Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 134 135 136 137 138 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 10-09-2006, 18:17
          Länk hit: #2701

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

laugh.gif

Ställde sekundvisare till det på klockfronten? smile.gif

Skönt att du känner dig bättre, det suger att gå till jobbet sjuk eller halvdålig.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-09-2006, 18:22
          Länk hit: #2702

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Nja, det ska nog ordna sig på klockfronten. Med en antikhandlare till sambo så ligger det gamla klockor och dräller både här och där och nästan alla gamla klockor har sekundvisare. Frågan är bara om det går att skaka liv i någon! ohmy.gif Och den måste ju gå från i kväll tills imorgon bitti för jag kan ju inte hålla på och skaka liv i den när jag ska mäta VILOpulsen!

Nej, inte kul att jobba dålig. Dyrt att vara hemma också....

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-09-2006, 18:33
          Länk hit: #2703

Medlem

laugh.gif Gamla klockor är underbara, fast inte om man ska ta vilopulsen laugh.gif

*fnissar hysteriskt*

Jag kan nästan se det framför mig, Stina ilsket ruskande på en klocka som skramlar oroväckande, till sambons förskräckelse: "Sätt igång då, jag ska ta vilopulsen!" *fniss*

Jag har för livlig fantasi biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-09-2006, 18:34
          Länk hit: #2704

Medlem

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Och bergis får jag tag i någon dyrgrip! ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-09-2006, 18:36
          Länk hit: #2705

Medlem

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Så är det alltid smile.gif

Det måste vara fascinerande ändå, med en massa antika saker, saker med historia och som faktiskt varit med om en massa. Fast en gustaviansk byrå kanske man kan vara utan, de väger bly att damsuga bakom smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 10-09-2006, 18:41
          Länk hit: #2706

Medlem

Ja isch.

Vi har 3 lodur och allihopa slår hel och halvslag! tongue.gif Ingen av dom går exakt så du kan ju tänka dig hur det låter hos oss klockan 12! rolleyes.gif Vi hör det inte, men har vi främmande måste vi stänga av klockorna. Jag älskar våra gamla klockor dom har liksom en själ. Vi försökte byta plats på dom, då stannade 2 av 3 klockor och vägrade gå. Var bara att sätta tillbaka dom på sin gamla plats - då gick dom som tåget igen! tongue.gif

Annars har vi inte jättemycket riktigt antika saker hemma. Snarare inte nya sas. Jag tror att det enda vi köpt i en affär hemma är våra sängbottnar.

Citera
          stina
          Inlägg 11-09-2006, 07:17
          Länk hit: #2707

Medlem

Imorse kollade jag vilopulsen hyfsat snabbt - 60 var den. Helt OK tycker jag. Det blir nog LITE träning idag i alla fall! sleep.gif Går med min arbetskamrat som inte vill gå själv och kör lite försiktig styrketräning med lätta vikter. Ingen konditionsträning. Jag mår bättre om jag får gå iväg även om det blir lite halvdant och jag har bara lite "takdropp" kvar av förkylningen känns det som. Pulsen är ju OK igen.

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 10:22
          Länk hit: #2708

Medlem

Känner man sig inte sjuk och sinte trött är det helt okej imho. Då slåss ju inte kroppen med någon infektion och kan hantera lättare träning.

Ikväll ska jag styrketräna, får se hur det går efter gårdagens äventyr i dojon biggrin.gif

--------------------

Citera
          Björken
          Inlägg 11-09-2006, 10:25
          Länk hit: #2709

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Har provat bägge sorterna av laxbiffarna och de är helt ok att äta, smidigt att ta till och som sagt otroligt nyttiga.

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 10:34
          Länk hit: #2710

Medlem

CITAT (Björken @ 11-09-2006, 12:25)
          Har provat bägge sorterna av laxbiffarna och de är helt ok att äta, smidigt att ta till och som sagt otroligt nyttiga.

Underbart, då kanske jag kan hålla mig under mina kcal som jag måste för att gå ner i vikt. Man vill ju äta sig mätt även om man ska ner några kilo smile.gif

Hur går det för dig med träningen björken? Har du fått med dig någon än, eller har de gym-allergi allihop? tongue.gif

--------------------

Citera
          Kathy
          Inlägg 11-09-2006, 11:01
          Länk hit: #2711

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Giltigt skäl till att inte träna:

De ringde nyss ifrån träningslokalen där jag brukar träna.
          Mitt vattengympapass idag blev avbokat pga att det hade exploderat en lampa inne i simhallen och det skulle ta lite tid att sanera från allt glassplitter.

Tur i oturen att det inte hände under ett träningspass...

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 11:05
          Länk hit: #2712

Medlem

ohmy.gif

Oj, det hade kunnat gå riktigt illa. Tänk om någon hade varit i närheten... Som sagt, tur i oturen.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-09-2006, 12:23
          Länk hit: #2713

Medlem

CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 12:34)
          CITAT (Björken @ 11-09-2006, 12:25)

Underbart, då kanske jag kan hålla mig under mina kcal som jag måste för att gå ner i vikt. Man vill ju äta sig mätt även om man ska ner några kilo smile.gif

Hur går det för dig med träningen björken? Har du fått med dig någon än, eller har de gym-allergi allihop? tongue.gif

Visst ja - då är nog kanske laxbiffarna inget för mej om dom inte innehåller kalorier! ohmy.gif Jag glömmer allt som oftast att jag inte ska gå ner mer i vikt - det sitter i bakhuvudet fortfarande. Hajar till så fort jag ser någon artikel om viktminskning fast jag absolut inte får gå ner mer i vikt. Svårt att lära gamla hundar sitta.... tongue.gif

Styrketräningen gick bra. Eller styrketräning och styrketräning, jag tog det väldigt lugnt, men lite träning blev det i alla fall. Visst kändes det tyngre än vanligt, jag blev tom anfådd av att köra fällkniven, men jag tog det som sagt lugnt och nu efteråt känns det som om det sista av baciluskerna skrämts bort ur kroppen! rolleyes.gif

Fit for fight igen och imorgon kan jag nog springa, i alla fall 5 km....

/Stina

Citera
          Björken
          Inlägg 11-09-2006, 12:28
          Länk hit: #2714

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Inte har jag lyckats övertala någon ännu helt och fullt i varje fall, men jag struntar fullständigt i det och åker själv två gånger i veckan.
          Det går bra och har insett att särskilt benen hade jag bra styrka i, mer än vad jag trodde, men det är klart jag har ju ett jobb där jag går hela dagarna.
          Sedan har jag hund och det blir ju några kilometer varje dag som jag tillryggalägger för att ge henne motion.
          Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute.
          Nu har jag höfter som inte längre riktigt vill som jag vill så löpningen får stå åt sidan utan det blir stavgång istället och det går jag minst 5 km de dagar jag inte styrketränar.

Tycker absolut att du ska pröva laxbiffarna, de mättar bra också.

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 12:41
          Länk hit: #2715

Medlem

CITAT (stina @ 11-09-2006, 14:23)
          Visst ja - då är nog kanske laxbiffarna inget för mej om dom inte innehåller kalorier! ohmy.gif Jag glömmer allt som oftast att jag inte ska gå ner mer i vikt - det sitter i bakhuvudet fortfarande. Hajar till så fort jag ser någon artikel om viktminskning fast jag absolut inte får gå ner mer i vikt. Svårt att lära gamla hundar sitta.... tongue.gif

Styrketräningen gick bra. Eller styrketräning och styrketräning, jag tog det väldigt lugnt, men lite träning blev det i alla fall. Visst kändes det tyngre än vanligt, jag blev tom anfådd av att köra fällkniven, men jag tog det som sagt lugnt och nu efteråt känns det som om det sista av baciluskerna skrämts bort ur kroppen! rolleyes.gif

Fit for fight igen och imorgon kan jag nog springa, i alla fall 5 km....

/Stina

Det beror ju på tillbehöret också, om du väljer potatismos, en dillsås på mjölk eller grädde och en brödskiva till får du betydligt mer kcal än jag som förmodligen väljer två-tre kokta potatisar, en lättfraiche-sås eller kesoröra och rårivna morötter eller vitkål.

Skönt att det inte blev tvärt om, syndafloden från en bihåla biggrin.gif

Det jag jag råkat ut för smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 12:43
          Länk hit: #2716

Medlem

CITAT (Björken @ 11-09-2006, 14:28)
          Inte har jag lyckats övertala någon ännu helt och fullt i varje fall, men jag struntar fullständigt i det och åker själv två gånger i veckan.
          Det går bra och har insett att särskilt benen hade jag bra styrka i, mer än vad jag trodde, men det är klart jag har ju ett jobb där jag går hela dagarna.
          Sedan har jag hund och det blir ju några kilometer varje dag som jag tillryggalägger för att ge henne motion.
          Det jag bara har lite svårt att förstå är att folk inte nyttjar vardagsmotionen den är ju så att säga gratis och inte skulle jag kunna tänka mig att ställa mig på ett löpband och springa när det är så mycket skönare att springa ute.
          Nu har jag höfter som inte längre riktigt vill som jag vill så löpningen får stå åt sidan utan det blir stavgång istället och det går jag minst 5 km de dagar jag inte styrketränar.

Tycker absolut att du ska pröva laxbiffarna, de mättar bra också.

Men det är ju jättebra! Visst blir man glad när man gör framsteg eller upptäcker att man var bättre på något än man trodde? Är inte stavgång väldigt jobbigt för armarna och axlarna om man är ovan?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-09-2006, 12:44
          Länk hit: #2717

Medlem

CITAT (Björken @ 11-09-2006, 14:28)

Då är jag ett typexempel på en människa du inte förstår dig på! tongue.gif

Jag tycker vardagsmotion är skittrist rent ut sagt, och jag älskar att springa på löpband! smile.gif En typisk "artificiell" träningsmänniska som gillar gymmaskinerna, som sagt löpbandet, hög musik när jag tränar etc, etc.

Men smaken är som baken, vi är alla olika. smile.gif Tur att inte alla vill träna på samma ställe, vad trångt det skulle bli! ohmy.gif

Citera
          stina
          Inlägg 11-09-2006, 12:46
          Länk hit: #2718

Medlem

CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:41)

Det var det som hände i fredags när det bröt ut! Gick till gymmet hyfsat pigg, släpade mig därifrån döförkyld efter 30 minuter! ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 12:54
          Länk hit: #2719

Medlem

Måste ju få berätta om cykelpasset jag genomförde idag förresten. Det blev lunchträning istället för morgon, men det gör ju det samma smile.gif

Första framsteget på ett tag, kändes underbart: Kunde öka motståndet på cykeln till 7 av 8 och satte ändå nytt PB på milen: 30.57

Milen under 30 minuter ligger inte långt borta känns det som, jag sölade lite i början eftersom jag inte direkt trodde på att jag skulle orka ett 30-tempo hela vägen. Det var först när jag passerade 6km som jag fattade att benen skulle orka. Men nu vet jag det till nästa gång, då får vi hoppas att 30-minutersgränsen spräcks rolleyes.gif

Det är verkligen skönt med konditionsträning när man hittar rytmen smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-09-2006, 12:56
          Länk hit: #2720

Medlem

CITAT (stina @ 11-09-2006, 14:46)
          CITAT (LadyG @ 11-09-2006, 14:41)

Det var det som hände i fredags när det bröt ut! Gick till gymmet hyfsat pigg, släpade mig därifrån döförkyld efter 30 minuter! ohmy.gif

Jamen då har du det värsta bakom dig och kan nog räkna med att det dröjer länge innan någon bacill kommer åt dig igen, nu när immunförsvaret är taggat och redo smile.gif

--------------------

Citera

165 sidor V  « < 134 135 136 137 138 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 14:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon