Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Brugmansia
          AndreasBlomquist
          Inlägg 13-02-2006, 01:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Halloj,

Jag var inne på en garden center i Karlstad (Kalenius för er som känner till det).

Nåja, efter att ha strosat runt där ett tag så hittade jag i alla fall sticklingar märkta "Vit Datura" och "Gul Datura". Jag högg då tag i närmaste anställd och frågade ifall de även skulle få in sticklingar till Änglatrumpeter, varpå hon tittade på mig med en uppsyn som närmast hittas hos en guldfisk. "-Men, det är ju Änglatrumpet" säger hon då. "-Nej, det är Spikklubba, en väldig skillnad", säger jag. Jag vill ju inte ha några uppåtstående blommor här inte. Så följer en lång dialog där det till slut framgår att det troligtvis är Brugmansia som det ska vara för dessa skulle ha hängade blommor. På min följdfråga då varför de är märkta med Datura svarade hon bara att det var vid det namnet folk kände till Änglatrumpet.. *suck*

Nåja, nu till min fråga. Längst ner på sticklingen så är stammen lite böjd innan den börjar gå rakt uppåt. Hur blir detta i framtiden när den växer till sig ordentligt?

// Andreas

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon