Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > EMV - Egna MärkesVaror, -Vad tycker ni?
          Pirum
          Inlägg 30-03-2006, 11:23
          Länk hit: #41

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Uppdatering : jaha, det var lika illa med kycklingen, såklart. Importerat från Thailand, där de tydligen lever under än vidrigare förhållanden än här i Sverige.

Återigen utmärker sig en EMV (Coop) föredömligt, genom att använda svenskt kött. Jag ber om ursäkt till Coop smile.gif Däremot ska de, såklart, ha kritik för undermålig märkning. Faktum är att när det saknas riktig märkning så tappar även kundtjänst i trovärdighet enligt min ringa mening.

Jag hade trott att stora tillverkare som Findus var mer än angelägna om att framstå som "goda" eftersom de så mycket lever på att kunderna har en positiv känsla gentemot varumärket (så att de kan ta ut högre priser). Speciellt som det inte är direkt supermycket kyckling i deras färdigmåltider, vad kan skillnaden i pris bli? Sannolikt under en krona per förpackning.
          Men, Findus importerar kycklingen från Thailand, utan att märka det på paketet. Likaså Dafgårds och Weight Watchers. Ja, ni ser ju själva :

http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/stor...,801469,00.html

13.30 idag har Aftonbladet en chat om matmyglet. Jag tänker iaf vara med och titta på den smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 05:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon