Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

243 sidor V  « < 221 222 223 224 225 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni? Ska vi starta ny, svammeltråd för 2006?........
          Farbror Blå
          Inlägg 09-09-2006, 14:10
          Länk hit: #4441

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta.
          Nån gång tvättade jag också ut en kulspetspenna i skjortan...
          trist fläck rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 09-09-2006, 14:20
          Länk hit: #4442

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Ja, det här borde ju´vara i en annan avdelning men eftersom anna rispan frågar efter bilder så sätter jag in ett par från i våras. smile.gif

Jag ska ta mer bilder sedan men det här var vad jag snabbt letade fram för tillfället! smile.gif

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 09-09-2006, 16:05
          Länk hit: #4443

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Jag upptäckte att jag har för många blommor (de får inte plats i fönstren så det är för många - tyvärr) när jag för någon dag sedan kom hem med ytterligare en kruka. Rensade lite och körde hem de jag tyckte minst om till mina föräldrar (dom är inte alls intresserade av växter och har några torra saker i fönstren så mina minst roliga blir fina hos dem) wink.gif . Men vad gör jag på vägen hem?... Stannar i affären och köper med mig en krukväxt och bär hem naturligtvis. rolleyes.gif wub.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 09-09-2006, 16:19
          Länk hit: #4444

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Det där låter väldigt bekant biggrin.gif
          Hmm... när man är galen i hoyor så är det väldigt lätt att komma hem med en till (har bara 54st nu rolleyes.gif )

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-09-2006, 17:03
          Länk hit: #4445

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tog in mina paprikor och chilisar idag så nu är det lite trångt i fönstren. biggrin.gif Men vackert! Krukväxter ligger annars inte alls i mitt intresse konstigt nog. Det är bara utomhusväxterna jag vårdar ömt.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-09-2006, 18:09
          Länk hit: #4446

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Farbror Blå @ 09-09-2006, 15:10)
          [b]Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta.

Aj,aj,aj, farbrorn! Är det svarta pengar du tvättar? unsure.gif unsure.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          askar
          Inlägg 09-09-2006, 18:35
          Länk hit: #4447

Gäster

Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat ohmy.gif laugh.gif
          Är det ingen som tvättat kläder?

Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde
          nästan att jag skulle dö sad.gif Det började redan natten till igår och har inte gett ¨
          med sig förrän i morse.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-09-2006, 18:40
          Länk hit: #4448

Medlem

CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:35)
          Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat ohmy.gif laugh.gif
          Är det ingen som tvättat kläder?

Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde
          nästan att jag skulle dö sad.gif Det började redan natten till igår och har inte gett ¨
          med sig förrän i morse.

Stackars dej! Inget vidare att ha ont i magen sad.gif Vet du varför du hade ont då?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          askar
          Inlägg 09-09-2006, 18:52
          Länk hit: #4449

Gäster

Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna.
          Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal tongue.gif )
          så blir jag sjukare än vad som är normalt. sad.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 09-09-2006, 19:02
          Länk hit: #4450

Medlem

CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:52)
          Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna.
          Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal tongue.gif )
          så blir jag sjukare än vad som är normalt. sad.gif

Fast jag tycker ju inte att du precis är jääättegammal! biggrin.gif laugh.gif
          Skönt att det gick över i magen i allafall, trodde kanske det var gallsten eller njursten eller nåt sånt. Njursten har jag haft och det gör verkligen så ont så man tror att man skall dö. Fast det trodde jag nästan förra året också när jag fick vinterkräksjuka. Det var ingen dans på rosor precis, om man säger så ohmy.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          askar
          Inlägg 09-09-2006, 19:11
          Länk hit: #4451

Gäster

Gallsten.. usch och fy vad hemskt... har jag haft för många år sedan
          men inte njurstens ... det har jag hört är ännu värre.

Citera
          Leia
          Inlägg 09-09-2006, 20:28
          Länk hit: #4452

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-09-2006, 18:03)
          Krukväxter ligger annars inte alls i mitt intresse konstigt nog. Det är bara utomhusväxterna jag vårdar ömt.

Tänk att så är det för mig med! smile.gif (Om man räknar pellisarna som utomhusblommor förståss... tongue.gif )

Citera
          Berith
          Inlägg 10-09-2006, 08:34
          Länk hit: #4453

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Slänger in en efterlysning här rolleyes.gif om fotolabb. För inte så väldigt länge sen (några veckor sen) pratades det om att beställa foton över nätet. Hittar inte den tråden! Letar och letar sad.gif och söker och söker sad.gif men den finns inte. Nån som kommer ihåg och vet vilken tråd jag menar?

Jag har sökt på fotolabb och digitalfoton och en massa andra varianter men jag hittar den inte! huh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-09-2006, 08:38
          Länk hit: #4454

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Här

Sökfunktionen missar ibland har jag sett, trots att det står digitalfoton i topic title så hittar inte sök den.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Berith
          Inlägg 10-09-2006, 08:52
          Länk hit: #4455

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jaaa! Den tråden var det ju. biggrin.gif Tackar!

Hade lagt in Pixaco i favoriter men när jag skulle dubbelkolla om det var det företaget som varit uppe alldeles nyss i en diskussion så poppade inte den här tråden upp. huh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-09-2006, 08:58
          Länk hit: #4456

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Vassego smile.gif

Hoppas du hittar företaget, det fanns en hel del att välja på i den där tråden. Har ingen egen erfarenhet av Pixaco, tyvärr . Jag är så bekväm av mig att jag går till Expert i Sumpan. Smidigt och inte så dyrt, eller jo dyrt, men smidigt iaf biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-09-2006, 17:55
          Länk hit: #4457

Medlem

Nu har jag legat i ordentligt ett tag! smile.gif Det var underbart väder i helgen (fast blåsigt) så jag passade på att plantera mina hundra nya vårlökar. Det är lite jobbigt att gräva i obearbetad jord så jag har lite ont i händerna. Gubben hade förstås grävt bort grässvålen först. smile.gif Men det måste ju ändå grävas djupare och blandas upp med mulligare jord.

Sen plockade jag in alla äpplena, krusbären och vinbären. Jag kokade lite krusbärskräm men resten frös jag in.

Idag har jag gått på stan med min stora flicka (som växer ur alla kläder och skor i ilfart) och köpt ett par nya promenadskor, gummistövlar (de flickigaste hon kunde hitta i hela butiken) och fyra tröjor som hon fick välja ut själv (det börjar bli struligt på morgnarna nu...NEJ INTE DEN TRÖJAN!!)

Att jobba i trädgården var en baggis med magen och allt, men den lilla promenaden på stan höll på att ta knäcken på mig. Jag trodde det skulle ramla ut nåt mellan benen på mig. unsure.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 11-09-2006, 18:10
          Länk hit: #4458

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Menar du att krusbär och vinbär finns kvar på buskarna uppe hos er i norr, Magdis? Fanns skulle jag kanske skrivit, för nu har du ju plockat dem laugh.gif
          Det känns som en evighet sedan vi hade mogna bär på buskarna här i Skåne.

Vårt avlånga land upphör inte att överraska mig med sina skillnader sleep.gif

Igår plockade jag plommon, minst 10kg. Vi har ätit en hel del under veckan, men det finns ju gränser för hur mycket man kan stoppa i sig och får de sitta kvar hackar fåglarna i dem, eller så faller de ner.
          Var hemma hos mina föräldrar med skörden innan idag och ser fram emot att få tillbaka en del av den i form av sylt sleep.gif rolleyes.gif tongue.gif
          Tänk vad mammor, och pappor förstås, är bra till mycket wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-09-2006, 18:14
          Länk hit: #4459

Medlem

CITAT (Eva i Skåne @ 11-09-2006, 19:10)
          Menar du att krusbär och vinbär finns kvar på buskarna uppe hos er i norr, Magdis? Fanns skulle jag kanske skrivit, för nu har du ju plockat dem  :lol:

jojomensan! Fast de har ju varit mogna rätt så länge då. De gula krusbären var så mogna att de knappt gick att ta i. biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-09-2006, 20:59
          Länk hit: #4460

Medlem

Men shit vad Djingis sparkas! Måste han hela tiden sparka i utkanterna av magen där det är som trängst och huden är spändare än ett trumskinn?
          Det gör ONT! Jag skulle önska att magen var genomskinlig så jag kunde se vad han GÖR därinne som känns så konstigt. Ibland vibrerar det och ibland känns det som att han gungar gungbräde. laugh.gif

Citera

243 sidor V  « < 221 222 223 224 225 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 18:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon