Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

32 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hoya_bytestråden, Bättre tidigt än för sent?
          morellen
          Inlägg 21-04-2006, 19:47
          Länk hit: #461

Medlem
          Antal inlägg: 383
          Medlem nr: 5 180

uppdaterar... Hade gömt två stycken sticklingar på tillväxt bakom datorn så 68 stycken är det nu.... wub.gif

edit: det är fullkomligt normalt att ha sticklingar på skrivbordet bakom datorn... eller?

--------------------
          Ibland blir det mer växter än man plan(t)erat

Citera
          Linda_A
          Inlägg 21-04-2006, 21:18
          Länk hit: #462

Medlem
          Antal inlägg: 1 477
          Medlem nr: 6 145

Och jag gör tvärt emot Jenny, jag bara längtar tills jag känner av någon hoya.

Jag avskyr att ha så dåligt luktsinne.

Jag har inte kännt något av Kentiana, lacunosa, bella, carnosa och picta. Calycinan kände jag inget av men blommorna var i stort sätt överblommade så jag räknar inte riktigt den. sad.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          *Grodan*
          Inlägg 21-04-2006, 21:43
          Länk hit: #463

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 6 524

CITAT (morellen @ 21-04-2006, 18:10)
          Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte.

Näää, skrämde du ihjäl sticklingen?! laugh.gif Jag som tycker du ser så snäll ut på din avatar! tongue.gif

Vi provar med en till, jag skickar en ny på måndag. Det är ju inte meningen att de små rackarna ska tvärdö när de kommer fram! smile.gif

--------------------
          "Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"

Citera
          morellen
          Inlägg 22-04-2006, 10:28
          Länk hit: #464

Medlem

CITAT (*Grodan* @ 21-04-2006, 22:43)
          Den ena av grodans louise boies tog en titt på mig och la sig ner och dog men den andra verkar lite vänligare inställd till sin nya matte.

Näää, skrämde du ihjäl sticklingen?! laugh.gif Jag som tycker du ser så snäll ut på din avatar! tongue.gif

Vi provar med en till, jag skickar en ny på måndag. Det är ju inte meningen att de små rackarna ska tvärdö när de kommer fram! smile.gif

snäll ut på avataren? - måste vara falsk marknadsföring då? tongue.gif

Gulle dig! Det var faktiskt inte meningen att tigga men om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du?

--------------------

Citera
          Zazu
          Inlägg 22-04-2006, 10:54
          Länk hit: #465

Medlem
          Antal inlägg: 1 453
          Medlem nr: 3 938

vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra smile.gif
          sedan så har jag skickat efter 12 sticklingar den här veckan wub.gif
          macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig wub.gif (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen biggrin.gif

--------------------
          Odlar i Uppsala, Zon 2-3

Citera
          pejori
          Inlägg 22-04-2006, 11:34
          Länk hit: #466

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (pejori @ 20-04-2006, 22:29)
          det löser sig norpy... smile.gif
          jag skickar dej en på måndag... wub.gif

har du någon lobbii kvar? norpy... smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Grodan*
          Inlägg 22-04-2006, 12:18
          Länk hit: #467

Medlem

CITAT (morellen @ 22-04-2006, 11:28)
          om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du?

Ingen fara, jag kan tvinga av plantan en stickling till! smile.gif

Multifloran mår fint, den håller på att få rötter i minidrivhuset. wub.gif

--------------------
          "Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"

Citera
          Emma_
          Inlägg 22-04-2006, 13:04
          Länk hit: #468

Medlem
          Antal inlägg: 509
          Medlem nr: 6 855

CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 12:54)
          vintern har gått hårt åt mina hoyor, har bara kvar 18, men det börjar växa iallafall, mathilde, macgillivrayi 'pandanus creek' och ciliata växer riktigt bra smile.gif
          macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig wub.gif (tusen tack till dig!) så samlingen börjar växa igen biggrin.gif

Jisses.. du måste ju vara miljonär. tongue.gif Du har typ precis alla sorter jag VILL ha, men aldrig har råd med. wacko.gif

Var har du skickat efter alla fina hoyor om man får fråga? tongue.gif

Sen har jag en liten fråga till, min syster ska ge mig en macgillivrayi i födelsedagspresent, men hon är inte blomintresserad ett dugg så jag ska fixa den själv. Finns det någon vänlig själ som vill sälja mig en stickling? Vilken sort spelar ingen större roll, jag har ju ingen alls för tillfället.

Emma smile.gif

Citera
          Zazu
          Inlägg 22-04-2006, 14:06
          Länk hit: #469

Medlem
          Antal inlägg: 1 453
          Medlem nr: 3 938

CITAT (Emma_ @ 22-04-2006, 15:04)
          macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig wub.gif (tusen tack till dig!)  så samlingen börjar växa igen biggrin.gif

Jisses.. du måste ju vara miljonär. tongue.gif Du har typ precis alla sorter jag VILL ha, men aldrig har råd med. wacko.gif

Sen har jag en liten fråga till, min syster ska ge mig en macgillivrayi i födelsedagspresent, men hon är inte blomintresserad ett dugg så jag ska fixa den själv. Finns det någon vänlig själ som vill sälja mig en stickling? Vilken sort spelar ingen större roll, jag har ju ingen alls för tillfället.

Emma smile.gif

det är inte så dyrt, ungefär 700:- kommer alla de där att kosta, jag har skickat efter från privatpersoner rolleyes.gif lasianthan kommer från en här på odla wub.gif http://www.swedishhoyasociety.com/gjestbok.htm

--------------------
          Odlar i Uppsala, Zon 2-3

Citera
          Emma_
          Inlägg 22-04-2006, 14:15
          Länk hit: #470

Medlem

CITAT (Zazu @ 22-04-2006, 16:06)
          CITAT (Emma_ @ 22-04-2006, 15:04)
          macgillivrayi 'coen river' och 'rainforest', mindorensis, meliflua, onychoides, pottsi 'McIlwraith Ra Qld', lambii, megalaster, lauterbachii, chlorantha, affinis 'nova', samoensis och sedan har jag en lasiantha som står på rotning till mig wub.gif (tusen tack till dig!)  så samlingen börjar växa igen biggrin.gif

Emma smile.gif

det är inte så dyrt, ungefär 700:- kommer alla de där att kosta, jag har skickat efter från privatpersoner rolleyes.gif lasianthan kommer från en här på odla wub.gif http://www.swedishhoyasociety.com/gjestbok.htm

Hmm.. nej, det var ju inte så farligt faktiskt. Fast med tanke på att min enda inkomst är studiebidraget på 950 i månaden så är det för mycket för mig i alla fall. tongue.gif Men man kan ju dela upp det lite. tongue.gif

Usch, hoyor är livsfarliga, det hade varit bättre för mig om jag aldrig hade hittat hit. blink.gif

Emma

Citera
          Linda_A
          Inlägg 23-04-2006, 03:41
          Länk hit: #471

Medlem

Skönt att vara hemma igen trots tiden som jag är vaken på.

Var helt underbart att komma hem och se kentiana!! wub.gif wub.gif wub.gif

Det mesta ser helt okej ut. Och det mesta ha vuxit på bra. Bara Calycinans blad som ser lite tråkiga ut efter för lite vatten.

Ska gå genom allt idag när det börja ljusna lite mera. Så återkommer jag om det skulle vara något som jag verkligen inte kan ta av.

Sambon har skött sig bra efter allt. wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          Linda_A
          Inlägg 23-04-2006, 11:59
          Länk hit: #472

Medlem

Nu har jag titta genom allt och klippt i det som jag inte hade klippt innan.

Det enda som jag verkligen inte kan ta av/ och det som jag redan hade klippit såg riktigt dåligt ut var Kuhliin. sad.gif Ser nästan ut som att hela plantan ska ge upp. sad.gif sad.gif Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället?

Men annars verkar allt gå bra. wub.gif

Just det, calycina kanske jag borde vänta lite med oxå. Den ser inte dålig ut i det stora men ja bladen ser lite rynkade ut. Ser redan bättre ut sen igår. Men ja.

Sen kan jag säga att jag hittade "stora" knoppar i min callistophylla på ett annat ställe innan tidigare. Större än jag haft innan!! wub.gif wub.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          *Grodan*
          Inlägg 23-04-2006, 12:17
          Länk hit: #473

Medlem

CITAT (Linda_A @ 23-04-2006, 12:59)
          Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället?

Jadå, då tar jag gärna heuschkeliana istället, om det går bra. Du fick väl någon heuschkeliana över för några sidor sedan har jag för mig?

--------------------

Citera
          Linda_A
          Inlägg 23-04-2006, 12:19
          Länk hit: #474

Medlem

CITAT (*Grodan* @ 23-04-2006, 13:17)
          CITAT (Linda_A @ 23-04-2006, 12:59)
          Ni som ska ha kuhliin av mig, ni kanske vill ha något annat av mig istället?

Jadå, då tar jag gärna heuschkeliana istället, om det går bra. Du fick väl någon heuschkeliana över för några sidor sedan har jag för mig?

Visst då tar vi det istället. wub.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          Emma_
          Inlägg 23-04-2006, 12:40
          Länk hit: #475

Medlem

Jag postar ditt paket ikväll Linda!

Blomstertantens och Annelies också, funkar det?

Och blomstertanten, skulle du verkligen inte ha något mer än Lindas serpens tillbaka?

Emma smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 23-04-2006, 12:53
          Länk hit: #476

Medlem

CITAT (morellen @ 22-04-2006, 12:28)
          CITAT (*Grodan* @ 21-04-2006, 22:43)

snäll ut på avataren? - måste vara falsk marknadsföring då? tongue.gif

Gulle dig! Det var faktiskt inte meningen att tigga men om din stackars planta klarar att avvara en bit till så ja tack! Får du ordning på multifloran tror du?

ny imp. på väg......den gillar lite kalk i vattnet, men det kanske du redan vet?... wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Linda_A
          Inlägg 23-04-2006, 13:14
          Länk hit: #477

Medlem

CITAT (Emma_ @ 23-04-2006, 13:40)
          Jag postar ditt paket ikväll Linda!

Super! smile.gif Jag poster ert senast tisdag. wub.gif

--------------------
          //Linda

Citera
          morellen
          Inlägg 23-04-2006, 13:42
          Länk hit: #478

Medlem

CITAT (pejori @ 23-04-2006, 13:53)
          ny imp. på väg......den gillar lite kalk i vattnet, men det kanske du redan vet?... wub.gif

OJ vad snällt - jag har ju inte ens behövt kvittra (bara gapa tongue.gif )

jag har ju precis lyckats ta död på min gardenia för att jag glömde att vi satt in vattenfilter som bla ger hårdare vatten med kalk så impen borde väl vara nöjd då?
          Skall jag kanske blanda lite snäckskal i jorden till den?

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 23-04-2006, 14:17
          Länk hit: #479

Medlem

CITAT (morellen @ 23-04-2006, 15:42)
          CITAT (pejori @ 23-04-2006, 13:53)

OJ vad snällt - jag har ju inte ens behövt kvittra (bara gapa tongue.gif )

jag har ju precis lyckats ta död på min gardenia för att jag glömde att vi satt in vattenfilter som bla ger hårdare vatten med kalk så impen borde väl vara nöjd då?
          Skall jag kanske blanda lite snäckskal i jorden till den?

ja det är bra...och den tål inte att torka...då stendör den... smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          norpydorp
          Inlägg 23-04-2006, 14:31
          Länk hit: #480

Medlem
          Antal inlägg: 265
          Medlem nr: 4 502

CITAT (pejori @ 22-04-2006, 12:34)
          CITAT (pejori @ 20-04-2006, 22:29)
          det löser sig norpy... smile.gif
          jag skickar dej en på måndag... wub.gif

har du någon lobbii kvar? norpy... smile.gif

det ska nog gå tongue.gif jag bara varnar igen för dom fula bladen!!

Citera

32 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-12-2025, 09:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon