Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > GI-dieten
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 08-03-2006, 23:53
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag har bara sanbb läst det wink.gif wink.gif
          men jag gör så här inte alls bra kost kankse men ändå nyttig då den kommer ty
          jag äter ingen frukost som normala gör utan istället dricker jag vitaminer,näringtillskot m.m

sen så äter jag inga vita saker för ett tag sen så tog jag veck sockersuget på 3dar har lykats att hålla det efter antal försök men som nu sista har jag hållt det och äter inte socker,läsk m.m . och försöker undvicka vittbröd så mycket jag kan mörkare bättre sen även fullkornspasta om jag ska äta det sen även äter jag mycketfrukt,grönsaker tilll midda och dricker bara vatten inget annat än vatten sen även tränar jag nån kväll men inte varje da för när man tränar bryter man ner muskler när man vilar byggs dom upp wub.gif wub.gif wub.gif
          det är vad jag håller mig till och godis,chips,läsk är inget jag behöver alls inte så gott heller pizza å chips vär jätte länge sen jag åt det även har jag tat veck smör häldre olja i matten och mer grönsaker på mackan än smör har inte ätit smör på 3år och jag tycker verkligen det är rälit smör wub.gif wub.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 08-03-2006, 23:57
          Länk hit: #42

Medlem

CITAT (Anne R @ 08-03-2006, 23:30)
          jag mörk choklad

Prova att byta ut äggen med keso. Jättegott med skinka, keso, grönsaker och kryddor till frukostsallad. Jag varierar med det, kokta ägg, stekta ägg, pocherade ägg, olika omeletter... med skinka, bacon, påläggskorv med minst 70%kötthalt, olika ostar mm.mm

Istället för de gamla chips och dipp kvällarna. Ibland vill gubben ha chips, då skär jag grönsaker till mig och dippar i mina 2-3 msk dipp.

så gör jag med det är faktis det närmaste i godisväg är 99% choklad men det är inte ofta jag äter det kankse en eller två gånger om året . sen keso det är så gott till allt wub.gif wub.gif och även massa grönsaker skivade eller strimlade elelr hur man vill med sen gör jag en dippa med cremafräs eller hhur det stavas eller gräddfil eller yghort typ vad man har hemma sen massa kryddor i det jätte gott wub.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 08-03-2006, 23:58
          Länk hit: #43

Medlem

och nu har man ju egen odlad vitlök med det ska jag testa till dippa tongue.gif tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-03-2006, 23:59
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (flaxss @ 08-03-2006, 23:53)
          sen även tränar jag nån kväll men inte varje da för när man tränar bryter man ner muskler när man vilar byggs dom upp wub.gif wub.gif wub.gif

Hmm....nåja. visserligen stämmer det att musklerna byggs upp under vila men för att göra det måste man ha tränat innan och brutit ner dem. laugh.gif för att de ska kunna byggas upp igen måste man bryta ner dem. Det funkar alltså inte att bara sitta hemma och vila.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-03-2006, 00:01
          Länk hit: #45

Medlem

nej jag vilar inte heller utan jag tränar en timme i skolan sen kör 3omin hemme även springer jag fårt å intensivt i 15min iblan och sen vilar på kvällen när jag lägger mig som vanligt wub.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-03-2006, 00:03
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (flaxss @ 09-03-2006, 00:01)
          nej jag vilar inte heller utan jag tränar en timme i skolan sen kör 3omin hemme även springer jag fårt å intensivt i 15min iblan och sen vilar på kvällen när jag lägger mig som vanligt wub.gif wub.gif

Ok...då uppfattade jag dig nog fel. wub.gif Det är ju helt rätt att man ska vila efter att man tränat.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-03-2006, 00:05
          Länk hit: #47

Medlem

så det bler väl en timme i veckan sen nån kväll hemma inte varje da men man håller det så man inte går upp sen med det jag äter så har jag fått veck underhuds fett så muskller syns för jag är smal i kropps typ men hart väldigt mycket underhusd fett runt magen har inte det nu men om jag slutar så kommer dom cm runt magen igen

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-03-2006, 00:06
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-03-2006, 00:03)
          CITAT (flaxss @ 09-03-2006, 00:01)
          nej jag vilar inte heller utan jag tränar en timme i skolan sen kör 3omin hemme även springer jag fårt å intensivt i 15min iblan och sen vilar på kvällen när jag lägger mig som vanligt wub.gif  :wub:

Ok...då uppfattade jag dig nog fel. wub.gif Det är ju helt rätt att man ska vila efter att man tränat.

nejdå gör inget jag skriver som en kråka så det är verkligen inte lätt att läas vad jag skriver iblan tongue.gif tongue.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 09-03-2006, 00:09
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (flaxss @ 09-03-2006, 00:05)
          jag är smal i kropps typ men hart väldigt mycket underhusd fett runt magen har inte det nu men om jag slutar så kommer dom cm runt magen igen

hihi wub.gif det där känner jag igen! Jag är smal som en sticka men min mage reagerar naturligtvis på vad jag äter. Precis som en orm som nyligen svalt ett enormt byte ser jag ut varje gång jag ätit. wub.gif laugh.gif

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 09-03-2006, 00:12
          Länk hit: #50

Medlem

haha japp typ tycker man att man har tränat färdigt och slutar att träna eller äter mycket så smyger det sig rätt ner mot å runt magen wink.gif tongue.gif wub.gif så min mage är typ mitt problem område om man säger så så den tränar jag mest ju wub.gif
          nej ska sova nu natti alla odlare

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 09-03-2006, 15:12
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (Anne R @ 08-03-2006, 23:11)
          CITAT (Whiskuchi @ 08-03-2006, 18:44)
          CITAT (Anne R @ 02-03-2006, 16:31)
          Jag äter två matskedar krossade linfrön om dagen för att få i mig mer fibrer.

Linfrön är inte bra att äta för mycket av, men jag vet inte hur mycket som är för mycket så att säga... psylliumfrön är ofarliga (men saknar linfrönas omega 3-innehåll)

Det är 2 msk/dag. Där går gränsen. Jag äter ganska fiberfri kost för övrigt, så för mig är det bra med två msk. Min mage mår bra i alla fall! smile.gif

Bra, då kan jag öka mitt intag, jag äter bara en matsked om dagen (på ett ungefär) laugh.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          AnnammA
          Inlägg 26-03-2006, 11:24
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (vickeva @ 08-03-2006, 18:01)
          vad kul att se denna tråd, just när jag har börjat med GI.
          Jag saknar brödet och sötakerna väldigt... har i och för sig bara hållt på en och en halv vecka, men ändå...

Frukostarna tycker jag är svårast. Jag är så trött på ägg i alla former redan.. Vad hittar ni andra på till frukost?? Jag vill inte börja med fullkornsbröd och sånt än, jag vill köra den hårda modellen nån vecka till.

Fast inte har jag gått ner något än, men man får väl ha tålamod...

Istället för äggfrukostar kan man göra en delikatesstallrik, med olika sorters skinkpålägg&andra magra pålägg, en klick youghurt(ev lite hemgjord majonäs)några tomatskivor, grönt te och vatten(ev med c-vitamin i, om man man är i fas 1, och inte äter frukt, som man ju bara ska äta högst en av i fas 1, enl böcker jag läst...)
          hälsn
          AnnA, som också tröttnat en del på äggen.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 07:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon