| |
|
  |
Träning, Pepping, tips och råd |
|
|
|
|
09-11-2006, 16:36
|

Medlem
Antal inlägg: 2 142
Medlem nr: 2 667

|
CITAT (anna_rispan @ 09-11-2006, 16:08) Hepp! Nu har jag varit och tränat. jag värmde upp pålöpbandet, sen tänkte jag prova och jogga på löpbandet så jag joggade två låtar gick två (det blev lite för långt), sen joggade jag två igen.... avslutade med en låt jogga en låt gå. Sen konstaterade jag att nästan 50 minuter hade gått. Sen körde jag styrketräning på överkropp. Börjar nästan längta efter ett nytt program, men jag kör på ett tag till med det här lilla programmet. Det räcker och stärka de muskler jag börjat med fram till nyår iallafall.  Way 2 go girl!
--------------------
CITAT * Gardening - Nature's Prozac *
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 16:39
|

Medlem
Antal inlägg: 1 884
Medlem nr: 7 335

|
CITAT (LadyG @ 09-11-2006, 12:15) Har aldrig sett mindre än small tyvärr, och handskar för juniorer tror jag inte finns. Däremot kanske man kan linda händerna först och sen ta på handskarna? Lindor som boxare har kostar en spottstyver. vet inte om du har testat dom hanskarna jag har annars blir det svårt att förklara... men jag ska försöka, mitt i handskarna är det en stoppning (så att det inte ska vara nån luft mellan fingrarna och handen antar jag) men eftersom mina fingrar är för korta så blir det att jag slår på första lederna efter knogarna eller hur jag nu ska sägadet är jätteirriterande specielt när man ska träna på att slå rätt (så att det inte blir fel i dojon) jag antar jag skulle kunna linda fingrarna men då slår jag fortfarnande fel
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 16:41
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
aj, gör det ont?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 17:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
jag funderar på att önska mig en träningskalender i julklapp så jag kan skriva upp alla torra fakta runt träningen o så.....
visst var det någon av er som hade en träningskalender?
har du haft någon nytta av den??
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 20:06
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 09-11-2006, 20:51) Vad är en dojo undrar novisen vid spisen?  dojo = plats där man tränar (i mitt fall karate) på japanska och farbror blå... det gör inte så ont bara i början men det som inte dödar det härdar
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 20:09
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 09-11-2006, 21:07) Lokalen alltså?  nja.. om vi tränar ute en fin dag är det vår dojo.. men oftasts är det i träningslokalen
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 20:10
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 09-11-2006, 21:10) Tack kompis - nu förstår jag!  varsågo
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 20:28
|

Medlem

|
CITAT (anna_rispan @ 09-11-2006, 17:01) jag funderar på att önska mig en träningskalender i julklapp så jag kan skriva upp alla torra fakta runt träningen o så.....
har du haft någon nytta av den?? Det var nog jag. Ja, det är jättebra - man ser framstegen - man får ett kvitto på det man sätter in. För mig är det toppen OCH sporrande. Nu blev det ingen träning mer än sit-ups för mig idag eftersom jag jobbade i natt och ska jobba i natt igen (OCH regnet har öst ner), men jag tänkte springa en timme på löpbandet på jobb efter nattarbetet (10 h), vad tror ni om det?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 20:30
|

Medlem

|
CITAT (Maria i Helsingborg @ 09-11-2006, 21:28) Det var nog jag. Ja, det är jättebra - man ser framstegen - man får ett kvitto på det man sätter in. För mig är det toppen OCH sporrande. Nu blev det ingen träning mer än sit-ups för mig idag eftersom jag jobbade i natt och ska jobba i natt igen (OCH regnet har öst ner), men jag tänkte springa en timme på löpbandet på jobb efter nattarbetet (10 h), vad tror ni om det?  har också funderat på träningskalender... vad skriver man in i den för att det ska vara effecktivt
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 22:53
|

Medlem

|
CITAT (Rapchic @ 09-11-2006, 20:30) har också funderat på träningskalender... vad skriver man in i den för att det ska vara effecktivt Grejen är ju att anteckna träningspass och former, förändringar eller ovanligheter vad beträffar sömn, vila, mat och mående för att kunna räkna ut när man presterar som bäst och att ha lite överseende med sig själv de gånger man inte har de ultimata förutsättningarna att "ligga på topp". Jag summerar mina träningstillfällen och tider. Håller koll på hur många pass och NÄR de infaller i veckan för att kunna planera in nästa pass och vila, inte att förglömma. Som sagt är det väldigt sporrande att se att man blir lite snabbare, klarar lite mer/längre och väger lite mindre Det finns en hel del sajter att lägga upp sin träning på också, ska tilläggas. puls.se har en och jogg.se har en annan. Den sista är gratis. Men jag vill ha det, kunna bläddra, framför mig. Vid köp av vissa pulsklockor får man tillgång till deras internettjänst. Min ligger på polar.fi.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
09-11-2006, 23:00
|

Medlem

|
CITAT (stina @ 09-11-2006, 20:30) Det går nog jättebra (om du brukar vara pigg då alltså och om du inte kroppsarbetar i 10 timmar!)  Du borde somna gott sedan i alla fall!  Nej, mitt arbete är inte fysiskt krävande, men pigg vid den tiden? Njae Men som du säger, jag kommer att sova gott sedan.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11-2006, 10:47
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (anna_rispan @ 09-11-2006, 17:01) jag funderar på att önska mig en träningskalender i julklapp så jag kan skriva upp alla torra fakta runt träningen o så.....
har du haft någon nytta av den?? Oja, det är nästan lite nostalgi att gå tillbaka till anteckningarna: Fredagen den 21 juli 2006
Tillbaka från semestern, och jag har inte tränat något speciellt under tiden. Idag cyklade jag bara 30 minuter eftersom gårdagens klättring sitter i kroppen. Det var precis att jag kunde göra 15 vanliga armhävningar imorse. Väggklättring kommer att bli ett stående inslag i träningen, det är både jobbigt och kul, och jätteläskigt när man som jag är höjdrädd. Men bästa sättet att befria sig från en rädsla är att konfrontera den. Cykla på mornarna, ju-jutsu tre dagar i veckan och klättra en dag i veckan, det blir nog ganska lagom tror jag. Cyklingen har i alla fall sänkt mitt blodtryck till 110/78 så någon nytta gör det.
Redan i somrast började det hända saker mao, och blocktrycket är ju inte så pjåkigt  Men det roligaste var nog den här anteckningen: Torsdagen den 10 augusti
Det går inte så bra att träna med träningsvärk, även om den försvinner efter ett tag medan man tränar. Problemet är att den återkommer med full kraft efter träningen. Jobbigt.
Det bevisar ju bara att jag inte lärt mig något av mina misstag, som ni kanske minns försökte jag img på samma taktik för några veckor sedan när jag hade träningsvärk i magen  Det är jättepeppande attt gå tillbaka och läsa sina framsteg tycker jag.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11-2006, 10:50
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
ja det kan vara olika framgångar eller bakslag om man ser bakåt, men du verkar ju bara gå framåt?=)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11-2006, 10:56
|

Medlem

|
Det är den här maskinen jag är osäker på hur långt tillbaka jag ska gå med armarna. Minns inte vad instruktören sa.....
Från www.nordicgym.se
/jag lyckas inte få in bilden./
125S
Sittande bröst (Chest press)
Ställbart startläge och fotpedal. Den här maskinen tar mycket bra på musklerna och ger dig vid behov en ordentlig utsträckning av musklerna. Lika tyst och mjuk som våra andra maskiner. Tränar främst bröst-, axel- och armmuskulaturen. Utväxlingen överensstämmer med kroppens biomekanik. Viktmagasin 80 kg.
- Ställbart startläge - Fotpedal för att få fram handtaget till startposition - Två olika greppvarianter - Ställbar sits
Magasinskydd extra utrustning.
Längd: 1150 mm Höjd: 1860 mm Bredd: 1220 mm
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11-2006, 10:56
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Farbror Blå @ 10-11-2006, 10:50) ja det kan vara olika framgångar eller bakslag om man ser bakåt, men du verkar ju bara gå framåt?=) Nejdå, det är bra det att jag ignorerar bakslagen och ser frammåt. Man ska inte hänga upp sig på petitesser heller, som formsvackor och lite olust. Sånt får man räkna med, men man behöver inte låta det dra ner en för det. Därför skriver jag mest om de positiva upplevelserna om det alls finns något positivt att skriva. "Positive reinforcement" kallas det på engelska men jag kan inte för mitt liv komma på vad det kallas på svenska.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
10-11-2006, 10:58
|

Medlem

|
positiv förstärkning kanske??
ja det är väl det bästa att bara skriva ner det bästa man känt. men samtidigt kan man ju upptäcka negativa mönster om jag förstår rätt.
typ som Stina som har börjat med frukostgröt o märker att hon orkar mer....
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|