| |
|
  |
Träning, Pepping, tips och råd |
|
|
|
|
08-09-2006, 12:28
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 14:21) hej o ho.
jag tappade bort min aktivering i villan med skolstart o allt annat.
men nu ska jag klä om o ge mig ut på cykeln. i duggregn o så. men nu behöver jag verkligne frisk luft!!! Hej Anna!  Lycka till med cyklingen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (stina @ 08-09-2006, 13:24) Ja visst är hemsidan snygg. Och trevliga tycker jag dom verkar också - jag har bara varit inne på studiebesök och kikat hur dom har det och det är snyggt och rent och personalen är trevliga! :rolleyes: Dom fick förresten företagarföreningens pris för bästa företag i Sumpan i år.
Grattis till viktframgångarna förresten LadyG! :rolleyes:
Idag gick det åt pipsvängen med träningen. Hann bara värma upp och köra lite mage innan jag insåg att kroppen inte ville vara med idag. Känner av förkylningen och det gjorde bara ont i musklerna att ta i så jag bestämde mig raskt för att kroppen skulle slippa idag.
Imorgon ska jag in till Adidas butik på Sveavägen. Jag har genom gymet lärt känna tjejen som är ansvarig för butikens utseende och deras convent och dom har en "happening" där imorgon med tränare från Worldclass som ger kostråd, fettmätning etc. Jag har fått ett "vip-kort" av henne så jag har 25% rabatt på allt i butiken - tänkte ev förära mig med ett par nya löparbrallor. På kvällen är det kräftskiva. Så jag FÅR inte bli sjuk på riktigt! :o
Tänk att jag glömmer kolla vilopulsen varenda morgon! :angry: Har aldrig gjort det så det måste jag göra. Nu när jag är snorig är det väl inte rätt att kolla....
/Stina Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror  Klokt att inte fullfölja träningen om du känner dig krasslig, mycket klokt. Chansen att du slipper bli sjuk på riktigt ökar om kroppen får vila, men det visste du ju redan Det är därför jag bett maken göra det, han har bättre minne än jag  CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 14:21) hej o ho.
jag tappade bort min aktivering i villan med skolstart o allt annat.
men nu ska jag klä om o ge mig ut på cykeln. i duggregn o så. men nu behöver jag verkligne frisk luft!!! Hejja, det kommer att gå jättebra ska du se. Man får räkna med att verkliga livet kommer och stör ens planer ibland
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:10
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror Tio kilo är rätt mycket, men redan en tiondel klart=) Trodde du bara var muskler
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:13
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:10) CITAT Tack, få se om det verkligen blir tio kilo sammanlagt, det kanske ä för mycket men några kilo ska bort iaf. Sen får vi se om det blir som jag tror Tio kilo är rätt mycket, men redan en tiondel klart=) Trodde du bara var muskler
Nejdå, det finns att ta av helt klart. För att inte viktnedgången ska vara muskler så tränar jag som vanligt, kanske lite mer styrka än annars för att uppmuntra kroppen att behålla musklerna och bränna fettet i stället. Om kroppen tror att den verkligen kommer att behöva musklerna kommer den att bränna fettet istället, det är jag övertygad om.  Så småningom kommer andelen att vara betydligt mer muskler än fett iaf, det är ett som är säkert, men jag är inte där än
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:35
|

Medlem

|
Du gör helt rätt LadyG!
När jag bestämde mig för att plocka bort en massa kilon från min kropp så satte jag upp delmål i form av 5 kg i taget. Då kändes det "nåbart", men det var vad jag behövde för att palla.
/Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (stina @ 08-09-2006, 14:35) Du gör helt rätt LadyG!
När jag bestämde mig för att plocka bort en massa kilon från min kropp så satte jag upp delmål i form av 5 kg i taget. Då kändes det "nåbart", men det var vad jag behövde för att palla.
/Stina Men du ska väl inte gå ner mer??
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 13:45
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 08-09-2006, 15:35) Du gör helt rätt LadyG!
/Stina Man måste ha realistiska mål helt enkelt, annars ger man upp. Så först tränade jag mycket styrka, struntade i att jag blev större och skaffade mig rejält med musklemassa, och nu när jag är skapligt nöjd där är de dags att nöta bort fettet så musklerna slipper dra på extravikten  Bättre för hjärtat också, att inte ha en massa extrakilon.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 14:08
|

Medlem

|
CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:37) CITAT (stina @ 08-09-2006, 14:35) Du gör helt rätt LadyG!
/Stina Men du ska väl inte gå ner mer?? Absolut inte! Nu försöker jag bara öka på lite mer muskelmassa - borttagningen av fettmassa är klar. Fast jag försökte öka muskelmassan samtidigt genom träningen och det är det jag tänker fortsätta med. /Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 14:15
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 08-09-2006, 16:08) CITAT (Farbror Blå @ 08-09-2006, 15:37) CITAT (stina @ 08-09-2006, 14:35) Du gör helt rätt LadyG!
/Stina Men du ska väl inte gå ner mer??Absolut inte! Nu försöker jag bara öka på lite mer muskelmassa - borttagningen av fettmassa är klar. Fast jag försökte öka muskelmassan samtidigt genom träningen och det är det jag tänker fortsätta med. /Stina Muskelvikt är bara nyttigt, fast mer muskler ökar förbränningen så du kanske förlorar mer fettvikt av bara farten  Du gör tvärt om, börjar med viktnedgång och bygger sen? Några fördelar? Nackdelar?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 15:24
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
JA då det gick visst bra. Det regnade inte så mycket. Bara en liten stund det kom lite mer än duggregn. Men det kändes kallt för det blåste också. Blev ca 30 minuter och då darrade benen. Åkte förbi en fd kollega och vilade där. Hehe, sen cyklade jag i stort sett hem direkt.
Tack LadyG för påminnelsen om att det är så att man får räkna med att livet kommer emellan ens strålande planer.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 15:29
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 08-09-2006, 17:24) JA då det gick visst bra. Det regnade inte så mycket. Bara en liten stund det kom lite mer än duggregn. Men det kändes kallt för det blåste också. Blev ca 30 minuter och då darrade benen. Åkte förbi en fd kollega och vilade där. Hehe, sen cyklade jag i stort sett hem direkt.
Tack LadyG för påminnelsen om att det är så att man får räkna med att livet kommer emellan ens strålande planer. Kul att det gick bra  Det kan vara ganska skönt att ge sig ut när det småregnar, det blir lite svalare då. Jag brukar råka ut för att mina planer är suveräna, men så kommer livet emellan och ibland blir det inte alls som jag trodde. Det kan vara sååå irriterande
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 16:35
|

Medlem

|
CITAT (LadyG @ 08-09-2006, 16:15) /Stina Muskelvikt är bara nyttigt, fast mer muskler ökar förbränningen så du kanske förlorar mer fettvikt av bara farten  Du gör tvärt om, börjar med viktnedgång och bygger sen? Några fördelar? Nackdelar? Ditt sätt borde gå snabbare eftersom muskler ökar förbränningen....
Jag var inte så vetenskaplig när jag startade. Började med att gå på konditionspass (gympapass) + viktväktarnas cd-skiva. Skulle aldrig i livet sätta min fot på viktväktarnas halleluljamöten (passar inte mej) utan jag gjorde det som ett projekt med mej själv som enväldig projektledare.
Jag ville helt enkelt bli mindre i omfånget snabbt - det var mitt mål då. Sedan, när omfånget minskade ökade lusten till ett riktigt sunt leverne och en stark kropp. Då kom lusten till styrketräning och jag la på det till träningen.
Och nu är jag fast....
Ja, du har nog rätt i att jag måste äta mer och mer ju större muskler jag får. Fast SÅ musklig är jag inte - det är väl bara det att dom små muskler jag har syns tydligare eftersom jag inte har så mycket fett på kroppen. Jag tränar inte så himla tungt, så jag blir nog mer senig?
Hälsar snörvel-Stina från soffan!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 16:59
|

Medlem

|
Krya på dig din stackare, hoppas det inte blir allvarligare än så. Det är egentligen inte musklernas storlek utan antaler musklefibrer per kvadratcentimeter som avgör, man kan vara gruvligt stark utan att det ser ut som om det finns en muskel på kroppen. En sådan muskel förbränner lika mycket energi som en stor, bullig muskel, om de är ungefär lika starka. De gör ju samma jobb  Den bästa coachen är nog en själv i alla fall, imho. Jag har väldigt svårt att ljuga för mig själv, jag får så dåligt samvete då Nu ska jag upp på cykeln och trampa en stund, har deg på jäsning (sånt där pås-bröd, underbart smidigt) så det ska bli mysigt och trevligt ikväll
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 17:05
|

Medlem

|
Det får vi verkligen hoppas, jag vill ju att du ska läsa lusen av fett-mätaren
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
08-09-2006, 17:07
|

Medlem

|
Jag ska dit imorgon om jag så får ta färdtjänst, jag lovar! Nu MÅSTE jag stänga ner och börja med maten, Tjingeling!
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2006, 11:49
|

Medlem

|
Jag funderar starkt på att köra ett styrkepass här hemma, eftersom klättringen idag blivit inställd. Tror någon att min kropp fattat det? Nejdå, jag kan känna hur den liksom "varvar upp", som om det vore ett träningspass snart. Varför är kroppen en sån åsna?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-09-2006, 12:17
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
vad har du hitta på LadyG?
jag tar två trappsteg i taget när jag går upp från tvättstugan i dag.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|