Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

243 sidor V  « < 229 230 231 232 233 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni? Ska vi starta ny, svammeltråd för 2006?........
          askar
          Inlägg 06-10-2006, 15:33
          Länk hit: #4601

Gäster

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-10-2006, 12:25)
          (Agneta; jag kommer nog inte ångra mig om jag har tagit itu med storrengöring och fyllt frysen när jag blir tvåbarnsmamma heller!  :D)

Det förståss... kan ju vara skönt att ha när man är trött
          eller bara inte har lust att stå vid spisen. smile.gif

Jag ska iaf masa mig i säng och ta en femtifemma (minst) tongue.gif
          har nyss svalt två första tabl. i antibiotikakuren.
          hosta, hosta och ont i kroppen... irriterande är det. mad.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 06-10-2006, 16:28
          Länk hit: #4602

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Bestäm dig för att allting du ska göra ska ta dubbelt så lång tid som normalt.
          Det mår både du, Caroline och knodden bra av.

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 07-10-2006, 06:00
          Länk hit: #4603

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla tummarna för att jag ska somna också wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 07-10-2006, 07:44
          Länk hit: #4604

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Nu? Sova nu? unsure.gif Ok, sov så gott. wub.gif

På tal om att sova... I natt vaknade jag vid två nånting och kom på att jag glömt ställa klockan. Jösses! ohmy.gif Kolsvart var det, men jag hittade knappen ändå och ställde klockan på 5.45 som vanligt. Somnade om och drömde att jag försovit mej och vaknat tio över sex. Oj! då behövde jag ju inte ställt klockan som jag gjorde tidigare. Vaknar tjugo över tre och stänger av ringningen. Och funderar ett tag... Vad är det för dag? Vad var det för dag igår? Fredag...? Men då behöver jag ju inte ställa klockan, jag har ju sovmorron! blink.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-10-2006, 07:51
          Länk hit: #4605

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Usch Gillan, betyder det att du inte kunnat sova i natt sad.gif eller har du varit vaken av andra och trevligare orsaker?

Själv vaknade jag med en andedräkt som antagligen får de flesta att backa unsure.gif (ingen i familjen vaken än, så jag har inte fått testa och mannen har sovit med ryggen mot mig hela natten, tror jag laugh.gif)
          Jag blev tipsad om rå pressad vitlök på en macka mot begynnande förkylning. Intog en sån igår kväll. Helt okej att äta, tyckte jag

och

förkylningen har åtminstone inte tilltagit, så jag har hopp om att klara mig.

Ska ta en "dos" idag också sleep.gif biggrin.gif tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2006, 08:20
          Länk hit: #4606

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 07:00)
          Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Jag håller tummarna såklart! smile.gif Själv har jag äntligen, en vecka efter att jag slutat jobba natt, kunnat somna före 06 på morgonen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-10-2006, 11:30
          Länk hit: #4607

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 10:20)
          Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla    tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Jag håller tummarna såklart! smile.gif Själv har jag äntligen, en vecka efter att jag slutat jobba natt, kunnat somna före 06 på morgonen.

Stackare, du som borde passa på att sova så mycket du kan för så småningom lär det inte bli mycket sammanhängande sömn.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2006, 13:15
          Länk hit: #4608

Medlem

CITAT (LadyG @ 07-10-2006, 12:30)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 10:20)
          Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla    tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Stackare, du som borde passa på att sova så mycket du kan för så småningom lär det inte bli mycket sammanhängande sömn.

Ja men som tur är har jag ju flera veckor på mig att hinna vila. smile.gif Det vore väl själva katten om jag inte lyckats vända dygnsrytmen nu efter helgen.

Citera
          Gillan
          Inlägg 07-10-2006, 16:09
          Länk hit: #4609

Medlem

Tack ska ni ha wub.gif

Ni måste ha hållt tummarna riktigt hårt, eftersom jag fått sova i två omgångar under dagen idag smile.gif

Och som svar på din fråga Eva, så var/är det kroppen som inte har lust att vara med just nu sleep.gif . Men den komer tillbaks wub.gif laugh.gif smile.gif

Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-10-2006, 21:30
          Länk hit: #4610

Medlem

CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 18:09)
          Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif wub.gif wub.gif

Väl talat! tongue.gif wub.gif

Hur var det nu... "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"? biggrin.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-10-2006, 21:44
          Länk hit: #4611

Medlem

CITAT (LadyG @ 07-10-2006, 22:30)
          CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 18:09)
          Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif  :wub:  :wub:

Väl talat! tongue.gif wub.gif

Hur var det nu... "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"? biggrin.gif

Joo, fast jag tycker verkligen det är ett helvete när det är stökigt och skitigt i huset. Jag lider av det. Sova tänker jag göra på nätterna och så har jag hela 6 veckor på mig att gå omkring här och plocka lite här o lite där...så mycket som jag klarar. Just idag klarar jag ingenting för livmodern har blivit hård som sten bara jag reser mig upp.

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-10-2006, 21:53
          Länk hit: #4612

Medlem

Du känner nog själv hur mycket du orkar förmodar jag. Dessutom säger nog kroppen till i god tid om du blir för ambitiös, det brukar den göra. smile.gif

Det bästa vore kanske om du satt och kommenderade familjen, lite som Napoleon med pekpinne och allt. Så får du vila lite iaf och det blir rent samtidigt biggrin.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-10-2006, 06:09
          Länk hit: #4613

Medlem

Vet ni vad!? I natt har jag faktiskt sovit hela fem timmar i sträck blink.gif , och jag är jättenöjd tongue.gif wub.gif

Och du Berith, jag hoppas verkligen inte att du satte kl. på ringning i går kväll igen rolleyes.gif

Och så till dig Eva, som hade en så otäck stank runt om dig/från dig, den hoppas jag du blivit av med. Annars får du dricka hett tee med honung i.
          Eller nåt annat bra rolleyes.gif wub.gif .

Och visst tusan är det bättre med lite skit i hörnen............än ett rent h-vete wub.gif laugh.gif

Magdis, du vet själv, vad du mår bäst av. Sköt om dig, Caroline och.......okej då, .....knodden? laugh.gif laugh.gif

--------------------

Citera
          Leia
          Inlägg 08-10-2006, 06:26
          Länk hit: #4614

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Skönt att du fått sovit några sammanhängande timmar! wub.gif Själv har jag både en hundvalp, en 6-åring och en sambo som väcker mig på nätterna i olika omgångar. (Sambon för att han ska upp och jobba 3.30 på morgonen, så han är väll förlåten antar jag.... biggrin.gif wub.gif )
          så det jag önskar mig mest av allt är en hel natts sömn och en rejäl sovmorgon! smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-10-2006, 06:31
          Länk hit: #4615

Medlem

CITAT (Leia @ 08-10-2006, 07:26)
          Skönt att du fått sovit några sammanhängande timmar! wub.gif Själv har jag både en hundvalp, en 6-åring och en sambo som väcker mig på nätterna i olika omgångar. (Sambon för att han ska upp och jobba 3.30 på morgonen, så han är väll förlåten antar jag.... biggrin.gif wub.gif )
          så det jag önskar mig mest av allt är en hel natts sömn och en rejäl sovmorgon! smile.gif

Jag vet ju av erfarenhet, vad det vill säga att inte få sova, så jag lider med dig, vad än orsaken är.....Hoppas att du får den där " drömnatten " snart wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-10-2006, 10:46
          Länk hit: #4616

Medlem

Jag somnade efter 5 imorse. sad.gif Hade sammandragningar konstant igår och de fortsatte i samma stil fast jag lagt mig. Några minuters mellanrum mellan sammandragningarna och jag blev så gott som strypt varje gång. sad.gif

Citera
          askar
          Inlägg 08-10-2006, 10:49
          Länk hit: #4617

Gäster

Kan det verkligen vara riktigt bra att ha så mycket och kraftiga
          sammandragningar så här tidigt. unsure.gif
          Kanske bör du få läkartid och få någon medicin... tror det var Bricanyl
          man gav "förr i tiden".... men kanske det är ute nu.

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-10-2006, 10:55
          Länk hit: #4618

Medlem

De ger Bricanyl nu också men bara om värkarna är av den karaktären att de gör så att det börjar öppna sig. Förra gången de kollade hade det inte gjort det men om det fortsätter så här idag så ringer jag spec.MVC imorrn.

Citera
          askar
          Inlägg 08-10-2006, 10:57
          Länk hit: #4619

Gäster

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2006, 11:55)
          De ger Bricanyl nu också men bara om värkarna är av den karaktären att de gör så att det börjar öppna sig. Förra gången de kollade hade det inte gjort det men om det fortsätter så här idag så ringer jag spec.MVC imorrn.

Det tycker jag du ska göra... å så tar du det lite lugnt idag wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-10-2006, 11:00
          Länk hit: #4620

Medlem

CITAT (askar @ 08-10-2006, 11:57)
          Det tycker jag du ska göra... å så tar du det lite lugnt idag wub.gif

Yes ma´m! rolleyes.gif

Citera

243 sidor V  « < 229 230 231 232 233 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 17:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon