CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2006, 17:54)
CITAT (Inga från Närke @ 08-10-2006, 16:48)
Sedan undrar jag lite var är din man, kan han inte göra något på den listan du har gjort så du kan vila. Du pratar mest om dig och C väldigt lite om din man. Se till att han hjälper dig denna sista jobbiga tiden. Tvätta och damsuga borde han väl klara av och eventuellt att diska och ta hand om C så du får sova en stund.
Ja, det kan man ju fråga sig.

Han jobbar väldigt mycket och så har det varit ända sen C. föddes. Jag var hemmafru länge och de ränderna har ju inte gått ur efter att jag också börjat jobba. Men jag har börjat lära mig bli bättre på att delegera nu

Fast en del saker VILL jag ta hand om själv för annars blir det inte som jag vill ha det.

Det där känner nog de flesta kvinnor med barn till. Ränderna går aldrig ur riktigt ....

Före barnen lever man i ett förhållande där man delar på hemarbetet. Sen går kvinnan hemma med småbarn och börjar skämma bort "gubben" och sen..... har han skaffat sig en massa olater som är svåra att få bort...
Jo, jag vet att det är att generalisera. Det är inte så alltid och alla män är inte likadana och idag är fler pappor hemma med småbarnen men vi som skämde bort våra män en massa år får aldrig riktigt bukt med ränderna