Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 138 139 140 141 142 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          LadyG
          Inlägg 15-09-2006, 12:43
          Länk hit: #2781

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Visst går det lite bättre att lyfta tungt om man är sur? Jag tycker det känns som att det går mycket bättre, men det kanske är aggressionerna som letar sig ut i musklerna och genererar lite extra lyft.

Har du någon bild på manicken? Jag begriper inte hur den ser ut biggrin.gif

Vilket strongt program du kört idag, en sån faslig massa situps ! ohmy.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 15-09-2006, 12:57
          Länk hit: #2782

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Ja, man känner inte tröttheten när man är lite ilsk! rolleyes.gif

Sån här maskin är det. Inte samma märke, så vår ser annorlunda ut, men principen är densamma. Man hänger på vikterna på sidorna. Förstår att du inte fattade, för jag skrev visst att stången sitter fast. Det gör den ju egentligen inte, den löper fritt upp och ner och så kan man genom att vrida stången lite framåt haka fast den när man inte orkar mer. (Det gör man inte på den här modellen ser jag) Ser att stången inte sitter fast på den här, så det var en dålig bild, men jag hittar ingen bättre. Stången löper alltså i ett spår upp och ner men kan inte röras framåt/bakåt.

Smith maskin heter den visst enligt sidan jag hittade bilden på.

När jag låg ner och körde bänkpress sköt jag in en bänk under.

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-09-2006, 13:14
          Länk hit: #2783

Medlem

Aha, en smithmaskin! Den känner jag igen - en av få jag vet vad de heter biggrin.gif

Det finns så mycket knepiga maskiner på gym, det är ju en halv vetenskap biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 15-09-2006, 13:33
          Länk hit: #2784

Medlem

Ja och när man som mej är ett "blåbär" på den fronten blir det inte lättare när man ska försöka förklara.... tongue.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-09-2006, 13:38
          Länk hit: #2785

Medlem

Du har ju åtminstone varit inne och kört i ett riktigt gym, jag skulle bara trassla in mig i något om jag försökte biggrin.gif

Är det någon som är blåbär här så är det jag laugh.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-09-2006, 14:14
          Länk hit: #2786

Medlem

Gå till gymmet jag tipsade om (vid Hemköp) å testa vettja! rolleyes.gif Det ser så himla fint ut och dom verkar så himla gulliga som jobbar där!

Du kommer säkert bli helsåld om jag känner dej rätt! tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 17-09-2006, 10:15
          Länk hit: #2787

Medlem

Hej på er träningskompisar! rolleyes.gif

Idag känns det som om jag blivit överkörd av en ångvält! ohmy.gif Jag var visst lite VÄL arg när jag körde styrketräningen i fredags för jag har sån himla träningsvärk!!! Ryggsidorna, häcken och bröstmusklerna är värst. Jag körde mycket tyngre än vad jag brukar, med färre repetitioner istället. Blev väl inte bättre heller av att jag klampade omkring i sankmark framåtböjd i två timmar igår och plockade 10 kg rödgul trumpetsvamp.

Igårkväll när jag skulle förvälla svampen hade jag tillslut så ont i ryggen så jag var tvungen att lägga mej ner på golvet med benen på köksstolen mellan varven.

Idag har jag ialla fall inte osunt ont, bara en helsikes träningsvärk. Hoppas det släpper LITE tills imorgon för då ska jag springa min mil-springning! ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-09-2006, 13:15
          Länk hit: #2788

Medlem

laugh.gif laugh.gif

Men det är ju underbart! Smithmaskinen har verkligen gjort sitt jobb då, och du fick valuta för besväret! Inte kommer träningsvärkn ha gått över, men den hinner kanske lindras tills imorgon, om du rör på dig och inte stelnar för mycket.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-09-2006, 13:18
          Länk hit: #2789

Medlem

Jag försökte fundera ut vad som gett mej sån håkens träningsvärk i baken och det måste vara utfallen i Smithmaskinen. Bröstmusklerna måste också vara den rackarns fel - bänkpressen!!! tongue.gif

Men det känns härligt, bara jag kommer igång och rör på mig så känns det bättre (var just en runda och luktade omkring på Åhlens tongue.gif ) Blir nog bra med springning.

Tränade du igår LadyG? Hur gick det?

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-09-2006, 13:27
          Länk hit: #2790

Medlem

Nej, vi hamnade på Ikea tongue.gif Fast det kanske räknas det också för det är fasligt så långt man får gå för att hitta det man ska där smile.gif

Idag blev det inte heller någon träning, magen satte stopp för det. Man ska inte föräta sig på chili con carne... laugh.gif

Det har varit ett slött veckorslut måste jag erkänna, men det känns som om det behövdes också. Har burit in hyllan med pellisar och pysslat istället, så tiden har ju gått åt.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-09-2006, 16:48
          Länk hit: #2791

Medlem

Ikea räknas helt klart som träning! laugh.gif

Ibland är det skönt att slöa också. Idag har jag bara slöat och ätit. Har precis haft min bror på middag och vi har håvat in åtskilliga kalorier, jag lovar! Först kalvsnitzel med kapris, ansjovis, citron, sås och potatis. Efterrätt: Minipäron inlagda i amaretto med vaniljglass och smält mörk choklar. Mmmmmmm! tongue.gif Nu är jag så mätt så jag spricker snart. Bra energiintag inför löpningen imorgon alltså! biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 17-09-2006, 16:54
          Länk hit: #2792

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag o sambon gick tispbingopromenad i dag. Ca en timme med rejäl hjärngymnastik. Härligt väder var det också.

Citera
          stina
          Inlägg 17-09-2006, 17:02
          Länk hit: #2793

Medlem

Oh, vad skönt det låter! rolleyes.gif Underbart väder har det ju varit och kul att pyssla med något medan man går. rolleyes.gif Tipsbingo är himla kul!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 18-09-2006, 10:37
          Länk hit: #2794

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Jag sprang igår, visserligen bara 7 km, men ändå. Stannade inte en enda gång och flåsade mej runt på gubbenen=)

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-09-2006, 10:39
          Länk hit: #2795

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 18-09-2006, 12:37)
          Jag sprang igår, visserligen bara 7 km, men ändå. Stannade inte en enda gång och flåsade mej runt på gubbenen=)

Starkt jobbat! 7Km är inte så bara, det är ju nästan en mil!

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 18-09-2006, 12:34
          Länk hit: #2796

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 18-09-2006, 12:37)

Bra jobbat! rolleyes.gif

7 km är väl inte bara heller!!!!

Citera
          stina
          Inlägg 18-09-2006, 12:35
          Länk hit: #2797

Medlem

Nu har jag sprungit veckans millöpning. Det gick kanonbra, så nu sitter jag full av endorfiner och smaskar i mej en sallad med parmaskinka. rolleyes.gif

Citera
          stina
          Inlägg 18-09-2006, 15:00
          Länk hit: #2798

Medlem

Jag tycker det går så himla bra att springa på måndagar nu senaste tiden. Tror ni att det beror på att jag har utsett söndagen till min "frossardag" då jag äter mycket och energität mat. Kan det vara så att energiintaget på söndagen speglar sig i hur träningen går på måndagen???

Vad tror ni?

Citera
          LadyG
          Inlägg 18-09-2006, 18:18
          Länk hit: #2799

Medlem

CITAT (stina @ 18-09-2006, 17:00)
          Jag tycker det går så himla bra att springa på måndagar nu senaste tiden. Tror ni att det beror på att jag har utsett söndagen till min "frossardag" då jag äter mycket och energität mat. Kan det vara så att energiintaget på söndagen speglar sig i hur träningen går på måndagen???

Vad tror ni?

Definitivt är det väl så. På söndagen laddar du musklerna med energi (en kolhydratladdning kan göra att man lagrar upp till 3 ggr mer energi i musklerna än vanligt) och det måste ju påverka både styrka och hastighet.

Marathonlöpare laddar med kolhydratrik mat i flera dagar före ett lopp, men meningen är ju att de ska springa i tre timmar på den energin. Det kanske vore något för dig?

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 18-09-2006, 19:08
          Länk hit: #2800

Medlem

Skulle jag springa över 4 mil skulle jag avlida! ohmy.gif

Intressant det där med "energilagring"... Det är inga kopiösa mängder jag äter, men jag äter klart mer på söndagar än övriga dagar. Det är väl också dom två vilodagarna i sträck som ger energi.

Imorgon är det styrketräning. Känner mej jättesugen på att ge mig i kast med "mr Smith" igen! tongue.gif Och nästa måndag är det massage igen! rolleyes.gif

Citera

165 sidor V  « < 138 139 140 141 142 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 12:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon