Uppdatering : jaha, det var lika illa med kycklingen, såklart. Importerat från Thailand, där de tydligen lever under än vidrigare förhållanden än här i Sverige.
Återigen utmärker sig en EMV (Coop) föredömligt, genom att använda svenskt kött. Jag ber om ursäkt till Coop

Däremot ska de, såklart, ha kritik för undermålig märkning. Faktum är att när det saknas riktig märkning så tappar även kundtjänst i trovärdighet enligt min ringa mening.
Jag hade trott att stora tillverkare som Findus var mer än angelägna om att framstå som "goda" eftersom de så mycket lever på att kunderna har en positiv känsla gentemot varumärket (så att de kan ta ut högre priser). Speciellt som det inte är direkt supermycket kyckling i deras färdigmåltider, vad kan skillnaden i pris bli? Sannolikt under en krona per förpackning.
Men, Findus importerar kycklingen från Thailand, utan att märka det på paketet. Likaså Dafgårds och Weight Watchers. Ja, ni ser ju själva :
http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/stor...,801469,00.html
13.30 idag har Aftonbladet en chat om matmyglet. Jag tänker iaf vara med och titta på den