Ojoj, nu ska vi se här, jag har en del frågor!
Har nu sått mera: pionvallmo, några tagetes, vit blåklocka, mer aklejor (varmsått), mer Flitiga Lisa, mer Salvia och mer vad det nu var....
Salvian verkar kinkig! Av från början tre sådda frön kom bara en upp ordentligt, en annan stannade i växten och den treje hände inget med. Den som kom upp har fått flera karaktärsblad och ser fin ut. De andra byttorna, den som stannati växten och den tredje som fick nya frön i sig, fick komma upp i rumstemperatur (dock ganska svalt) efter att jag läst på förpackningen att de skulle ha 'gentle heat'. Nån som har nåt tips på hur man ska göra med den?
Pionvallmon sådde jag lite på test, för att se hur det skulle gå. Jag har inte läst in mig alls på dom, så nu vet jag inte hur jag ska göra med dom små liven. Mer än att jag tänkt nog plantera om dom. Är dom konstiga på nåt sätt att hantera? Jag har tänkt sätta dom i krukor till terassen så småningom...
Clematisen har nu stått utanför kylskåpet i två veckor, hur länge ska man vänta innan dom kastas tillbaka?
Av 6 aklejor som stått i kylen har en grott efter 14 dagar ute. Ska man kasta tillbaka de andra, eller kommer dom tro?
Det var säkert mer jag skulle fråga, men det får räcka den här gången!