|
|
  |
Ny tråd från en ny odlaläsare? Är ni med?, Dagens goda gärning |
|
|
|
15-02-2006, 09:39
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
idag har jag inte hunnit med någon god gärning ännu...men det kommer
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
15-02-2006, 09:46
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Jag har ringt till min mamma, som är hypokondriker, och låtit henne prata om alla sina sjukdomar och krämpor i hela tjugo minuter utan att avbryta en endaste gång. Och det tycker jag är en god gärning Får väl se om det blir några fler under dagen /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
15-02-2006, 23:59
|

Medlem
Antal inlägg: 21
Medlem nr: 7 064

|
!!Dåligt med goda gärningar idag tycker jag!  Bättre kan ni allt!! Får jag va jury så leder karjo! CITAT (karjo @ 15-02-2006, 09:32) Jag var med en blomma till grannen, hans fru har gått bort. Vi satt och pratade en bra stund. Kan inte tänka mig hur ensam han ska känna sig nu. Hon var 91, han är 93 och de var gifta i 60 år! Men det kändes bra i själen när jag gick därifrån, jag hade nog förgyllt en liten stund för honom! Jag håller ett öga på er!! cyberspy
|
|
|
|
|
16-02-2006, 00:52
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Hinner inte göra så värst många goda gärningar, ja knappt några gärningar alls över huvud taget, under de här OS-veckorna... Tvättkorgen svämmar över, dammråttorna härjar fritt i vråna o.s.v. Fast jag har passat på att sticka ett par varma yllesockor till min frusne son - men inte enbart för att han ville ha det utan delvis för att bättra på mitt dåliga samvete för att jag bara sitter framför TV-n hela dagarna...
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
16-02-2006, 07:19
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Men Betty, inte ska du ha dåligt samvete för att du tittar på OS!  Det hör ju till allmänbildningen att veta vem som gjorde vad och varför och när och före vem och fortare än nån annan! Neej, var du stolt istället, för att du hänger med. Jag ska nog också göra nån god gärning idag.  Har bara inte bestämt vad än.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
16-02-2006, 08:39
|

Medlem
Antal inlägg: 1 113
Medlem nr: 4 545

|
Har idag åtagit mig att vara god man åt en gammal dam, som inte klarar att sköta sin ekonomi själv
--------------------
Marianne, zon 3
När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden
|
|
|
|
|
16-02-2006, 09:19
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Idag har jag knäckt två påsar valnötter och en påse hasselnötter (som var kvar efter jul) åt "våra" tre kottkottar (ekorrar). Jo jag vet att dom knäcker dem själva, men jag tyckte det var lite kul  . Och glada blev de i alla fall. /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
16-02-2006, 10:31
|
Medlem

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
16-02-2006, 10:54
|

Medlem
Antal inlägg: 1 140
Medlem nr: 5 846

|
CITAT (cyberspy @ 15-02-2006, 23:59) !!Dåligt med goda gärningar idag tycker jag!  Bättre kan ni allt!! Får jag va jury så leder karjo! CITAT (karjo @ 15-02-2006, 09:32) Jag var med en blomma till grannen, hans fru har gått bort. Vi satt och pratade en bra stund. Kan inte tänka mig hur ensam han ska känna sig nu. Hon var 91, han är 93 och de var gifta i 60 år! Men det kändes bra i själen när jag gick därifrån, jag hade nog förgyllt en liten stund för honom! Jag håller ett öga på er!! cyberspy Tackar, vilken ära! Vi ska se vad som händer idag...
--------------------
Hälsningar Karin, Zon 3 (4)
|
|
|
|
|
16-02-2006, 11:50
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
God gärning och god gärning, det vet jag väl inte  Men igår hämtade vi äntligen hem "lillen", en omplaceringskatt som haft ett otal familjer och på vägen tappat bort sin stamtavla. Vi hade bestämt oss för att ta honom redan när vi hörde hur illa han mådde i sitt sista hem, han har tydligen alltid blivit mobbad och ingen har tyckt om honom. Inte underligt tyckte vi, komma alldeles ny till olika hem hela tiden och lillstackarn är bara 14 månader  "Lillen" visade sig va´en biff på 7 kilo med ett hjärta från en liten mus, så förskrämd när tjejerna i huset fräste åt honom, han vill verkligen krypa ur skinnet. I natt har det vart lugnt och alla verkar ha sovit, flickorna försöker sätta honom på plats, men man får avstyra när dom skriker för häftigt åt honom. Det ska gå och "Lillen" ska banne mig inte behöva flytta igen, till veckan är det veterinärsbesök som gäller för att se så han är okay, "Lillen" är så cool så det kommer säkert att gå bara för det.
|
|
|
|
|
16-02-2006, 12:04
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Det kan väl inte annat än gå bra nu med så omtänksam husse
|
|
|
|
|
16-02-2006, 12:05
|
Medlem

|
Jag tror att han och Fanny (det stora aset) kommer att bli jättepolare, dom är juh i size XXL båda två
|
|
|
|
|
16-02-2006, 12:43
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 11:50) God gärning och god gärning, det vet jag väl inte  Men igår hämtade vi äntligen hem "lillen", en omplaceringskatt som haft ett otal familjer och på vägen tappat bort sin stamtavla. Vi hade bestämt oss för att ta honom redan när vi hörde hur illa han mådde i sitt sista hem, han har tydligen alltid blivit mobbad och ingen har tyckt om honom. Inte underligt tyckte vi, komma alldeles ny till olika hem hela tiden och lillstackarn är bara 14 månader  "Lillen" visade sig va´en biff på 7 kilo med ett hjärta från en liten mus, så förskrämd när tjejerna i huset fräste åt honom, han vill verkligen krypa ur skinnet. I natt har det vart lugnt och alla verkar ha sovit, flickorna försöker sätta honom på plats, men man får avstyra när dom skriker för häftigt åt honom. Det ska gå och "Lillen" ska banne mig inte behöva flytta igen, till veckan är det veterinärsbesök som gäller för att se så han är okay, "Lillen" är så cool så det kommer säkert att gå bara för det.  håller både tummar och tår, att det ska gå bra...
--------------------
|
|
|
|
|
16-02-2006, 12:45
|
Medlem

|
CITAT (cyberspy @ 15-02-2006, 23:59) Får jag va jury så leder karjo! Jag håller ett öga på er!! cyberspy du är rolig du vi kämpar och kämpar och .....
--------------------
|
|
|
|
|
16-02-2006, 17:56
|

Medlem
Antal inlägg: 21
Medlem nr: 7 064

|
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 11:50) God gärning och god gärning, det vet jag väl inte  Men igår hämtade vi äntligen hem "lillen", en omplaceringskatt som haft ett otal familjer och på vägen tappat bort sin stamtavla. Vi hade bestämt oss för att ta honom redan när vi hörde hur illa han mådde i sitt sista hem, han har tydligen alltid blivit mobbad och ingen har tyckt om honom. Inte underligt tyckte vi, komma alldeles ny till olika hem hela tiden och lillstackarn är bara 14 månader  "Lillen" visade sig va´en biff på 7 kilo med ett hjärta från en liten mus, så förskrämd när tjejerna i huset fräste åt honom, han vill verkligen krypa ur skinnet. I natt har det vart lugnt och alla verkar ha sovit, flickorna försöker sätta honom på plats, men man får avstyra när dom skriker för häftigt åt honom. Det ska gå och "Lillen" ska banne mig inte behöva flytta igen, till veckan är det veterinärsbesök som gäller för att se så han är okay, "Lillen" är så cool så det kommer säkert att gå bara för det.  Japp!! Juryn är på plats igen!  Nu knappar födelsedagsbarnet Reserv in med stormsteg. Det blir en hård fight om ledningen! Karjo har fått konkurrens om ledningen!! VILKEN SPÄNNING!!!!!:blink: Ge järnet ni andra !!!! Ge dem kamp som dom sent skall glömma!! cyberspy
|
|
|
|
|
16-02-2006, 17:58
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (cyberspy @ 16-02-2006, 17:56) CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 11:50) God gärning och god gärning, det vet jag väl inte  Men igår hämtade vi äntligen hem "lillen", en omplaceringskatt som haft ett otal familjer och på vägen tappat bort sin stamtavla. Vi hade bestämt oss för att ta honom redan när vi hörde hur illa han mådde i sitt sista hem, han har tydligen alltid blivit mobbad och ingen har tyckt om honom. Inte underligt tyckte vi, komma alldeles ny till olika hem hela tiden och lillstackarn är bara 14 månader  "Lillen" visade sig va´en biff på 7 kilo med ett hjärta från en liten mus, så förskrämd när tjejerna i huset fräste åt honom, han vill verkligen krypa ur skinnet. I natt har det vart lugnt och alla verkar ha sovit, flickorna försöker sätta honom på plats, men man får avstyra när dom skriker för häftigt åt honom. Det ska gå och "Lillen" ska banne mig inte behöva flytta igen, till veckan är det veterinärsbesök som gäller för att se så han är okay, "Lillen" är så cool så det kommer säkert att gå bara för det.  Japp!! Juryn är på plats igen!  Nu knappar födelsedagsbarnet Reserv in med stormsteg. Det blir en hård fight om ledningen! Karjo har fått konkurrens om ledningen!! VILKEN SPÄNNING!!!!!:blink: Ge järnet ni andra !!!! Ge dem kamp som dom sent skall glömma!! cyberspy Ja det är oliiiiiidligt spännande
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
16-02-2006, 18:22
|
Medlem

|
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:20) Räknas att jobba inom vården som god gärning? eller skall det vara sånt som e utanför jobbet kanske  Om det gör det så ligger vi nog rätt lika, jag som jobar med utslagna ungdomar
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|