Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 127 128 129 130 131 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          Farbror Blå
          Inlägg 01-09-2006, 16:09
          Länk hit: #2561

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Nån som har bra tips på hur man tränar sidomusklerna?

Vill ha dom större....

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 01-09-2006, 16:17
          Länk hit: #2562

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Farbror Blå @ 01-09-2006, 17:09)
          Nån som har bra tips på hur man tränar sidomusklerna?

Vill ha dom större....

STÖRRE sidomuskler....får man verkligen det av att träna dem? huh.gif Jag trodde bara de blev fastare och håller in midjan bättre.

Mumsig mage! wink.gif tongue.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 01-09-2006, 16:19
          Länk hit: #2563

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

tack, ja nog måste man kunna få dom större? unsure.gif huh.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 01-09-2006, 18:58
          Länk hit: #2564

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Bettson @ 01-09-2006, 17:08)
          Fast jag har ju inte varit på ett "riktigt gym" med sjukgymnast, finns det?

Tror ni det finns hopp

sleep.gif

Japp, mitt gym har två sjukgymnaster, en kiropraktor två vanliga massörer och en thaimassör. rolleyes.gif

Jag vet inte var du bor, mitt gym ligger på Söder i Stockholm, Saga motion heter det. Men jag tror säkert att dom stora kedjorna som Sats tex har sjukgymnaster och kiropraktorer.

Det är klart det finns hopp! Även dom personliga tränarna tycker jag är duktiga på att hjälpa folk med kroppsliga problem.

/Stina

Citera
          stina
          Inlägg 01-09-2006, 19:00
          Länk hit: #2565

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 01-09-2006, 18:19)

Vilka muskler menar du??? Jag tränar sidorna av magen för att få smalare midja och för att motverka "volanger" runt midjan. tongue.gif

Citera
          Björken
          Inlägg 01-09-2006, 19:08
          Länk hit: #2566

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Ja så har jag då varit iväg på mitt andra träningspass och nu är det bara att hoppas på att det inte blir värre träningsvärk än efter förra.
          Trots att jag bestämt mig för att inte öka på vikterna än på några gånger så kunde jag inte låta bli att öka lite, bara lite, för om ärligheten ska fram så kändes det lite för lätt framför allt på ben och armar. Har ju jobb där jag använder både ben och armar mycket och promenaderna med hunden gör ju trots allt lite nytta.
          Nu ska jag vila till tisdag. Det är lite tråkigt att det är så långt att åka, för annars hade det nog blivit tätare mellan passen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 01-09-2006, 21:13
          Länk hit: #2567

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Farbror Blå @ 01-09-2006, 18:19)

Nu måste jag bli teknisk och fråga vilka muskler du menar, menar du den här:

I så fall gör du någon av följande:

Chin-ups (med viktbälte om det är för lätt)
          Pull-up (med viktbälte)
          Pull-over (med skivstång)

samt:
          hantelrodd
          skivstångsrodd

Lycka till! wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 02-09-2006, 06:29
          Länk hit: #2568

Medlem

Chin-ups med viktbälte!!!! Är ni sådana kraftpaket? Jag kör det i en maskin där man får hjälp med en motvikt för att det blir för tungt annars! ohmy.gif unsure.gif

Idag har jag minsann en svag antydan till träningsvärk just precis i dom muskler du visade på bilden LadyG! rolleyes.gif Det var nog minskningen av motvikten igår som gjorde susen! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-09-2006, 10:08
          Länk hit: #2569

Medlem

Jag gör inte chin-ups, inte med min vikt. Inte än iaf, fast en dag kanske smile.gif

Härligt att träningen gjorde nytta igår, det ska kännas att man gjort framsteg biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 02-09-2006, 14:10
          Länk hit: #2570

Medlem

Det är ju det som är det fiffiga med den där styrketräningsmaskinen där man sätter motvikt! rolleyes.gif Att alla kan göra det. Visst, det går väl att göra någon (1 kanske?) utan motvikt, men om man ska göra flera stycken så måste jag ha minst 30 kg's hjälp!

Förresten, appropå nytta med träningen. Jag kollade med måttbandet idag och för första gången under mitt vuxna liv är jag under 70 cm runt midjan (69,5) utan att vikten ändrat sig! rolleyes.gif Ommöblering av vikt borde det tyda på! tongue.gif

Mottager vänligen med bestämt vågenrörelser, applåder och allehanda andra ovationer! biggrin.gif wink.gif

Tjingeling från Stina som snart ska hugga in på kalopsen! tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 02-09-2006, 15:25
          Länk hit: #2571

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 02-09-2006, 15:10)
          Förresten, appropå nytta med träningen. Jag kollade med måttbandet idag och för första gången under mitt vuxna liv är jag under 70 cm runt midjan (69,5) utan att vikten ändrat sig! rolleyes.gif Ommöblering av vikt borde det tyda på! tongue.gif

Mottager vänligen med bestämt vågenrörelser, applåder och allehanda andra ovationer! biggrin.gif wink.gif

Heja Stina, heja Stina!!! biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 02-09-2006, 18:39
          Länk hit: #2572

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-09-2006, 17:25)
          CITAT (stina @ 02-09-2006, 15:10)
          Förresten, appropå nytta med träningen. Jag kollade med måttbandet idag och för första gången under mitt vuxna liv är jag under 70 cm runt midjan (69,5) utan att vikten ändrat sig!  rolleyes.gif  Ommöblering av vikt borde det tyda på!  tongue.gif

Mottager vänligen med bestämt vågenrörelser, applåder och allehanda andra ovationer!  biggrin.gif  wink.gif

Tjingeling från Stina som snart ska hugga in på kalopsen!  tongue.gif

Heja Stina, heja Stina!!! biggrin.gif

Tack! wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-09-2006, 19:27
          Länk hit: #2573

Medlem

CITAT (stina @ 02-09-2006, 16:10)
          Det är ju det som är det fiffiga med den där styrketräningsmaskinen där man sätter motvikt! rolleyes.gif Att alla kan göra det. Visst, det går väl att göra någon (1 kanske?) utan motvikt, men om man ska göra flera stycken så måste jag ha minst 30 kg's hjälp!

Jubel och gratulationer!!! biggrin.gif

Omfördelning a la muskelbygge kallas det smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 02-09-2006, 19:29
          Länk hit: #2574

Medlem

Tackar å bockar! rolleyes.gif

Jag vaktar ju noga så att jag inte ska tappa i vikt (som ni vet) och då är det kul när det händer något i alla fall! rolleyes.gif

Fast nu är det nog MINST 79,5 för jag har fullkomligt vräkt i mej enorma mängder kalops! ohmy.gif tongue.gif (Helg-laddar inför löpningen på måndag! tongue.gif )

Citera
          stina
          Inlägg 02-09-2006, 19:37
          Länk hit: #2575

Medlem

Har du klättrat idag förresten, LadyG? rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 02-09-2006, 22:51
          Länk hit: #2576

Medlem

CITAT (stina @ 02-09-2006, 21:37)
          Har du klättrat idag förresten, LadyG? rolleyes.gif

Oja, tangerade personbästa på höjden, fast utan kramp den här gången tongue.gif

Tog det lite lugnt dock, eftersom jag ska vara kastdocka åt maken imrogon, han ska gradera nämligen smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 03-09-2006, 06:52
          Länk hit: #2577

Medlem

CITAT (LadyG @ 03-09-2006, 00:51)
          Har du klättrat idag förresten, LadyG?  rolleyes.gif

Tog det lite lugnt dock, eftersom jag ska vara kastdocka åt maken imrogon, han ska gradera nämligen smile.gif

Grattis till höjdrekord och utebliven kramp! rolleyes.gif Börjar vänja dig vid höjderna verkar det som - det är väl det + nu tränade "klätttermuskler" som gör att krampen uteblir! smile.gif Det är väl inte för inte det heter att "hålla ett krampaktigt tag"...

Usch då - kastdocka! Det skulle INTE jag vilja vara! ohmy.gif

Själv ska jag hjälpa sambon att köra grejer till återvinningen idag. Himla ruggigt väder här i Stockholm idag - riktig höst.

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-09-2006, 08:09
          Länk hit: #2578

Medlem

CITAT (stina @ 03-09-2006, 08:52)
          CITAT (LadyG @ 03-09-2006, 00:51)
          Har du klättrat idag förresten, LadyG?  rolleyes.gif

Grattis till höjdrekord och utebliven kramp! rolleyes.gif Börjar vänja dig vid höjderna verkar det som - det är väl det + nu tränade "klätttermuskler" som gör att krampen uteblir! smile.gif Det är väl inte för inte det heter att "hålla ett krampaktigt tag"...

Usch då - kastdocka! Det skulle INTE jag vilja vara! ohmy.gif

Själv ska jag hjälpa sambon att köra grejer till återvinningen idag. Himla ruggigt väder här i Stockholm idag - riktig höst.

Tack smile.gif Jo, det kan du ha rätt i, höjden är ett betydligt mindre problem för mig nu är för några veckor sen, och nån gång måste ju underarmarna vänja sig tycker man smile.gif

Nåsta gång kanske det är dags för en höjning av personbästa t om? biggrin.gif

Kastdocka är inte alls farligt att vara, lite svettigt bara. Ungefär som ett vanligt ju-jutsupass, fast man skruvar upp farten några snäpp och lägger på en dos allvar.

Det låter som om ni kommer att få er dos träning idag också, även om det inte är på gym? Höst är väl trevligt iofs men det kunde väl låta bli att hagla?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 03-09-2006, 08:14
          Länk hit: #2579

Medlem

Håller med om haglet! mad.gif Dessutom gillar jag inte när det regnar OCH blåser. Det kan väl komma rakt uppifrån om det nu ska komma...

Nu vet jag inte längre om det blir någon återvinningsåkning. Lika bra egentligen för jag borde verkligen ägna hemmet ett par timmar! ohmy.gif

Blev akut sugen på ugnsstekt kyckling a la mamma så jag tror att jag ska fixa en riktig "höst-söndags-middag" ikväll med som sagt hel kyckling i ugn, kokt potatis, sås och gelé! Mums tycker jag och det kan passa i det här rusket... tongue.gif (Passar dessutom in i avdelning "matintag inför löpningen" rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-09-2006, 08:24
          Länk hit: #2580

Medlem

Kyckling är bra mat vilken dag som helst, men det är lite extra gott när den är ugnslagad så fettet runnit av den. smile.gif

Hur långt hade du tänkt springa imorgon?

--------------------

Citera

165 sidor V  « < 127 128 129 130 131 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 19:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon