|
|
  |
Den nya damen - Min nya kärlek, *Orm* |
|
|
|
09-02-2006, 15:40
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
CITAT (Jonte_rm @ 09-02-2006, 11:54) "Dessutom, min erfarenhet är, att man inte direkt får respekt av andra människor, om man inte själv kan ge respekt." Det har du helt rätt i..Jag respekterar väldigt många människor och deras tyckande..Vem som helst får tycka om vilka djur som helst enligt mig... Men de ska acceptera andras tyckande... mvh // Johannes *voff voff*  Jag känner att de mesta diskussionerna i denna tråden uppstått efter att jag inte uppskattade ormbilden. Ormägaren skriver som text till sin bild: Hon är vacker, vad tycker ni? Då tycker jag att mitt ursprungliga inlägg var ett svar på detta även om jag inte i klartext skrev :NEJ, jag kan inte hålla med dig. (Men jag kan erkänna att jag tycker färgen är vacker  ) Respekt för andras tyckande...
|
|
|
|
|
09-02-2006, 15:43
|
Medlem
Antal inlägg: 268
Medlem nr: 6 744

|
Eva..
Hade du sagt att du inte tyckte hon var fin så hade jag mycket väl accepterat det..
Dock så skrev du inte det utan klagade istället på att du tyckte varningar behövdes...
mvh // Johannes
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:05
|

Medlem

|
Klagade jag? Tja, man upplever ju skrivna ord olika. Nog om detta nu, tycker jag. "gräl-trådar" har vi haft många nog på forumet.
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:07
|
Medlem

|
Jag tycker inte vi grälar..Tycker vi diskuterar...
Det behövs mer dikussioner på detta forum tycker jag då de mesta inläggen antingen är "Gud vad gullig" eller "Tycker synd om dig".... de mesta trådar innehåller lixom inga diskussioner utan är mer bara i stort sett onödiga inlägg (tolka det inte fel, menar inte onödigt på det sättet)
mvh // johannes
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:13
|

Medlem

|
Jag tycker inte heller att detta är gräl, men diskussioner på forumet har en tendens att sluta i gräl när för många blir engagerade och oftast missförstår varandra eller kanske inte respekterar varandras åsikter. Lev väl med era ormar. Själv håller jag mig till pelargoner
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:32
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Eva, Jag tycker inte att du skall be om ursäkt för dina reaktioner, dom är dina och ingen annans.
Sen undrar jag lite om Johannes har förstått skillnaden mellan fobi och andra känslor. Fobi kommer av grekiskans fobos som betyder fruktan. En fobi är en totalt orationell djupt liggande mental kortslutning. En vuxen människa kan bli helt panikslagen av en bild på en liten spindel och kan reagera med svimning, skrik eller flykt. Det går ofta att träna bort men man blir nog aldrig helt botad.
Sen finns det olika grader av avsky och äckel men det ligger ytligare och är lättare att få bort. Och tillägna sig. Sånt kallas idag ofta för fobier men det är lite oriktigt. Jag nämnde några sådana tidigare, islamofobi och homofobi, anglofobi, att inte gilla England, är något liknande. Just nu är danskfobin utbredd i islamvärlden.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:36
|
Medlem

|
Ruda..
Det visste jag faktiskt och försökte skriva det i ett annat inlägg men formulerade mig helt fel tyvärr...
Dock visste jag inte att det kom från grekiskans fobos...
mvh // johannes
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:39
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (Jonte_rm @ 09-02-2006, 15:43) Eva..
Hade du sagt att du inte tyckte hon var fin så hade jag mycket väl accepterat det..
Dock så skrev du inte det utan klagade istället på att du tyckte varningar behövdes...
mvh // Johannes Som flera andra sagt här så finns det en tyst överenskommelse om att varna när man lägger ut bilder på ormar, insekter, spindlar och andra otäckingar. Hur svårt är det, på en skala mellan 1-10, att rätta in sig i leden som ny medlem när man får information om att denna överenskommelse finns? Skriv bara ormbild eller vad det nu rör sig om i rubriken så vet de som inte vill se att de ska låta bli att öppna!! Om det kommer någon tulpan-, ros eller pelargonfobiker hit så ska jag gärna skriva i rubriken om jag lägger ut sådana bilder med!! Det handlar om vanligt jä**a hyfs att ta till sig om någon säger ifrån, som Eva gjorde till exempel!! I stället reagerar du som en barnunge och går i klinch med en massa inte hållbara argument för att hon inte sa att ormen är fin?!?!!!?!! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:43
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Jonte_rm @ 09-02-2006, 16:07) Jag tycker inte vi grälar..Tycker vi diskuterar...
Det behövs mer dikussioner på detta forum tycker jag då de mesta inläggen antingen är "Gud vad gullig" eller "Tycker synd om dig".... de mesta trådar innehåller lixom inga diskussioner utan är mer bara i stort sett onödiga inlägg (tolka det inte fel, menar inte onödigt på det sättet)
mvh // johannes disskutera är bra, men man behöver inte dra allting till absurdum ibland är det bättre att sluta, utan att få sista ordet
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:45
|
Medlem

|
Jag tänker jag inte acceptera att vi reptilhållare ska skriva vad det är för bilder vi lägger ut när inte ni andra ska det... Det är helt overkligt för mig...
mvh // johannes
|
|
|
|
|
09-02-2006, 16:45
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (pejori @ 09-02-2006, 16:43) CITAT (Jonte_rm @ 09-02-2006, 16:07) Jag tycker inte vi grälar..Tycker vi diskuterar...
mvh // johannes disskutera är bra, men man behöver inte dra allting till absurdum ibland är det bättre att sluta, utan att få sista ordet  Låt honom få sista ordet så är det klart sen
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:12
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Några av oss påpekade ganska snart i denna tråden att det skulle varnas varför inte respektera det. Men det måste fortfarande skrivas och citeras och ältas. Som jag skrev tidigare så finns det en katt och hundtråd och även en för övriga djur (ej katt och hund) så varför är det då så svårt att göra en tråd med Husdjur och skriva Ormar och Reptiler så vet alla och lättare att hitta för dem som är intresserade av detta mer än av katt, hund, marsvin, kaniner m.m. vad det nu kan vara. Nu tycker jag att vi avslutar denna tråden och ni som vill visa ormar skapar en ny där det framgår sedan slutar vi med tjafs eller diskution eller vad det nu är innan det blir allvarligare.  [SIZE=1][SIZE=1][SIZE=1]
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:16
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (lenasch @ 09-02-2006, 16:46) Fast.....om jag var ganska ny här, hur skulle jag veta att det finns en "tyst" överenskommelse????? Ibland hjälper det inte heller att varna ju .... Jag tycker det skall stå klart och tydligt uttryckt isåfall så att man vet... Ibland har man svårt att tänka före innan...  Jag skulle inte klassa mig som "ganska ny här", även om det inte ens är ett år som jag haft den äran, men den "tysta" överenskomelsen va´väl inte så tyst. Om jag minns rätt så sas det till ganska ordentligt, fast då va det i avdelningen som nu är djur och natur. Trådskaparen och jag har vart här exakt lika länge, så om jag vet så borde han veta också, men det är Jonte som vägrar acceptera att fobier bör respekteras.
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:19
|

Medlem
Antal inlägg: 1 440
Medlem nr: 3 110

|
Men...jag har aldrig hört..sett..vetat förut Har nog läst andra inlägg...( jag läser bara sånt som råkar falla på skärmen ..förutom det jag är intresserad av, eller undrar över)
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:26
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Vi kanske ska be Ingemar lägga in ett påpekande eller önskemål eller vad man ska kalla det allra längst upp i avdelningen (så som finns i Träd-avdelningen)? Skulle det underlätta eller bara reta upp fler?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:28
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
CITAT (Gossen Ruda @ 09-02-2006, 14:02) Hej Amaira. Roligt att du tittade in... tackar, tackar  (och  tillbaka ) CITAT vi är på samma våglängd ser jag. :wub: Joo, när det gäller djur och natur så... men inte när det gäller islam Jag uppskattar en saftig diskussison emellanåt - det piggar upp. Men nu är jag klar  . Kramisar alla
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:33
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
CITAT (Berith @ 09-02-2006, 17:26) Vi kanske ska be Ingemar lägga in ett påpekande eller önskemål eller vad man ska kalla det allra längst upp i avdelningen (så som finns i Träd-avdelningen)? Skulle det underlätta eller bara reta upp fler? Tycker jag verkar bra. Vem skriver och ber om det?
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
09-02-2006, 17:49
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Berith @ 09-02-2006, 17:26) Vi kanske ska be Ingemar lägga in ett påpekande eller önskemål eller vad man ska kalla det allra längst upp i avdelningen (så som finns i Träd-avdelningen)? Skulle det underlätta eller bara reta upp fler? låter som en strålande idé tycker jag
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
09-02-2006, 18:05
|
Medlem

|
Reserv - Jag har ju många gånger sagt jag respekterar fobier..Jösses...
Nu ska jag erkänna en sak..
Jag hittar inte hundforumet...
Jag hittar inte övriga djurforumet...
Det enda jag hittar är husdjursforumet...
Odla är inte mitt liv - reptiler är det...Kanske därför jag är väldigt het i frågan men inte kan något om alla odlas funktioner och alla som skriver här...
mvh // Johannes
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|