Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

165 sidor V  « < 150 151 152 153 154 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning, Pepping, tips och råd
          stina
          Inlägg 13-10-2006, 07:51
          Länk hit: #3021

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Hej på er!

Idag är det fredag och styrketräningsdags. Ska lägga upp ett program som inte är så mastodontlikt idag. Känner mej lite mör efter poweryogan igår - har tom lite träningsvärk i halsen (tror jag spänner mej felaktigt) .... Blir i alla fall skönt att gå och träna lite. Tror jag ska börja med en rask promenad på bandet. Och så tänkte jag köra ett riktigt långt stretchpass efteråt.

Krellus: Jättekul att få en hälsning i alla fall så att vi vet att allt är bra med dej! rolleyes.gif

/Stina

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-10-2006, 08:34
          Länk hit: #3022

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Hej och hå, kämpa på=)

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 13-10-2006, 12:18
          Länk hit: #3023

Medlem

Nu har jag avverkat dagens styrketräningspass. Började med att gå 2 km på bandet i rask takt i uppförsbacke som uppvärmning. Sedan tuffade jag på i gymmet i behaglig takt. Hann med min lista i alla fall - hade gjort ett inte fullt så tufft pass som jag brukar och det var rätt skönt att kunna ta det lite lugnt idag. Mest överkropp och mage och bara 2 övningar för benen.

Nu är det 3 dagars träningsvila. På måndag ska jag sitta i möte hela dagen.

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-10-2006, 12:21
          Länk hit: #3024

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Bra att benen fick det lite lugnare idag, så du inte pressar dem för hårt. Vi vill ju inte att du ska gå sönder rolleyes.gif

Så, när kan vi klättra? smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 13-10-2006, 12:44
          Länk hit: #3025

Medlem

CITAT (LadyG @ 13-10-2006, 14:21)
          Bra att benen fick det lite lugnare idag, så du inte pressar dem för hårt. Vi vill ju inte att du ska gå sönder rolleyes.gif

Så, när kan vi klättra? smile.gif

Hej LadyG!

Jag vill verkligen testa att klättra. Kruxet är just nu att jag inte är hemma på lördagar ännu. Är jag hemma så har jag inte sällan fullt skägg på helgen. Men det blir väl mera höst snart och vinternattar vi landet - och då lovar jag att jag ska följa med! Ser verkligen fram emot det, jag gillar att testa nya saker. Fast som sagt - jag kan inte lova att jag kommer högre än sådär 3 meter innan jag får nog! Har ingen direkt uttalad höjdskräck - men jag är inte ovanligt höjdmodig heller!

Ska du klättra imorgon? Vi ska ner till landet - jag måste baxa in min stora änglatrumpet i huset, dom hotar med nattfrost nästa vecka! ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-10-2006, 15:19
          Länk hit: #3026

Medlem

Tyvärr ska ju allt man inte hinner med i veckorna hinnas med på helgerna, vi har för korta helger helt enkelt smile.gif

Förhoppningsvis ska i klättra imorgon, det var ett tag sen sist känns det som. Det känns som om det är lite för länge sedan t om.

Det är inte särskilt naturligt att befinna sig metervis över backen biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 13-10-2006, 18:53
          Länk hit: #3027

Medlem

Ja - kan vi inte göra en gemensam skrivelse om att införa åtminstone 3-dagarshelg? tongue.gif

Nej - att vara högt uppe är inte naturligt. Klättra kan jag tänka mej att testa (fast inte så högt upp som sagt), men något jag aldrig någonsin skulle göra är att hoppa bungy-jump, inte ens om jag fick betalt. Skulle åtminstone krävas nån miljon för att jag skulle testa och då skulle jag få droga ner mej fullständigt först. Skulle vara rädd att hjärtat skulle stanna! ohmy.gif Då skulle jag faktiskt hellre testa ett tandemfallskärmshopp. Fast jag klarar mej utan det också vid närmare eftertanke. tongue.gif

Hoppas ni kommer iväg imorgon i alla fall! rolleyes.gif Ser fram emot en rapport!

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-10-2006, 16:30
          Länk hit: #3028

Medlem

Nå, någon klättring blev det inte men däremot blev det ett trevligt ju-jutsupass idag. Avslutade med att leka med skivstången (20*10 resp 30*10) och gjorde lite situps och rygglyft. Jobbar hårt på magrutorna, så jag gjorde situps i romerska stolen med 5kg-vikt i famnen, så man blir lite trött nångång.

Avslutade med en kycklingsallad på Gustofiket, bara för att de har så god sallad med feta och kycklingbitar wub.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 15-10-2006, 17:16
          Länk hit: #3029

Medlem

Låter som om det blev en bra dag idag i alla fall! rolleyes.gif Smart att köra sit-ups med vikt. Tror jag ska börja med det också. Jag brukar ju köra 2x100 sit-ups, men det är lite tradigt.... Jag gillar bäst att köra sit-ups på govet faktiskt, tycker det är skönare för ryggen. Vinklar upp bäckenet och trycker ner ryggen när jag kör sit-ups. Aldrig nudda backen med nacken (oj det blev rim!) gäller naturligtvis när seten körs så att magen är konstant spänd!

Imorgon missar jag löpningen - den tar jag på tisdag istället. Vi ska ha möte hela dagen på annan plats än kontoret.

/Stina

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-10-2006, 17:28
          Länk hit: #3030

Medlem

Oj, 2*100, jag skulle bli uttråkad innan jag blev färdig ens biggrin.gif Vilket tålamod! Och vilken uthållighet! ohmy.gif

Så som du beskriver kör jag i romerska stolen, jag går aldrig ner så ryggen vilar (bara nudda, inte vila) och lyfter fast inte så högt att magen får vila i upprätt tillstånd heller. Man blir kanska trött med konstant "contraction" (vad det nu heter på svenska) i magregionen och det är skönt. Magen kan man träna hårt utan att få ont.

Rygglyft är inte lika roligt imho, men nödvändigt när man kör så mycket situps. Jag vill ju inte bli snedtränad smile.gif

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 16-10-2006, 18:20
          Länk hit: #3031

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

hur tränar ni magen
          (cruncshes? vanliga situps? maskin? annat?)
          (hur många och hur tar det (mer muskler eller bara smalare, själv är jag ute efter muskler)

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-10-2006, 21:18
          Länk hit: #3032

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Innan jag blev gravid tränade jag magen på alla sätt som uppfunnits. biggrin.gif situps, crunches, omvända crunches, benlyft, "plankan", maskin m.m.

Är du ute efter stora muskler är det nog tung vikt på maskinerna som gäller + situps i alla tänkbara former. Det är svårt att få stora magmuskler men jag tycker det är snyggt med en platt och stark mage också.

MuskelStina och JärnLady G kan säkert ge fler tips! biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-10-2006, 21:31
          Länk hit: #3033

Medlem

Som Magdis säger är det svårt att få större muskler på magen, men en platt vältränad mage är ju aldrig fel smile.gif

Men man får inte glömma att träna ryggen också, annars kan man få kutrygg och se knepig ut i profil.

Jag brukar försöka lägga på dubbelt så mycket ryggträning som magträning. Ryggträningen ger snyggare hållning och rätar upp kroppen, när magmusklerna blir starkare "drar de ihop" kroppen om inte ryggen är stark nog att hålla emot. Är ryggmusklerna för svaga från man m a o ont i korsryggen så småningom.

Magen använder vi så ofta i en massa rörelser, men ryggen är inte lika involverad så det är därför jag försöker träna ryggen mer. En stark, musklig rygg passar bra ihop med en i övrigt tränad kropp också.

Du som kampsportar bör definitivt träna både mage och rygg, för att få maximalt stöd i slagen och sparkarna. Övningarna Magdis räknade upp är suveräna! Det är bara att köra på, träningsvärken lär tala om för dig om du tränat för mycket smile.gif

--------------------

Citera
          Rapchic
          Inlägg 16-10-2006, 21:38
          Länk hit: #3034

Medlem

jag vill inte ha stora muskler utan starka tongue.gif

ryggen är lättare att träna som tur är
          (fler övningar på gymmet)
          det var nåra övningar jag inte hört talas om,
          tex omvända crunches och plankan
          kan ni förklara dom är ni gullig wub.gif

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-10-2006, 21:40
          Länk hit: #3035

Medlem

Dåså, då är det bara att rocka loss med situps (gärna med vikt på bröstet för extra effekt), benlyft, plankan och allt vad de nu heter smile.gif

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 17-10-2006, 05:58
          Länk hit: #3036

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

å här tränr vi magen ser jag=)

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-10-2006, 09:12
          Länk hit: #3037

Medlem

Jag gillar att träna magen och jag kör:

- Vanliga sit-ups. Långsamt, inte så högt och en anspänning i magen hela tiden, dvs "aldrig nudda golvet". Tränar övre magen.
          - Benlyft. Långsamt och "aldrig nudda golvet". Tränar nedre magen
          - Rumplyft. En liten rörelse. Tränar nedre magen
          - Plankan. Suverän statisk träning som tränar hela "mittenpartiet" - dvs mage/rygg.
          - Sidoplankan. Suverän statisk träning för hela "mittenpartiet" framför allt sidan.
          - Använder tricepsapparaten, dvs den med ett snöre som man drar ner med motvikt. Sitter på golvet på benen med ryggen mot apparaten och drar ner vikten mot backen med rundad rygg. Ger fin-fin träningsvärk!
          tongue.gif
          - "Sitter i balans", dvs sitter på rumpan, lutad bakåt med benen böjda i luften. Lutar mig något bakåt samtidigt som jag rätar benen något så att vinkeln i luften alltså blir större. Tillbaka till utgångsläget och börjar om.

Idag ska jag springa. Satt på möte hela dagen igår så jag har spring i benen! tongue.gif

/Stina

Citera
          Rapchic
          Inlägg 17-10-2006, 14:17
          Länk hit: #3038

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 17-10-2006, 07:58)
          å här tränr vi magen ser jag=)

jamen jag måste ju få tillbaka rutorna tongue.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 17-10-2006, 18:28
          Länk hit: #3039

Medlem

Löpningen gick väldigt bra idag. Kände "lyckoruset" redan efter sådär 4 km. Så brukar det INTE vara - det brukar dröja 6-7 km innan det tillståndet infinner sig. Så jag fick springa länge, länge med mitt fåniga flin på läpparna. tongue.gif En lång skön stretch kunde jag unna mej. Jag har lärt mig några sköna yogaställningar som jag varvar stretchen med. Bla "barnets ställning" som är en viloställning för att hämta kraft. Då sitter man på golvet med benen vikta under sig. Fäller armarna bakåt längs golvet samtidigt som man lägger pannan i golvet. En väldigt skön ställning! rolleyes.gif När man ligger så efter att ha sprungit en mil - då mår man så gott som det nog är möjligt! tongue.gif

Citera
          Maria i Helsingb...
          Inlägg 17-10-2006, 19:54
          Länk hit: #3040

Medlem
          Antal inlägg: 2 142
          Medlem nr: 2 667

Maria illustrerar smile.gif

I morgon hämtar jag min pulsklocka *längtar* wub.gif

--------------------
          CITAT
          * Gardening - Nature's Prozac *

Citera

165 sidor V  « < 150 151 152 153 154 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 05:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon