| |
|
  |
Tack alla och Hej då! |
|
|
|
|
27-01-2006, 23:52
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Oj då. Och jag som alltid har tyckt om dig Reserv ... Vilka ord.
Nä, jag tror jag går och lägger mig nu. Jag kommer att drömma om dig inatt Reserv.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
27-01-2006, 23:58
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 27-01-2006, 23:49) Evgeni säger inte att du Rossi ifrågasatt hennes närvaro, hon säger att du ifrågasatte pm:et, ska det va´så förbannat svårt att fatta?
Jag ifrågasatte aldrig PM:ets vara eller icke-vara. Jag kunde bara inte ta ställning eftersom jag inte visste vad som stod i PM:et. För övrigt har jag och Evgeni rett ut detta så det behöver vi inte dra upp igen.
Rossi: "Om någon anklagar mig för något som inte är sant så blir jag med rätta förbannad. Det är helt OK att ha olika åsikter, men falska anklöagelser är något helt annat"
Har du ensamrätt på att bli förbannad?
Nej, det har jag väl aldrig påstått. Men blir jag förbannad så startar jag inte en ny tråd och deklarerar för alla vad som hänt.
Välkommen tillbaka, förresten!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 01:11
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Evgeni @ 27-01-2006, 23:04) Jag tycker att du Rossi, är lite väl kategorisk, Det är absolut inte alla som "säger , tack och adjö" enbart för att få sympatier. Kanske, vill de enbart ha bekräftelse.
Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här. Och, ja, jag vet att du ifrågasatte det också ( Pm.et alltså) Du ville ha bevis föratt det överhuvud taget hänt.
Och, ja, jag ville verkligen ha bekräftelse, eftersom Pm:et, fick mig att ifrågasätta mig själv. Jag ville veta om den som skrev Pm:et hade er andra bakom ryggen i sitt meddellande.
Ja, jag är väl lite naiv också, eftersom jag aldrig förut varit på något forum. Har alltså ingen som helst erfarenhet av detta sätt att kommunisera. Jag börjar, sakta, men säkert vänja mig, och jag trivs ganska bra.
Men, ta inte för givet att scrollan och reserv tackar för sig, för att de vill ha medlidandesympatier.
Ha det gott/Gillan Det var ju det här som jag vile ha respons å
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 08:24
|

Medlem

|
Bara för sakens skull, så har jag redigerat mitt inlägg, så att ytterligare missförstånd skall undvikas. Hemskt ledsen att det blev fel, men det var inte min mening. /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 10:04
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Undrar lite över varför Scrollan blev så sur över att Fenja la in en bild på sin katt i tråden. Hade hon blivit lika sur om det varit nån annan?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 11:50
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
F.n vilket ältande  kan vi inte inse att: nu är det som det är och sluta älta om vem som sagt vad och vad den peronen menar eller inte menar tröttsam tråd måste jag säga och nu kommer jag inte att befatta mig med den något mer  hoppas ni andra känner samma sak. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 14:11
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
CITAT (kristerh @ 28-01-2006, 11:50) F.n vilket ältande  kan vi inte inse att: nu är det som det är och sluta älta om vem som sagt vad och vad den peronen menar eller inte menar tröttsam tråd måste jag säga och nu kommer jag inte att befatta mig med den något mer  hoppas ni andra känner samma sak. krister JAAA - och inga fler kommentarer från mig heller! Inte ens en smilie!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 17:27
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2006, 08:27) Är något förvånad att just du Rossi är så upprörd över själva grejen att starta en sån här tråd. Du jobbar ju med juridik. Är det inte så att man just inom det området har förståelse för att människor som känner sig orättvist behandlade på något sätt står upp och säger ifrån? Man går i princip enbart på fakta i sitt bedömningsunderlag - väldigt lite känslor. I alla fall inom det området där jag agerar. Jag tackar för mig i den här tråden nu. Har fått både positiva och något väldigt elakt PM med anledning av tråden. Men de trevliga PM:en överväger som väl är för min del.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 17:57
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Rossi @ 28-01-2006, 17:27) CITAT (AnitaGg @ 28-01-2006, 08:27) Är något förvånad att just du Rossi är så upprörd över själva grejen att starta en sån här tråd. Du jobbar ju med juridik. Är det inte så att man just inom det området har förståelse för att människor som känner sig orättvist behandlade på något sätt står upp och säger ifrån? Man går i princip enbart på fakta i sitt bedömningsunderlag - väldigt lite känslor. I alla fall inom det området där jag agerar. Jag tackar för mig i den här tråden nu. Har fått både positiva och något väldigt elakt PM med anledning av tråden. Men de trevliga PM:en överväger som väl är för min del. Fakta är bra. Jag syftade mer på själva rätten att säga ifrån när man känner sig kränkt. Jag personligen skulle förmodligen inte lämna ett forum på det sättet, det ligger inte för mig bara. Men jag kan för den skull respektera att en annan person kan välja det sättet. Hon/han har sina skäl, och dom känner ingen av oss till. Sen till slut: Ältande ..? Tja, kanske det. Det är nog lite olika hur man ser på det. Men det går ju att sluta läsa också
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 23:13
|

Medlem

|
CITAT (Rossi @ 27-01-2006, 23:08) CITAT (Evgeni @ 27-01-2006, 23:04) Jag fick ett Pm som ifrågasatte min närvaro här. Och, ja, jag vet att du ifrågasatte det också. Du ville ha bevis för att det överhuvud taget hänt. Stopp och belägg nu! Bara för att inga missförstånd ska uppstå så måste jag klargöra att jag aldrig har ifrågasatt din NÄRVARO här på Odla. Man kan tolka dina rader så. Det som hände i den förra tråden var att du beskrev en händelse där du kände dig påhoppad men jag hade svårt för att ta ställning till eller ge dig den bekräftelse som jag nu tolkar att du behövde eftersom jag bara hade hört din version. Jag skrev också att det är möjligt att jag är yrkesskadad - jag jobbar med juridik och är van vid att höra båda parter innan jag tar ställning. Så här skrev jag i den tråden som Evgeni refererar till: "Sen så hade jag nog velat se det där PM:et eller åtminstone citat av innehållet innan jag kan uttala mig om hur elakt det är. Är man inne i en känslig period så ska det inte mycket till för att man ska explodera och tolka allt till det värsta. Nu säger jag inte att Evgeni har feltolkat någonting men vi har ju bara hört hennes version och åtminstone jag skulle vilja ha alla fakta på bordet innan jag diskuterar frågan. Och kanske framför allt också - ligger det någonting MER bakom det hela? Om ett elakt PM har skickats - är det helt oprovocerat eller ligger något annat bakom som bara de involverade känner till? Det finns för många frågetecken här för att jag ska kunna ta ställning. " Vad lätt du slipper undan Rossi Du reagerar som en furie, Och tycker att jag är oförskämd. - Jag ber dig om ursäkt, inte för ditt ut- talande om pm;et jaf fick, utan för att jag uttryckte mig fel igår. Men fortfarande har jag inte fått nån som helst respons från dig, varken vad det gäller ursäkten eller hurvida du är kategorisk eller inte.  , Jag trodde faktiskt att man var två i en ordväxling  /Gillan
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-01-2006, 23:53
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
Jag fick ett privat mail av Scrollan och hon är inte sur, bara trött över att misstolkas och att inte få föra en saklig diskussion. Hon har fått hem sina kissar idag och jag tror helt enkelt inte hon hinner med oss just nu. Hon kommer nog vad det lider.....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-01-2006, 00:05
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:53) Jag fick ett privat mail av Scrollan och hon är inte sur, bara trött över att misstolkas och att inte få föra en saklig diskussion. Hon har fått hem sina kissar idag och jag tror helt enkelt inte hon hinner med oss just nu. Hon kommer nog vad det lider..... Bra, det tyckte jag om att få höra! Hoppas vi får se fler blider av de små liven
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
29-01-2006, 01:02
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:53) Jag fick ett privat mail av Scrollan och hon är inte sur, bara trött över att misstolkas och att inte få föra en saklig diskussion. Hon har fått hem sina kissar idag och jag tror helt enkelt inte hon hinner med oss just nu. Hon kommer nog vad det lider..... Trevligt att höra. Då kanske vi snart har både henne och Reserv tillbaka.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2006, 17:48
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
Välkommen tillbaka får man väl säga! Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli..
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2006, 18:09
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (cic @ 06-02-2006, 17:48) Välkommen tillbaka får man väl säga!
Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli.. ;) Du är rolig du! Vem har varit borta?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2006, 18:19
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (cic @ 06-02-2006, 17:48) Välkommen tillbaka får man väl säga! Ja, visst var det kanske inte nödvändigt att använda just den här tråden.. Men jag kunde inte låta bli.. ø¤º°`°º¤ø,¸¸,øº°•.¸(¯`'•.¸word ¸.•'´¯)¸.•º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2006, 18:27
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är kraftigt varierande
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2006, 19:56
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|