CITAT (Inga från Närke @ 04-03-2006, 13:16)
P.g.a sin övervikt tycker jag Anna gör en jättestor prestation. Har varit på andra danstävlingar och där sett en del yngre flickor som har tävlingsdansat och varit överviktiga (vad det nu är egentligen).
Det är en trevlig överraskning att se att även lite överviktiga kan se så gracila ut i en dans. En sporre för andra som kanske tänker att detta klarar inte jag, eller vågar jag visa mig i dessa kläder m.m.
Jag tycker det är vackert. Tycker att när hon dansar ser man inte det att hon är lite kraftigare än de andra. Varför måste man se ut som en utvikningsbrud bara för att bli tagen på allvar. Tänkt på vilken ansträngning och träning det krävs betydligt mera med lite extra kilo att bära på för ben m.m.
Att Anna gråter för allt har med att hon är en STOR känslomänniska och det tycker jag är fint i dessa dagar där nästan bara hårda, tuffa och kalla människor räknas.
HOPPAS HON VINNER.
Men har det inte slagit över åt andra hållet då?
Det är väl lika fel att säga "Hon är så överviktig och titta hon kan dansa ändå!"
Inte ska man väl rösta på någon av det skälet.
Lika mycket diskriminering det i så fall.
Inget konstigt med att tycka att hon inte passar till att dansa.
Alla passar inte till allt.
Alla kan inte springa häcklöpning så bra kanske ... man kan ju har för korta ben.
Den kroppen som Anna har passar inte i en danstävling.
Hon klarar ju knappt ett enkelt benlyft.
Vore skit om hon vinner för att hon gråter och visar känslor ...
Det är väl ändå en
danstävling?