Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 141 142 143 144 145 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          stina
          Inlägg 24-09-2006, 14:45
          Länk hit: #2841

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

CITAT (Också Ofelia @ 24-09-2006, 15:38)
          Tack för ditt svar! Jag går dock på Power Yoga och känner inte igen det du beskriver. Kanske ska ta och prova ett riktigt Yoga pass också. Är det mer andningsövningar eller hur fungerar det?

Jag går också på Poweryoga och där jag går är det väldigt fokuserat på andningen. En lång stund i början av passet går åt till att få in rätt andning. Man ska andas djupt nere, känna efter att revbenen rör sig ut och in och liksom "väsa" ut luften (svårt att förklara).

/Stina

Citera
          zynk
          Inlägg 24-09-2006, 15:02
          Länk hit: #2842

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 8 526

ohmy.gif Detta verkar va en tråd för mig! Jag var för ngr år sen väldigt aktiv o tränade aerobics minst 3 ggr/vecka.
          Nu har jag flyttat till söder om Stockholm o efter det har jag inte kommit igång. Aerobics verkar va helt ute dessutom. Poweryoga kanske man skulle prova?
          Men det är ju så svårt att komma iväg... Har tom en väska packad i bilen så det är bara att åka.
          Helst skulle jag önska att jag tyckte om att springa men det har jag aldrig tyckt om.
          Vad ska jag göra? Tips?
          Idag "motionerade" jag med gräsklipparen men det räknas inte riktigt. Jag vill få upp flåset ju.... tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-09-2006, 15:06
          Länk hit: #2843

Medlem

CITAT (zynk @ 24-09-2006, 17:02)
          ohmy.gif Detta verkar va en tråd för mig! Jag var för ngr år sen väldigt aktiv o tränade aerobics minst 3 ggr/vecka.
          Nu har jag flyttat till söder om Stockholm o efter det har jag inte kommit igång. Aerobics verkar va helt ute dessutom. Poweryoga kanske man skulle prova?
          Men det är ju så svårt att komma iväg... Har tom en väska packad i bilen så det är bara att åka.
          Helst skulle jag önska att jag tyckte om att springa men det har jag aldrig tyckt om.
          Vad ska jag göra? Tips?
          Idag "motionerade" jag med gräsklipparen men det räknas inte riktigt. Jag vill få upp flåset ju.... tongue.gif

Hej och välkommen till tråden!!!!

Jag vet inte var du bor exakt, men på gymmet jag går på (Saga motion på Söder) så kör dom då fortfarande Aerobics. Det är jättekul tycker jag! rolleyes.gif

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 24-09-2006, 17:10
          Länk hit: #2844

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Också Ofelia.......

CITAT
          Jag går också på Poweryoga och där jag går är det väldigt fokuserat på andningen. En lång stund i början av passet går åt till att få in rätt andning. Man ska andas djupt nere, känna efter att revbenen rör sig ut och in och liksom "väsa" ut luften (svårt att förklara).

/Stina

Det var just på poweryoga jag lärde mig andas "rätt" - trodde poweryoga var poweryoga....... wink.gif

Såhär skriver min yogi på hemsidan:
          Poweryoga är en modern dynamisk yogaform som förenar kraftfulla rörelser med andning och koncentration. Rörelserna flyter samman i sekvenser och skapar tillsammans med andningen ett harmoniskt flöde.

Namasté smile.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera
          zynk
          Inlägg 24-09-2006, 17:59
          Länk hit: #2845

Medlem

Tack Stina för svar. Jag bor i Huddinge så det är lite begränsat här. Men det är ingen ursäkt - det finns gym här också.
          Behöver lite pepping bara!
          Jag är impad över er andra som tränar på! Bra jobbat!

Citera
          stina
          Inlägg 24-09-2006, 18:03
          Länk hit: #2846

Medlem

CITAT (zynk @ 24-09-2006, 19:59)
          Tack Stina för svar. Jag bor i Huddinge så det är lite begränsat här. Men det är ingen ursäkt - det finns gym här också.
          Behöver lite pepping bara!
          Jag är impad över er andra som tränar på! Bra jobbat!

Om du vill ha pepping så håll dej i den här tråden så ska vi hjälpa dej! Vi är himla bra på att heja på varandra! rolleyes.gif

Imorgon ska jag köra min millöpning på löpbandet. Jag hatade tidigare att springa, men jag är knäpp nog att gilla att springa på löpband. På med peppig bra musik i öronen och så kör jag på! tongue.gif Jag vet ju att i samma stund som jag trycker på stopp-knappen så är jag framme! rolleyes.gif Längtar efter mina endorfiner .....

Citera
          zynk
          Inlägg 24-09-2006, 18:12
          Länk hit: #2847

Medlem

Ja men just endorfiner är jag ute efter. Jag vet att bara jag kommer iväg är det jättekul o inte alls jobbigt heller (nå ja lite svettigt förstås). tongue.gif
          Nu ska jag kolla in veckans pass. Nu jäklar - detta går inte längr. Ska man försätta leva o må bra måste man röra på sig. sen jag flyttade hit åker jag dessutom bil... Livsfarligt!

Tack för stöd biggrin.gif

Citera
          stina
          Inlägg 24-09-2006, 18:13
          Länk hit: #2848

Medlem

Heja zynk! Glöm inte rapportera för oss när du varit iväg och tränat! rolleyes.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-09-2006, 18:58
          Länk hit: #2849

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Oj, vad kul med fler som tränar biggrin.gif

Hoppas det blir mycket inspirerande läsning också! wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Också Ofelia
          Inlägg 24-09-2006, 19:33
          Länk hit: #2850

Medlem
          Antal inlägg: 80
          Medlem nr: 7 750

CITAT (stina @ 24-09-2006, 15:45)
          CITAT (Också Ofelia @ 24-09-2006, 15:38)
          Tack för ditt svar! Jag går dock på Power Yoga och känner inte igen det du beskriver. Kanske ska ta och prova ett riktigt Yoga pass också. Är det mer andningsövningar eller hur fungerar det?

/Stina

Hi,hi, jo nog väser jag när jag försöker få till andningen och som sagt det fungerar jättebra när jag är där och en tid efteråt, men efter några dagar har jag tappat det igen. Nu har jag bara gått några gånger så det kanske blir jättebra i slutändan.

Hur länge har du gått på poweryoga och hur fungerar det för dig?

Citera
          stina
          Inlägg 25-09-2006, 07:39
          Länk hit: #2851

Medlem

Jag har precis börjat så jag har inte fått in snitsen riktigt än. Men jag har inga problem med andningen för övrigt, även konditionsträning kräver ju att man andas på rätt sätt så där har jag nog fått min andningsteknik. När jag springer eller kör step-up så försöker jag alltid "djupandas" för att syresätta kroppen ordentligt, annars kroknar jag på två röda sekunder.

Citera
          stina
          Inlägg 25-09-2006, 12:11
          Länk hit: #2852

Medlem

Hej på er!

Nu har jag varit och sprungit en mil på löpbandet. Det gick jättebra! rolleyes.gif Blev nästan besviken när jag var "framme" tongue.gif . Sitter vid skrivbordet och mumsar på "Flygande Jacob" och njuter av "dirret" i kroppen. Undrar om energibaren jag tryckte i mej en halvtimme innan löpningen bidrog till orken!? Jag har aldrig testat det tidigare.

/Stina

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 25-09-2006, 15:45
          Länk hit: #2853

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (stina @ 25-09-2006, 08:39)
          Jag har precis börjat så jag har inte fått in snitsen riktigt än. Men jag har inga problem med andningen för övrigt, även konditionsträning kräver ju att man andas på rätt sätt så där har jag nog fått min andningsteknik. När jag springer eller kör step-up så försöker jag alltid "djupandas" för att syresätta kroppen ordentligt, annars kroknar jag på två röda sekunder.

Konsten är ju att ha en bra strategi och en bra andningsfrekvens utan att man koncentrerar sej på den, vilket är lätt i början. Då oroar man sej hela tiden för andningen och man lyckas med att höja andningsfrekvensen för högt, vilket leder till grundare andning och mindre luft, håll i sidan och mjölksyra.

Förr i tiden hade jag ett knep med inadning på vänsterfot när jag sprang
          (vartannat steg), men sist när jag sprang struntade jag i andningen och försökte bara hålla jämn fart, även om den var låg och vips hade jag glömt hela andningen och sprang utan problem.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 25-09-2006, 18:38
          Länk hit: #2854

Medlem

Ja det håller jag med om! Något som jag tycker är viktigare än att hålla rätt på andningen egentligen - och som kan vara svårare när man börjar bli trött är att se till att slappna av i bröstkorgen-axlarna. Det är lätt att spänna och dra upp axlarna när det börjar bli tungt och då blir andningen dålig och håll/syrebrist kommer som ett brev på posten. Är man avslappnad så brukar andningen fixa sig automatiskt.

Jag är helt salig - har varit på 1 timmes helkroppsmassage. Hallelulja säger jag bara! Sa till att hon skulle ta i hårt idag och det var otroligt skönt. Bland annat ryggen/axlarna och benen fick en ordentlig knådning - jag var väldigt stel.

Citera
          stina
          Inlägg 26-09-2006, 12:07
          Länk hit: #2855

Medlem

Nu har jag varit och kört ett styrketräningspass. Det gick tungt idag, kändes som om gårdagens massage fortfarande gjorde mej mör i musklerna. Men jag kämpade på, för nu blir det ingen träning (troligen) på 2 dagar - vi ska iväg till Skepparholmen spa och konferens i två dagar med jobbet. Tar iofs med mej springkläderna för dom har ett gym - kanske jag trippar en sväng (orsa kompani lovar ingenting bestämt). tongue.gif Fast jag kan lika gärna hamna i poolen/bastun/relaxbaren istället! biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-09-2006, 13:32
          Länk hit: #2856

Medlem

Det låter underbart, jag är så sugen på att träna nu att jag snart blir sur tongue.gif

Jag ska nog testa Salveos gymutrustning en vacker dag, jag tror att det skulle kunna vara en trevlig upplevelse smile.gif

Så, när ska vi klättra undrar både jag och maken? smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 26-09-2006, 14:17
          Länk hit: #2857

Medlem

Hej LadyG! rolleyes.gif

Trist att ha träningstidsproblem! Jag tror som sagt tidigare att du skulle störtgilla styrketräning. Idag körde jag 10 dips med 15 kg motstånd, 8 dips utan motstånd alls och 8 dips med 10 kg motvikt! rolleyes.gif

Vilka dagar klättrar ni?

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-09-2006, 14:24
          Länk hit: #2858

Medlem

Vi brukar klättra på lördagar, eftermiddagarna helst, men det går ju alltid att diskutera smile.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 26-09-2006, 14:44
          Länk hit: #2859

Medlem

OK - några veckor till åker vi ner till landet på helgen, men sedan följer jag gärna med och testar (om du lovar att inte skratta åt mej! ohmy.gif blink.gif sleep.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 26-09-2006, 14:52
          Länk hit: #2860

Medlem

Lovar, det kan vara lite läskigt i början och det är absolut inget att garva åt! Ta långbyxor eller något i den stilen så du inte skrapar upp dig på benen, väggen är ganska sträv och rivig för att man ska få bra fäste smile.gif

--------------------

Citera

165 sidor V  « < 141 142 143 144 145 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 11:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon