Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 136 137 138 139 140 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          stina
          Inlägg 12-09-2006, 08:10
          Länk hit: #2741

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Jag styrketränar inte heller så där jättemycket - som du vet prioriterar jag konditionsträningen även om jag inte borde det.... Det är mycket roligare tycker jag. Försöker däremot kombinera konditionspassen med mag-/ryggträning så ofta jag hinner.

Idag blir det 5 km eller 1 mil löpning - får se hur förkylningen känns.... rolleyes.gif Jag har ju tillgång till läkare och sjuksköterskor här på jobbet och har fått deras välsignelse att "köra på" om jag orkar. Känns tryggt... rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 08:19
          Länk hit: #2742

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Vi borde byta schema nästan, jag borde bygga mindre och jogga mer nämligen biggrin.gif

Så praktiskt att ha syrror i närheten, det måste ju kännas tryggt smile.gif

Lycka till med löpningen, hoppas det går bra nosen till trots. Idag kanske jag inte får så mycket träning, för chefinstruktören flaggade för att jag kanske måste ta alla passen, men det gör inget. Jag kan hänga med på ett hörn på egen hand smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-09-2006, 08:45
          Länk hit: #2743

Medlem

Vi får applådera extra högt när vi gör det vi "borde" för att peppa varandra! tongue.gif

Du får väl ställa upp och visa en massa när du instruera och därmed smyga in lite "jobbmotion" rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 08:52
          Länk hit: #2744

Medlem

Applåder och glada tillrop är verkligen på sin plats då, eftersom vi ju har en tendens att göra mer av det vi tycker är kul och "glömma" det vi borde nånstans på vägen biggrin.gif

Tyvärr blir det väldigt lite motion av att visa, eftersom principen är Visa-Pröva-Instruera-Öva, dvs man visar lite kort vad man vill att de ska göra, sen får de pröva. När man ser vad de gör för fel samlar man gruppen och instruerar dem HUR de ska göra och sen övar man på det. Det blir varken hackat eller malet för instruktören tongue.gif

Å andra sidan tränar jag solo på söndagarna, de träningspassen med maken är snudd på heliga för det är enda gången i veckan som jag garanterat får träna på tekniker i lugn och ro. Då gör det inget om jag måste instruera tisdagar och torsdagar, annat än att jag blir sugen biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-09-2006, 09:15
          Länk hit: #2745

Medlem

Då är det nog bra att du tränar, som att få lukta på kakan utan att få smaka! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 09:16
          Länk hit: #2746

Medlem

CITAT (stina @ 12-09-2006, 11:15)
          Då är det nog bra att du tränar, som att få lukta på kakan utan att få smaka! tongue.gif

Exakt så! Kunde inte sagt det bättre själv! biggrin.gif

Fast jag kan ju dröja mig kvar och utnyttja styrketräningsprylarna en stund så att jag inte känner mig helt utvilad iaf tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 12-09-2006, 09:23
          Länk hit: #2747

Medlem

Jag menade naturligtvis att vara tränare och inte träna, fast det förstod du visst. Det kom in en kollega och störde mej med jobb! mad.gif precis när jag skrev mitt inlägg.

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 09:29
          Länk hit: #2748

Medlem

Vad ska man med kollegor egentligen, bara stör och är i vägen laugh.gif

Men visst har du rätt, det kan vara lite frustrerande att inte få göra sig av med energin. Som när man inte kan gå till träningen av olika skäl, då känns det i kroppen tycker jag.

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-09-2006, 09:52
          Länk hit: #2749

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (stina @ 11-09-2006, 15:35)
          Blir du inte väldigt olika stark i höger- och vänstersidan av bowlingen?

Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan.

Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 09:55
          Länk hit: #2750

Medlem

Upplever samma sak inom ju-jutsun. De som kastar mycket åt höger kan bli lite snedtränade och starkare i högersidan, så vi försöker att träna vänstersidan ocskå för att undvika ryggproblem i framtiden. Men det är svårt för det är lättare åt höger biggrin.gif

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-09-2006, 11:15
          Länk hit: #2751

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52)

Den ena sidan håller emot när den andra jobbar och det krävs krafter för det också. Är man ovan får man t.ex. ofta träningsvärk i vänsterskinkan eftersom den stöttar upp tyngden i högersidan.

Det är svårt att säga om det blir ojämnt. De flesta är väl starkare i högerarmen om man är högerhänt. Visst är min högerarm starkare och jag har mer synliga muskler på den men det beror kanske inte enbart på bowlingen eftersom jag ju är högerhänt.

Betyder det att vänster skinka e starkare också? rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 12-09-2006, 12:02
          Länk hit: #2752

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Farbror Blå @ 12-09-2006, 12:15)
          CITAT (Rossi @ 12-09-2006, 10:52)

Betyder det att vänster skinka e starkare också? rolleyes.gif

Jag försöker knipträna båda så att jag ska få en symmetrisk form på häcken! tongue.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 12-09-2006, 12:04
          Länk hit: #2753

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Bra så du inte börjar luta åt vänster rolleyes.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 12-09-2006, 12:31
          Länk hit: #2754

Medlem

Det är faktiskt lite samma problem med dansaerobics. Alla ledare har en tendens att göra snurrar åt vänster, på vänster ben och alla hopp så att man landar på vänster ben, så ofta får man belastningsskador på vänster sida. Vet inte varför, men det är faktiskt lättare att snurra åt vänster än åt höger.... wacko.gif

Löpningen gick kanon! Kände ingenting av någon förkylning. Visst var det jobbigt, men det är ju liksom meningen. Pressade mig hårt sista halvmilen och pulsen låg på 148 när jag stannade. Den bör ju upp om kondisen ska förbättras.... Ska man däremot bränna fett ska den inte upp så högt (om jag fattat det hela rätt - rätta mig gärna någon)! rolleyes.gif

Citera
          suddis
          Inlägg 12-09-2006, 13:40
          Länk hit: #2755

Medlem
          Antal inlägg: 370
          Medlem nr: 6 293

Mammajympat idag! Det var riktigt, riktigt skönt! Tog ut mig betydligt mer än förra veckan, kanske för att jag känner mig lite mer Friskis-van? smile.gif
          Vet inte när nästa pass blir. LadyG trodde ju att jag skulle kunna träna ett par dagar efter min tand.op så kanske på söndag..

/suddis.

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-09-2006, 14:06
          Länk hit: #2756

Medlem

Det finns inget bättre än ett riktigt skönt träningspass, det är precis som om kroppen bara njuter då smile.gif

Ha inte för bråttom att komma tillbaka, men låt inte latmasken bita dig heller. Som farmor skulle sagt: Lagom är bäst tongue.gif

Operera tänder är rutinoperationer så du har inget att oroa dig för smile.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-09-2006, 11:32
          Länk hit: #2757

Medlem

Igår var det träning igen, men jag kom hem så sent att jag inte orkade skriva något. Det var hur som helst ett bra pass, lagom jobbigt med tanke på träningsvärken och lagom inspirerande också. Nu känns det som att ju-jutsun börjar ta fart igen, med nya tekniker och bättre kondition än tidigare. Skönt smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 13-09-2006, 13:16
          Länk hit: #2758

Medlem

Kul att ju-jutsun känns bra LadyG, eftersom det verkar vara det ditt hjärta brinner för allra mest! rolleyes.gif

Själv var jag iväg och tränade på lunchen. Sprang en sväng, men gårdagens millöpning satt helt klart kvar i ben och psyke. Så det blev 4 km "snabbspringningsattacker". Dessutom var det en dröse skolgrabbar runt konditionsmaskinerna så det var ingen optimal stämning... Tror att dom hade någon slags friluftsdag eller liknande. Efter springningen var jag med på core-passet. Det var ett tungt pass, brände gott i kistan! tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-09-2006, 13:27
          Länk hit: #2759

Medlem

Ja, det är för ju-jutsuns skull jag tränar allt det andra smile.gif

Kul att det gick bra på corepasset, när det nu blev som det blev med löpningen. Skolgrabbar kan vara väldigt kaxiga men få av dem har något att sätta bakom de stora orden tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 13-09-2006, 13:43
          Länk hit: #2760

Medlem

Dom var "högljudda" och lekte med grejerna så att jag blev lite sur. Annars var dom säkert snälla killar. Pajar löpbandet blir inte jag glad... mad.gif Roligast var när dom sneglade på min löphastighet för att kolla att dom inte sprang långsammare än "tanten". Fast där gick dom bet, i alla fall efter nån minut! tongue.gif

Jag kände rejält i ljumskarna också på corepasset. Vi kör mycket "sitta i balans" där man ska balansera på svanskotan och ha benen (böjda) i luften och luta sig bakåt. Löpningen gjorde sig rejält påmind även då! ohmy.gif

Citera

165 sidor V  « < 136 137 138 139 140 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon