så kanske det inte är nån fara då. Det är ingen nytta med att träna utan att äta, alla muskler försvinner... utan bränsle. Det är alltså främst på fm jag får ont i magen av att äta. Min ämnesomsättning har inte vaknat då utan maten ligger som en klump i magen och skumpar känns det som! Jag är en typisk kvällsätare och det verkar funka bra för mej för jag mår bra ändå... Jag tror inte det stämmer att man måste äta innan träning för mina muskler växer i alla fall av träningen. Jag äter så mycket på kvällen så jag tror att jag har energi kvar i kroppen av det. Jag är mätt när jag vaknar. Man får lyssna noga på sin kropp när man tränar, bättre än alla faktaböcker i världen tror jag! /Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 08:57
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 09:17
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57) Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle! Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!!  Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 09:34
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17) Bra jobbat Stina!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 10:55
|

Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49

|
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17) CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57) Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle! Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!!  Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger!  Kalasbra jobbat Stina....undra på att jag inte sett nåt av dig i Sthlm på sista tiden...ha, ha....försvinn inte bara
--------------------
*maudan*
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:01
|

Medlem

|
CITAT (maudan @ 18-01-2006, 10:55) CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17) CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57) Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle! Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!!  Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger!  Kalasbra jobbat Stina....undra på att jag inte sett nåt av dig i Sthlm på sista tiden...ha, ha....försvinn inte bara Ingen risk! Nu växer jag istället - fast försöker se till att det är muskler istället för fett!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:03
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Ja Stina, det syntes ju på din armmuskel att du uppenbarligen måste få i dig "byggmaterial", annars hade den inte sett ut så. Vi är ju olika och säkert behöver inte alla äta lika mycket. När man läser böcker om träning och muskler så får man verkligen för sig att man måste äta som en häst och det vore ju väldigt skönt om det inte stämmer. Förhoppningsvis ska det räcka med att äta så man inte går omkring och är hungrig nån längre stund. Lite av det goda fettet behöver man ju också.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:22
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17) CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57) Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle! Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!!  Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger!  Mmm din armmuskel visade ju verkligen på detta=) Du verkar ju vara bara muskler?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:26
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:22) CITAT (stina @ 18-01-2006, 09:17) CITAT (Rossi @ 18-01-2006, 08:57) Ja, Stina, du får lyssna på din kropp. Du verkar ju må bra, dina muskler växer och du har gått ner i vikt (har jag för mig att du skrev) så du sköter dig nog.
Visst är det så att man inte kan bygga muskler utan bränsle men då menar man nog om man ständigt går och svälter. Du får ju i dig den mat du ska även om det är vid andra tidpunkter än man brukar rekommendera så visst har du bränsle! Ja det är en jäkla skillnad att träna nu jämfört när jag medvetet bantade. Då kändes det ibland tungt vill jag lova. Jag kände tydligt att jag tog av mina reserver - men så har jag gått ner 14 kg också!!!  Hur mycket fett jag tappat vet jag inte, för jag har ju byggt upp muskler också som väger!  Mmm din armmuskel visade ju verkligen på detta=) Du verkar ju vara bara muskler? Vad är du gjord av då farbror? Lingon?
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:31
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
phu... va jobbigt det är att försöka få upp flåset... min Astma vill inte heller sammarbeta... så jag måste avbryta min träning hela tiden. Att gå och lyfta skrot är en sak, det funkar bra för man blir ju inte direkt anfådd av det. Men att försöka få bättre kondition är inte lätt. Jag tänkte försöka mej på något pass där man tränar både styrka och flås men jag har börjat på att göra ett friskis o svettis pass hemma först... men jisses jag tappar ju andan redan efter 10 minuter
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:44
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Yenny, det behöver man inte ha astma för att göra tycker jag  Det brukar kännas som om jag kvävs på konditionspassen utan astma  Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:47
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44) Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka.  Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:50
|

Medlem

|
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:47) CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44) Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka.  Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet. Träna hemma är inte så dumt det heller=) Många som åker till dyra lokaler är på fina pass, men glömmer allt man kan göra hemma. Man kan ju gott och väl göra situps, armhävningar,hantelträningar och en massa annat hemma, dessutom naturligtvis ha egna friskispass=)
Bor man bara eget hus, så inte grannarnas tavlor kommer ner när man dansar omkring kan man ju köra aerobics också=) Finne ju en uppsjö av såna videos att köpa=)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:51
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp...
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:52
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:47) CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 11:44) Det är bara att kämpa på efter bästa förmåga, kanske föra lite dagbok över hur et känns, hur länge du okade osv så att du kan se om en månad att "Oj, jag orkade dubbelt så länge nu". Sånt är alltid peppande att upptäcka.  Ja jag får göra det... fast jag tror nog jag ska köra mitt friskispass hemma ett tag innan jag vågar mej på ett pass på gymmet. Men så illa jag stavar då!  Det är mer peppande att träna med andra, och det är mindre risk att man ger upp bara för att det blir lite jobbigt. Är man hemma finns det alltid en liten risk att man kommer på något annat man måste göra, precis när det börjar bli tungt  Så är det för mig iaf. Det är bara att prata med tärningskamraterna innan: "Du, jag är helt otränad så jag kanske inte orkar hela passet, men jag ska försöka trots min astma." Du kan sätta pengar på att det är okej och att alla har förståelse för det.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 11:59
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2006, 11:51) Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp... Det är typ ett sånt pass jag har hemma på video som jag tränar till... jag klarar knappt de 10 minuterna (sen slemmar jag aldeles igen och måste pausa för att hinna få luft..usch för astma) Fast jag har kört det passet några gånger och nu orkar jag redan mera.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
18-01-2006, 12:00
|

Medlem

|
CITAT (yenny @ 18-01-2006, 11:59) CITAT (anna_rispan @ 18-01-2006, 11:51) Yenny: jag går ju på friskis o svettisjympa o konditionspassen är ju ungefär tio minuter sen går vi ner o kör styrka. då hinner man andas ikapp... Det är typ ett sånt pass jag har hemma på video som jag tränar till... jag klarar knappt de 10 minuterna (sen slemmar jag aldeles igen och måste pausa för att hinna få luft..usch för astma) Fast jag har kört det passet några gånger och nu orkar jag redan mera. Bravo=)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|