Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bra gjort!, En som lyckades komma undan!
          zaaritha
          Inlägg 03-03-2006, 19:31
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Har man en gång råkat ut för skiten, så är man misstänksam mot alla av motsatt kön! sad.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 03-03-2006, 20:33
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Mm det är ju liksom en självklar reaktion=/

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 03-03-2006, 21:24
          Länk hit: #23

Medlem

Definitivt! sad.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 03-03-2006, 21:33
          Länk hit: #24

Medlem

Undraws hur man ska kompensera de kvinnor som utsatts för just detta, att inte våga lita på män längre?

Vålde mot kroppen är säkert lättare att komma över. sad.gif

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 03-03-2006, 21:35
          Länk hit: #25

Medlem

Våld mot kroppen--är också en djup kränkning, ja--våldtäkt o våldtäktsförsök--är ju kroppsskändning!

Citera
          Pirum
          Inlägg 03-03-2006, 22:52
          Länk hit: #26

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (kristerh @ 03-03-2006, 16:46)
          Jag har märkt tjejernas oro, tex om man går från bussen nån kväll när det är mörkt och några steg före mig går en ensam tjej, jag ser att de är väldigt oroliga och ser sig oroligt om eller ökar takten,

Ja...trist, men fullt förståeligt. Jag väljer medvetet att INTE gå bakom nån tjej i "skumma" områden, saktar hellre ner och går över till andra sidan gatan, eller nåt liknande. Det är för jävligt att tjejer ska gå omkring och känna sig rädda, och deras anhöriga och vänner också såklart. Tyvärr lever vi dock i en värld där ondskan ibland triumferar.

Jag vet att jag som "ung man" (tjae...inte tonåring längre direkt iofs) tillhör den grupp i samhället som löper störst risk att råka ut för plötsligt och oprovocerat våld. Men jag känner mig nästan aldrig rädd när jag går på stadens gator. Hade jag varit tjej hade jag dock varit rädd mest hela tiden tror jag, kvällstid alltså, om man gick ensam. Jag är dessutom så gammeldags att jag utan att blinka, och utan baktankar, kan ta en omväg på 45 minuter bara för att se till att en tjejkompis kommer hem säkert; fast pga andra mäns ochevalereska beteende vågar man ju knappt fråga om man får följa någon till porten...smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 04-03-2006, 01:04
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (zaaritha @ 03-03-2006, 21:35)
          Våld mot kroppen--är också en djup kränkning, ja--våldtäkt o våldtäktsförsök--är ju kroppsskändning!

JO det är klarta att våldet mot kroppen är övergrepp på alla sätt och vis.
          Jag bara undrade hur man gör när man dömer skadestånd och sådär, om man verkligen förstår att de psykiska ärren kan vara värre än de fysiska.
          Sår och ben läker, men hur läker man en trasig själ, som fått lära sej att män är svin och våldsamma djur?

=/

Jag kan inte se att detta slutar förrän alla goda män slår sej ihop och förändrar det hela.
          En som slår, våldtar eller förtrycker kvinnor måste straf´fas ut ur alla gemenskaper, jobb, klubbar, grannskap.. så att de punktmarkeras och inte får en chans att åsamka mer skada

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 04-03-2006, 07:16
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Skadestånd.
          Jag fick 15000:- från försäkringsbolaget. Han som överföll mig åkte aldrig dit. Han rev loss en halvmånformad fläck i bakhuvudet på mig, hår alltså, inte skinn... det var kalt ca 1 cm brett och 10cm långt. Det var den enda fysiska skadan.
          Hade jag inte haft en förståndig man som köpt en licensfri överfallsspray till mig hade jag blivit våldtagen och också kanske misshandlad/mördad.

Polisen kom på plats efter ca 4 minuter men han hann undan. När teknikerna kom efter ca 1 timme sa en av dem att han inte fick säga detta som polis, men han tyckte det var synd att min överfallsspray inte var tårgas för då hade dom tagit honom. Efter det skaffade jag mig tårgas...

Det tog ett halvt år innan jag gick utanför dörren utan sällskap. Ca två år innan jag inte längre var rädd i bostadsområdet, jag fick byta både län och kommun innan jag vågade gå promenader ensam med bara hundarna i skogen. Så visst sätter det sina spår fast man inte ens blir fysiskt skadad.

Överfallet skedde mitt på dagen på en gångväg mellan motorvägen och en skog.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 04-03-2006, 19:43
          Länk hit: #29

Medlem

Ja--man är alltid på helspänn, tyvärr!
          Här där jag bor på landet, är man oftast ensam ute m hunden--hjälper ej att inga andra syns till--jag är skrajsen, ändå!
          Trots--att Tessi nog skulle försöka skydda mej...........

Citera
          kristerh
          Inlägg 05-03-2006, 16:04
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Pirum @ 03-03-2006, 22:52)
          Ja...trist, men fullt förståeligt. Jag väljer medvetet att INTE gå bakom nån tjej i "skumma" områden, saktar hellre ner och går över till andra sidan gatan, eller nåt liknande.

Nu går jag inte i skumma kvarter wink.gif och vi har bara en trottoar wink.gif
          men jag förstår vad du menar, jag har börjat göra så att jag saktar ner så att de kommer en bit ifrån, då verkar de inte så rädda. Skumt att man inte ska kunna promenera som man vill wink.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Hannele
          Inlägg 05-03-2006, 16:17
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (kristerh @ 05-03-2006, 16:04)
          jag har börjat göra så att jag saktar ner så att de kommer en bit ifrån, då verkar de inte så rädda.
          Skumt att man inte ska kunna promenera som man vill wink.gif

Kanske int elätt att följ amed som sällskap heller, om man är obekant?
          Studenter, pojkar, har erbjudit sina telefonnummer till kvinnliga studenter,
          så att de när som helst kan ringa och få sällskap hem.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 09:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon