Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tack alla och Hej då!
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 16:37
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Nej, om man verkligen MENAR att man ska lämna forumet och verkligen GÖR det så är det väl OK. Men då kan man väl bara säga att nu lämnar jag Odla och sen gör man det och så kan de som undrar varför ta det via PM så vi slipper en massa tjafs. Man behöver väl inte dramatisera det? Och visst är det patetiskt när man deklarerar att man känner sig förfördelad och därför ska sluta här, får veta hur poppis man är av vissa - det var det man fikade efter - , och så bestämmer man sig för att inte sluta trots allt.

Ni får ursäkta - men jag är för rak i min kommunikation för att tycka att det här beteendet är speciellt vuxet .... Sen behöver man inte alltid bete sig vuxet - det gör inte jag eller någon annan alltid heller men man kanske skulle vänta tills känslorna svallat färdigt innan man går ut med de här inläggen.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          kristerh
          Inlägg 27-01-2006, 16:52
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 16:37)
          ta det via PM så vi slipper en massa tjafs.

Hur ska man kunna pm:a någon som lämnat oss wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 16:53
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 16:52)
          ta det via PM så vi slipper en massa tjafs.

Hur ska man kunna pm:a någon som lämnat oss wink.gif
          krister

Hur ska den som har lämnat Odla i så fall kunna läsa efterlysningen här? Det faller på sin egen orimlighet

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 16:55
          Länk hit: #44

Medlem

Ps. Sen är det ingen som kan få mig att tro att den som i upprört tillstånd och som känner sig förfördelad och skriver det här upprörda inlägget att man minsann har blivit kränkt och nu lämnar Odla INTE skulle gå in här och titta vilka reaktioner ens inlägga har fått. Nädå, jag lovar dig att de här personerna sitter och läser varenda rad.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          kristerh
          Inlägg 27-01-2006, 16:57
          Länk hit: #45

Medlem

Det kan ju vara så att om någon lämnat Odla att de kan följa debatten som anonym, om man säger att man lämnar kanske man menar att man följer debatten ändå men väljer att inte delta wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          kristerh
          Inlägg 27-01-2006, 16:59
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 16:55)
          jag lovar dig att de här personerna sitter och läser varenda rad.

Och...
          vad gör det isåfall wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 17:06
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (kristerh @ 27-01-2006, 16:59)
          jag lovar dig att de här personerna sitter och läser varenda rad.

Och...
          vad gör det isåfall wink.gif
          krister

Ingenting alls. Men du undrade hur de skulle kunna läsa PM om de lämnar Odla. Och då hävdar jag att de loggar in anonymt, läser sina snyftPM och kollar in sidan lika mycket. Sen händer något av följande:

1. De deklarerar att de återkommer till Odla.
          2. De återkommer i ny skepnad med ny signatur.
          3. De lämnar verkligen Odla.

Bara mina observationer och inget annat.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 27-01-2006, 17:35
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Nej, om man verkligen MENAR att man ska lämna forumet och verkligen GÖR det så är det väl OK. Men då kan man väl bara säga att nu lämnar jag Odla och sen gör man det och så kan de som undrar varför ta det via PM så vi slipper en massa tjafs. Man behöver väl inte dramatisera det? Och visst är det patetiskt när man deklarerar att man känner sig förfördelad och därför ska sluta här, får veta hur poppis man är av vissa - det var det man fikade efter - , och så bestämmer man sig för att inte sluta trots allt.

Ni får ursäkta - men jag är för rak i min kommunikation för att tycka att det här beteendet är speciellt vuxet .... Sen behöver man inte alltid bete sig vuxet - det gör inte jag eller någon annan alltid heller men man kanske skulle vänta tills känslorna svallat färdigt innan man går ut med de här inläggen.

så du menar att du aldrig blivit ovän med någon och sedan blivit sams igen? wub.gif
          att lämna ett sällskap på internet eller i verkligheten är inte så konstigt tycker jag.
          att man sedan kommer tillbaka när man lugnat ner sig, är heller inte konstigt wub.gif
          tycker väl inte det är något "snyftigt" med det smile.gif
          jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka igen wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 17:39
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (pejori @ 27-01-2006, 17:35)
          så du menar att du aldrig blivit ovän med någon och sedan blivit sams igen? wub.gif

Jodå, givetvis men jag vågar nog påstå att jag aldrig har gjort någon "divasorti" och fikat efter trugningar. Och inte har jag dragit in alla andra heller och pratat skit om dem som jag blivit osams med inför andra.

Ursäkta uttrycket men jag tycker att det är ett kärringlikt beteende. Det är inte sååå ofta män beter sig på det sättet och när det gäller den biten är jag nog lite mer manlig än typiskt kvinnlig.

Ps. Jag tycker inte heller att det är konstigt att lämna ett sällskap på internet. Det har jag känt för många gånger här, t.ex. men jag hade bara GJORT det, jag hade inte startat en tråd och deklarerat det som det har gjorts här och nu och tidigare. Som någon skrev här - det känns som om vi andra förväntas ta ställning.

Och NU mina vänner så lämnar jag Odla - men bara för att laga middag! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 17:47
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 17:39)
          Och NU mina vänner så lämnar jag Odla - men bara för att laga middag! smile.gif

Gud vad du skrämdes innan jag hann läsa färdigt meningen! ohmy.gif wub.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 17:48
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 17:47)
          CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 17:39)
          Och NU mina vänner så lämnar jag Odla - men bara för att laga middag!  smile.gif

Gud vad du skrämdes innan jag hann läsa färdigt meningen! ohmy.gif wub.gif

Det var precis den kommentaren jag fikade efter! laugh.gif tongue.gif biggrin.gif

Sorry, jag kanske sårar någon nu med min humor. Det var inte meningen men man ska inte ta allting så allvarligt.

Jag hade saknat dig med Magdis! wub.gif

Nu väntar korven. Vi ska ha korv stroganoff till middag.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Betty
          Inlägg 27-01-2006, 17:53
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Ps. Sen är det ingen som kan få mig att tro att den som i upprört tillstånd och som känner sig förfördelad och skriver det här upprörda inlägget att man minsann har blivit kränkt och nu lämnar Odla INTE skulle gå in här och titta vilka reaktioner ens inlägga har fått. Nädå, jag lovar dig att de här personerna sitter och läser varenda rad.

Du kanske missar en sak här Rossi...
          Om Scrollan var upprörd när hon skrev inlägget vet inte jag - vet du?
          Man kan mycket väl läsa Scrollans inlägg med lugn och sansad röst - om man vill.
          Eftersom det skrivna ordet ter sig tämligen platt så är det lätt att du som läsare lägger in den ton du tror att skribenten hade när hon skrev inlägget. Om du i stället läser hennes inlägg med lugn och saklig ton så blir det en helt annan innebörd i inlägget.

Jag skriver detta med "fullständigt lugn röst" men om man vill så kan man tolka mina rader både vresigt och argt, det är helt upp till läsaren...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          cic
          Inlägg 27-01-2006, 17:57
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Jag tycker precis på pricken som Rossi. Håller med i allt som hon har skrivit i den här tråden.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-01-2006, 17:58
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tycker det är väldigt tråkigt att någon väljer att lämna sajten för att man haft meningsskiljaktigheter. Jag har dessutom svårt att förstå det i det här fallet då det var lika mycket groll från bägge sidor.

Citera
          Betty
          Inlägg 27-01-2006, 18:12
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Scrollan lämnade inte forumet p.g.a. s.k. meningsskiljaktigheter. Det här är anledningen till att hon lämnar Odlas forum:
          CITAT
          Efter en diskussion på en annan del av detta forum där jag hängts ut som "kattrassnobb", man har insuerat att jag skickat kränkande pm, att jag representerar de åsikter som gör att det finns för många katter på våra katthem, m.m.
          Jag gillar diskussioner, om de hålls med respekt för individen, men när det övergår till rena oförskämdheter, så ställer jag inte upp på det.

"lika mycket groll från bägge sidor" - näe, jag kan faktiskt inte se nånstans i de inlägg Scrollan gjorde att hon skulle ha varit oförskämd mot Fenja.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          LadyG
          Inlägg 27-01-2006, 18:13
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag tror inte Scrollan fiskade efter sympati, inte heller tror jag hon sitter och följer debatten. Däremot tror jag hon startade tråden för att tacka för sig så att vi inte skulle gå i taket om en vecka när någon inser att hon inte postat på ett tag.

För erkänn, om någon som vanligtvis postar varje dag plötsligt slutar posta och inte hör av sig, då skulle det bli ett jäkla spekulerande, PMande och mailande. wub.gif

Jag vet hur oroliga ni blir när Silos inte hör av sig på ett par dagar, eller som när (Felix_matte?) någon åkte till det nya barnbarnet och hälsade på - var borta lite över en dag och ni blev oroliga. wub.gif

Det är jättegulligt och omtänksamt av alla att oroa sig, och det var nog det Scrollan tänkte på när hon sa tack och adjö. wub.gif wub.gif

Fast det är bara min gissning, jag kan ju ha fel förståss. Men jag har inte sett varken henne eller Reserv sedan dess. unsure.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 27-01-2006, 19:38
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 16:53)
          Hur ska den som har lämnat Odla i så fall kunna läsa efterlysningen här? Det faller på sin egen orimlighet

Vad är det som säger att den som lämnat Odla går in här och läser? Det är du som förmodar att Scrollan fiskar efter uppmärksamhet. Men sanningen är att du har inte en aning om hur det ligger till, eller hur?

Citera
          cic
          Inlägg 27-01-2006, 19:41
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (forget-me-not @ 27-01-2006, 19:38)
          Vad är det som säger att den som lämnat Odla går in här och läser? Det är du som förmodar att Scrollan fiskar efter uppmärksamhet. Men sanningen är att du har inte en aning om hur det ligger till, eller hur?

Inte du heller kanske..? unsure.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 27-01-2006, 19:44
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (cic @ 27-01-2006, 19:41)

Inte jag heller vadå? Vet sanningen menar du? Nej, det gör jag inte. Jag vet inte sanningen. Men jag påstår inte heller att jag gör det. Till skillnad från Rossi.

Citera
          Rossi
          Inlägg 27-01-2006, 21:58
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (forget-me-not @ 27-01-2006, 19:44)
          CITAT (cic @ 27-01-2006, 19:41)

Inte jag heller vadå? Vet sanningen menar du? Nej, det gör jag inte. Jag vet inte sanningen. Men jag påstår inte heller att jag gör det. Till skillnad från Rossi.

Sanning? Nej, det har jag aldrig sagt att det är för det vet varken du eller jag. Men det var en kvalificerad gissning och det är min åsikt och den står jag för. smile.gif

Det är rätt många som har skrivit liknande inlägg där de säger att de ska sluta och om jag minns rätt så är det bara en av dem jag känner till som har "hotat" med att lämna Odla som inte setts till här inne efteråt. Huruvida den personen sen har varit inne och tittat igen efteråt vet jag inte.

Däremot kan man ju med säkerhet säga att de som kommit med tomma hot och ändå stannat kvar definitivt har tittat in (eftersom de ju kom tillbaks).

Så statistiken talar för att den som skriver "lämnainlägg" går in och tittar och ser vilka svar man har fått.

Du behöver inte tycka samma som jag. Det är helt OK. Jag ger uttryck för min åsikt och du för din.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 01:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon