| |
|
  |
Träning, Pepping, tips och råd |
|
|
|
|
12-09-2006, 08:10
|

Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26

|
Jag styrketränar inte heller så där jättemycket - som du vet prioriterar jag konditionsträningen även om jag inte borde det.... Det är mycket roligare tycker jag. Försöker däremot kombinera konditionspassen med mag-/ryggträning så ofta jag hinner. Idag blir det 5 km eller 1 mil löpning - får se hur förkylningen känns....  Jag har ju tillgång till läkare och sjuksköterskor här på jobbet och har fått deras välsignelse att "köra på" om jag orkar. Känns tryggt...
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 08:19
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Vi borde byta schema nästan, jag borde bygga mindre och jogga mer nämligen  Så praktiskt att ha syrror i närheten, det måste ju kännas tryggt  Lycka till med löpningen, hoppas det går bra nosen till trots. Idag kanske jag inte får så mycket träning, för chefinstruktören flaggade för att jag kanske måste ta alla passen, men det gör inget. Jag kan hänga med på ett hörn på egen hand
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 08:52
|

Medlem

|
Applåder och glada tillrop är verkligen på sin plats då, eftersom vi ju har en tendens att göra mer av det vi tycker är kul och "glömma" det vi borde nånstans på vägen  Tyvärr blir det väldigt lite motion av att visa, eftersom principen är Visa-Pröva-Instruera-Öva, dvs man visar lite kort vad man vill att de ska göra, sen får de pröva. När man ser vad de gör för fel samlar man gruppen och instruerar dem HUR de ska göra och sen övar man på det. Det blir varken hackat eller malet för instruktören  Å andra sidan tränar jag solo på söndagarna, de träningspassen med maken är snudd på heliga för det är enda gången i veckan som jag garanterat får träna på tekniker i lugn och ro. Då gör det inget om jag måste instruera tisdagar och torsdagar, annat än att jag blir sugen
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 09:16
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 12-09-2006, 11:15) Då är det nog bra att du tränar, som att få lukta på kakan utan att få smaka!  Exakt så! Kunde inte sagt det bättre själv!  Fast jag kan ju dröja mig kvar och utnyttja styrketräningsprylarna en stund så att jag inte känner mig helt utvilad iaf
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 09:23
|

Medlem

|
Jag menade naturligtvis att vara tränare och inte träna, fast det förstod du visst. Det kom in en kollega och störde mej med jobb!  precis när jag skrev mitt inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 09:29
|

Medlem

|
Vad ska man med kollegor egentligen, bara stör och är i vägen Men visst har du rätt, det kan vara lite frustrerande att inte få göra sig av med energin. Som när man inte kan gå till träningen av olika skäl, då känns det i kroppen tycker jag.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 09:52
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 09:55
|

Medlem

|
Upplever samma sak inom ju-jutsun. De som kastar mycket åt höger kan bli lite snedtränade och starkare i högersidan, så vi försöker att träna vänstersidan ocskå för att undvika ryggproblem i framtiden. Men det är svårt för det är lättare åt höger
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 11:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52) CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt. Betyder det att vänster skinka e starkare också?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 12:02
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2006, 12:15) CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52) CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35) Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen? Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan. Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt. Betyder det att vänster skinka e starkare också?  Jag försöker knipträna båda så att jag ska få en symmetrisk form på häcken!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 13:40
|

Medlem
Antal inlägg: 370
Medlem nr: 6 293

|
Mammajympat idag! Det var riktigt, riktigt skönt! Tog ut mig betydligt mer än förra veckan, kanske för att jag känner mig lite mer Friskis-van?  Vet inte när nästa pass blir. LadyG trodde ju att jag skulle kunna träna ett par dagar efter min tand.op så kanske på söndag.. /suddis.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-09-2006, 14:06
|

Medlem

|
Det finns inget bättre än ett riktigt skönt träningspass, det är precis som om kroppen bara njuter då  Ha inte för bråttom att komma tillbaka, men låt inte latmasken bita dig heller. Som farmor skulle sagt: Lagom är bäst  Operera tänder är rutinoperationer så du har inget att oroa dig för
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-09-2006, 11:32
|

Medlem

|
Igår var det träning igen, men jag kom hem så sent att jag inte orkade skriva något. Det var hur som helst ett bra pass, lagom jobbigt med tanke på träningsvärken och lagom inspirerande också. Nu känns det som att ju-jutsun börjar ta fart igen, med nya tekniker och bättre kondition än tidigare. Skönt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-09-2006, 13:27
|

Medlem

|
Ja, det är för ju-jutsuns skull jag tränar allt det andra  Kul att det gick bra på corepasset, när det nu blev som det blev med löpningen. Skolgrabbar kan vara väldigt kaxiga men få av dem har något att sätta bakom de stora orden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
13-09-2006, 13:43
|

Medlem

|
Dom var "högljudda" och lekte med grejerna så att jag blev lite sur. Annars var dom säkert snälla killar. Pajar löpbandet blir inte jag glad...  Roligast var när dom sneglade på min löphastighet för att kolla att dom inte sprang långsammare än "tanten". Fast där gick dom bet, i alla fall efter nån minut!  Jag kände rejält i ljumskarna också på corepasset. Vi kör mycket "sitta i balans" där man ska balansera på svanskotan och ha benen (böjda) i luften och luta sig bakåt. Löpningen gjorde sig rejält påmind även då!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|