| |
IQ Fiskpinne! |
|
|
|
|
01-02-2006, 18:27
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
CITAT (Tesa @ 01-02-2006, 13:11) Det var väldigt vad alla är insatta i vad som hänt... Precis vad jag tänkte skriva.. Verkar som alla var där och såg/hörde allt som hänt?
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 18:35
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
En länk som motvikt mot Flashback som förövrigt är en rasistisk sida på nätet.... expressen
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 18:44
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Jag vet inte heller vad som kan tänkas vara sant i denna soppa, men betänk dessa saker:
*Hur många ggr går du ut på krogen? *Hur många ggr festar du med kompisar? *Hur många ggr blir du utkastad av vakterna? *Hur mångaggr blir din polare utslängd av vaktyerna? *Hur många ggr ser du NÅGON bli utslängd av vakterna? *Hur många av dom som kastats ut anser du vara heeeelt oskyldiga?
dessutom: OM du nu blir vittne till att din kompis blir utslängd, vad gör du ? 1ringer polis? 2ropar åt vakterna att sluta' 3slåss med vakterna?
Tror du dina svar på frågorna 1- 3 skulle vara annorlunda om samma situation uppstått och du är full som en kastrull?
Jag känner INGEN tjej som nånsin blivit orskyldigt utslängd av vakter. Känner dessutom INGEN som skulle vara dum nog att hoppa på vakterna, full eller nykter.
LIte misstänkt tycker jag nog att det är, om inte annat så i sken av mina "uteslutningsteser" ovan... eller?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 18:49
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
Håller med dej farbror blå,la mest ut länken som mot vikt till den rasistiska sidan som Flashback trots allt är.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 21:11
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Jaha, jag trodde du menade att Expressen var rasistisk  Blev för övrigt förvånad över hur vettigt Björn Ulvaeus skrev. Inte att det var vettigt, utan för att han skrev, menar jag. "ABBA" brukar ju inte sticka ut hakan så ofta politiskt. ( http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=517228 ) Det finns många idioter på Flashback, men de flesta av forumena (eller vad man ska kalla det) är befolkade av i huvudsak vettiga människor. Eller åtminstone rätt normala människor. Eller vanliga. För den som undrar så är Flashback från början en tidning, som sedan expanderat till nyhetsbrev med över 100000 läsare (nordens största), och sedan flera år även ett internetforum där man kan diskutera i princip ALLT. Husdjur eller hur man bäst lurar telefonbolag på pengar. Eller vem den där idrottstjärnan som åkt dit för hustrumisshandel är, när vanliga media inte vill "hänga ut" fähunden. Flashbacks motto är hämtat från deklarationen om de mänskliga rättigheterna, artikel 19 : "Alla har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för alla att utan ingripande hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags media och utan hänsyn till gränser."Ursäkta om jag drog ämnet en smula off-topic, men jag menar att Flashback inte är ett rasistiskt forum, även om säkert flera som skriver där är rasister, idioter, djurvänner, humanister, potatisfetischister eller annat underligt folk.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 21:37
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Snöflinga @ 01-02-2006, 21:36) Något osannolikt att man hamnar i fyllecell utan anledning  Precis min åsikt.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 22:03
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Mer insatt än det jag hört och sett på TV nyhetssändningar är jag inte men bara det att Anna S inte ville sitta i samma soffa som han vakten... det visar att hon inte tålde "se sanningen i vitögat"
Hennes berättelse skiljde sig en del mellan kanalbytena... sedan så tycktes hon inte vara medveten om att väninnan lobbats pga hon var så dyngrak att hon inte kunde ta vara på sig själv. Hamna i fyllecell utan att vara ordentligt berusad... nej det tror jag inte.
Visst förekommer övervåld i krogvärlden men att vakter, barpersonal, krogbesökare och poliser ... alla skulle hitta på att hon var berusad och sa ett o annat... det tror inte jag.
Sedan så är det ju så att det är rättsväsendet som till syvende och sist avgör vad som var mest trovärdigt.
För min del så tror jag inte att hon kan komma undan det hon anklagas för.
|
|
|
|
|
|
|
|
01-02-2006, 23:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483

|
Konstigt att man ser så olika saker...jag la mest märke till hur vaktens historia ändrades varje gång jag såg eller hörde nåt av honom...
Och att hon inte ville sitta i samma soffa som en som misshandlat henne tycker jag är alldeles självklart....det hade inte jag heller velat göra...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
02-02-2006, 00:15
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Pirum @ 01-02-2006, 21:11) Jaha, jag trodde du menade att Expressen var rasistisk :P Blev för övrigt förvånad över hur vettigt Björn Ulvaeus skrev. Inte att det var vettigt, utan för att han skrev, menar jag. "ABBA" brukar ju inte sticka ut hakan så ofta politiskt. ( http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=517228 ) Det finns många idioter på Flashback, men de flesta av forumena (eller vad man ska kalla det) är befolkade av i huvudsak vettiga människor. Eller åtminstone rätt normala människor. Eller vanliga. För den som undrar så är Flashback från början en tidning, som sedan expanderat till nyhetsbrev med över 100000 läsare (nordens största), och sedan flera år även ett internetforum där man kan diskutera i princip ALLT. Husdjur eller hur man bäst lurar telefonbolag på pengar. Eller vem den där idrottstjärnan som åkt dit för hustrumisshandel är, när vanliga media inte vill "hänga ut" fähunden. Flashbacks motto är hämtat från deklarationen om de mänskliga rättigheterna, artikel 19 : "Alla har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för alla att utan ingripande hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags media och utan hänsyn till gränser."Ursäkta om jag drog ämnet en smula off-topic, men jag menar att Flashback inte är ett rasistiskt forum, även om säkert flera som skriver där är rasister, idioter, djurvänner, humanister, potatisfetischister eller annat underligt folk. Nej, håller inte med dej. Tänker inte ens kolla Flashback utan säjer bara följande:
Yttrandefriheten är en fin princip, väl värd att bevara. Därför anser jag att varje försök till inskränkande av den, tex genom nazistpropaganda, rasistiska uttalanden mm ska beivras.
Det är inte yttrandefrihet att låta nazzar marschera och skrika sina slagord!! [B] Det är att godkänna deras kränkningar mot andra folkslag, homosexuella och oliktänkande av alla slag! Genom att inte aktivt ta avstånd från sånt svineri, måste man vara medveten om att man försvarar det! I min och Nalle Puhs värld, är en Nasse en liten rädd gris..
--------------------

|
|
|
|
|
|
|
|
02-02-2006, 11:14
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
CITAT (Snöflinga @ 01-02-2006, 21:36) Något osannolikt att man hamnar i fyllecell utan anledning  men hon var inte full  säger hon, utan hon hamnade i fyllecellen pga att hon var våldsam  enligt henne själv krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
02-02-2006, 11:22
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Isf hamnar man i häktet. CITAT Hur berusad var Sjödin? - Jag kan inte kommentera det, men 99 procent av alla som kommer hit är fulla. De andra är psykiskt störda, säger Stefan Håkansson, vakthavande befäl. Det krävdes två vakter för att föra Sjödin till fyllecellen där hon fick tillbringa natten. (Expressen) Det låter inte som en nykter persons tilltag.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
02-02-2006, 11:47
|

Medlem
Antal inlägg: 297
Medlem nr: 1 945

|
CITAT (kristerh @ 02-02-2006, 11:14) men hon var inte full  säger hon, utan hon hamnade i fyllecellen pga att hon var våldsam  :blink: enligt henne själv krister Men... vilket geni!! Jag tror hela svenska folket är överens om att det är värre att vara aggressiv och våldsam än att vara jättefull. Att vara full är mänskligt, att vara våldsam är jä**igt dumt!
--------------------
Den som räddar ett liv räddar en hel värld!
|
|
|
|
|
|
|
|
07-04-2006, 11:13
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
Det kan bli fängelse för Anna Sjödin... Ord står mot ord, jag trodde på henne.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
07-04-2006, 12:13
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Hannele @ 07-04-2006, 12:13) Det kan bli fängelse för Anna Sjödin... Ord står mot ord, jag trodde på henne.Citat ur artikeln: CITAT – Om hon fälls kan det ge ett kortare fängelsestraff på en eller ett par månader. Det kan också handla om villkorlig dom med samhällstjänst. Har svårt att tro att hon får fängelse. Snarare villkorlig dom.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-04-2006, 12:42
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
Vågar man hoppas på en fällande dom med fängelsestraff som påföljd. Jisses va skönt det vore! Vi hade hela hotellet uppbokat av SSU för 2-3 år sedan då deras kongress var förlagd i Karlstad och det har aldrig varit ett värre fylleslag och oreda på hotellet. Det enda som kan komma i närheten av deras grisighet var då Svenska Narkotikapolisföreningen hade årsmöte. Då var det mycket fylla och nakna människor överallt men de var åtminstone trevliga!
--------------------
|
|
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|