NU är min odlingsbänk i källaren klar, det är första gången jag tänkt så nåt 'på riktigt' inne (sådde luktärter förra våren, men det räknas ju knappt...)! Armaturen kom upp i kväll!
Det här är vad jag tänkt så i vår (hitills, det känns som om listan kan komma att utökas... )
KöpefröerLuktärt 'singing the blues' -blåa toner, ska lukta ljuvligt
Luktärt 'Albutt blue' -vita med svagt blåa kanter, perenn, ska lukta ljuvligt
Bollvivia primula denticulata hybrids -lila, vita och rosa
Trumpetblomma Nolana 'Blue Bird' -blåa
Trumpetblomma Nolana 'Snowbird' -vita
Fingerborgsblomma 'Alba' -vita
Akvileja Aquilegia caerulea 'Silver queen' -vita
Salvia nemorosa superba ' Blue queen'
Förgät-mig-ej Mysotis 'Spring symphony blue' (sår jag ute på friland)
6 frön av akviljejan finns i kylskåpet sedan nån vecka tillbaka. Ska prova att så några utan köldperiod också.
TraderaNäva 'Summer snow'
Campanlua Vit, dubbel blåklocka
Porslinsklocka
Clematis Alpina Sibirica 'Riga'
Clematisen står i kylskåpet sedan den 14/1.
Sedan har jag gjort två felköp.... Impulsköp kan man väl kalla det. Nåväl, det är: Campanula 'Tiny bells' och Aubrieta Large flower mixed. Båda köpta här på Odla. Är det någon som vill ha så kan jag tänka mig att byta mot något trevligt, men jag är nybörjare...

Jag kan tänka mig att byta några av de andra ovan uppräknade också eftersom en del påsar innehåller frön till en hel park...

Gärna något som kan sitta i krukor och blomlådor!
Så, vilka kan jag så redan nu tycker ni? (Utöver kylskåpsfröna) Det kliar ju i fingrarna att få skicka nåt i jorden!! ...fast jag antar att det är okej att sätta igång om ett par veckor egentligen, men det är ju en evighet dit.

Bor i zon 3 (ska väl vara 2 men jag tvivlar lite på det och tar det säkra före det osäkra.)