| |
|
  |
Forumbebisarnas alldeles egna tråd, givetvis med puttinuttiga bilder |
|
|
|
|
08-01-2008, 16:57
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 15:42)  Här är en bild på mitt lilla barnbarn och solsken. Kortet på Lea är inte helt nytaget. Hon är ääännuu sötare nu, faktiskt. Idag fyller hon tre månader och har varit med sin mamma på mammabarngympa, vilket hon uppskattade mycket.
[attachment=11420:Lea_på_blått.jpg] Oj vilken sötnos. Till skillnad från Biggan så tror jag att lillan redan nu lindat dig kring sitt lillfinger.......har jag fel ?
|
|
|
|
|
|
|
|
08-01-2008, 17:31
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Alba @ 08-01-2008, 16:57)  Oj vilken sötnos. Till skillnad från Biggan så tror jag att lillan redan nu lindat dig kring sitt lillfinger.......har jag fel ? Du har helt rätt. Den här "morfaren" är upp över öronen förälskad.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 13:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
Jaha, då dammar vi av den här gamla tråden igen Det är nämligen dags för Isak att få ett litet syskon! Efter en graviditet som tyvärr inte gick så bra är vi nu gravida igen och i augusti är det beräknat att vi ska på en liten en igen  Isak har nu hunnit bli över 3 år, tänk vad tiden går! Så här ser han ut nu
Redigerat av fruberglund: 06-02-2009, 13:48
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 16:10
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Grattis hela familjen Berglund!  att allt ska gå bra den här gången!
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 18:02
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Barnbarnet har nu blivit 16 månader och börjat på dagis. På denna bild från december så ser hon mer vild än tam ut... Annars är hon något av det gladaste och snällaste jag upplevt...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 18:31
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
GRATTIS till hela familjen  håller alla tummarna. Hoppas vi får "följa med" när det är så dags även denna gången!
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
|
|
|
|
06-02-2009, 18:40
|

Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem nr: 19 305

|
 Det är en varm känsla när barn och barnbarn kommer hem, vår dotter har en flicka på ett år, här är från 1-årsdagen den 19/1-09 Vilken belåten liten tös.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 09:32
|

Medlem

|
Här går det undan, bara 1 vecka kvar till beräknad bebis imorgon  Snart får Isak ett syskon! En liten bild på tjocka magen
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 10:21
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Så roligt att Isak skall få ett syskon! Det tycker han väl är spännande? Inget är som väntans tider! Jag minns att många av oss odlaiter väntade med stor spänning på Isaks entré här i livet, och långt om länge så kom han då äntligen, den lille sötnosen! Vi gissade t.o.m. om hur länge du skulle gå över tiden!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 12:46
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
Grattis fruBerglund, håler tummarna att allt ska gå bra!
Redigerat av stennie: 17-08-2009, 12:46
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 12:53
|

Medlem

|
CITAT (Biggan_ @ 17-08-2009, 11:21)  Så roligt att Isak skall få ett syskon! Det tycker han väl är spännande? Inget är som väntans tider! Jag minns att många av oss odlaiter väntade med stor spänning på Isaks entré här i livet, och långt om länge så kom han då äntligen, den lille sötnosen! Vi gissade t.o.m. om hur länge du skulle gå över tiden!  Hehe, ja det är gissningar om datum den här gången också  Beräknad 25:e augusti. Har varit babyboom nu, har 3 vänner som fått inom 1 månad och en till som ska ha i oktober. Ja Isak är så go, pussar och kramar bebisen i magen! Hoppas det håller i sig men han blir nog en jättesnäll storebror  Han är en väldigt omtänksam och generös liten pojk Några gissningar på kön??? Jag är 99 % säker och ifall jag har rätt så är namn redan bestämt men det håller jag på så länge
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 13:44
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Ursäkta att jag lägger mig i, (nu får jag väl en massa skit för det också) men om internet hade funnits när ni var barn - hade ni då idag i (full)vuxen ålder velat att det kablats ut bilder över internet på er i alla möjliga och omöjliga situationer genom åren?
Jag tycker det är hemskt nog att föräldrar lägger ut bilder och filmer på sina barn som om de vore ägodelar, utan en tanke på att de kommer att växa upp till egna människor med egna liv och önskemål. Här sitter nu ett gäng kärleksfulla mor- och farföräldrar och gör samma sak? Vem ger en rätten att lägga ut bilder på andra människor, bilder som kan försvinna långt bort och spridas i mängder av upplagor och användas i alla möjliga och omöjliga sammanhang?
Tänk er för, snälla. Barnen är inga ulliga, gulliga husdjur. Tänk om just ert barnbarn önskar att leva ett ganska fridfullt och anonymt liv när det blir äldre? Om det inte skulle vilja det klarar det då alldeles säkert att lägga ut bilder på sig själv, när det blir dags.
Redigerat av Grå: 17-08-2009, 13:57
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 14:18
|

Medlem

|
CITAT (Grå @ 17-08-2009, 14:44)  Ursäkta att jag lägger mig i, (nu får jag väl en massa skit för det också) men om internet hade funnits när ni var barn - hade ni då idag i (full)vuxen ålder velat att det kablats ut bilder över internet på er i alla möjliga och omöjliga situationer genom åren?
Jag tycker det är hemskt nog att föräldrar lägger ut bilder och filmer på sina barn som om de vore ägodelar, utan en tanke på att de kommer att växa upp till egna människor med egna liv och önskemål. Här sitter nu ett gäng kärleksfulla mor- och farföräldrar och gör samma sak? Vem ger en rätten att lägga ut bilder på andra människor, bilder som kan försvinna långt bort och spridas i mängder av upplagor och användas i alla möjliga och omöjliga sammanhang?
Tänk er för, snälla. Barnen är inga ulliga, gulliga husdjur. Tänk om just ert barnbarn önskar att leva ett ganska fridfullt och anonymt liv när det blir äldre? Om det inte skulle vilja det klarar det då alldeles säkert att lägga ut bilder på sig själv, när det blir dags. Jag hade inte brytt mig ett dugg om det låg bilder på mig från när jag var barn ute på nätet...inte om det läggs ut bilder på mig nu heller så länge det är bilder med respekt. Så länge det inte är några bilder på nakna barn eller barn i utsatta situationer så ser jag inget fel med att man lägger ut bilder på sina barn eller barnbarn. Självklart vill man ju visa upp sina små sötnosar. Det finns mycket negativt med nätet men även mycket positivt. Utan det hade min son och bebis nr 2 inte ens funnits eftersom jag träffade min man på det sättet  När våra barn blir så stora så de kan välja själva så lär det knappt finnas en människa i världen som INTE finns med på nätet på ett eller annat sätt...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 14:24
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
CITAT (fruberglund @ 17-08-2009, 15:18)  När våra barn blir så stora så de kan välja själva så lär det knappt finnas en människa i världen som INTE finns med på nätet på ett eller annat sätt... Nej, helt uppenbarligen inte...
|
|
|
|
|
|
|
|
17-08-2009, 17:59
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (fruberglund @ 17-08-2009, 13:53)  Hehe, ja det är gissningar om datum den här gången också  Beräknad 25:e augusti. Har varit babyboom nu, har 3 vänner som fått inom 1 månad och en till som ska ha i oktober. Ja Isak är så go, pussar och kramar bebisen i magen! Hoppas det håller i sig men han blir nog en jättesnäll storebror  Han är en väldigt omtänksam och generös liten pojk Några gissningar på kön??? Jag är 99 % säker och ifall jag har rätt så är namn redan bestämt men det håller jag på så länge  En flicka född 28 augusti
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
02-09-2009, 12:40
|

Medlem

|
Isak har blivit storebror! 26 augusti kom lillebror Max till världen  Här är några bilder på sötnosen som är såååå lik sin storebror
Stolt mamma med sina två pojkar
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|