Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755
Nu vet jag!!
Varför inte ta och välja ut en passande församling...dina elever...någon förening du är med i...grannarna (om du har några däruppe i ödemarkerna) och.....LUSSA FÖR DEM!! Helst på midsommarafton förstås, men skolavslutningen går säkert också bra om du väljer eleverna. Lussebullar och pepparkakor kan du ju servera från en skottkärra. Kan du inte sjunga själv så får du väl ha en bandspelare med i skottkärran till hjälp.
Medlem
Antal inlägg: 1 834
Medlem nr: 4 107
CITAT (Cacki @ 14-03-2006, 15:06)
Nu vet jag!!
Varför inte ta och välja ut en passande församling...dina elever...någon förening du är med i...grannarna (om du har några däruppe i ödemarkerna) och.....LUSSA FÖR DEM!! Helst på midsommarafton förstås, men skolavslutningen går säkert också bra om du väljer eleverna. Lussebullar och pepparkakor kan du ju servera från en skottkärra. Kan du inte sjunga själv så får du väl ha en bandspelare med i skottkärran till hjälp.
Medlem
Antal inlägg: 360
Medlem nr: 5 531
Lämplig tid juni
1. Dra upp ogräs med rötterna. 2. Plantera i krukor. 3. Vattna 3. Texta en stor skylt med "OGRÄS" samt små varningsskyltar. 4. Sätt upp ett stånd någonstans, (helst på torget förstås). 5. Sälj!
Tycker du att det är alltför elakt mot kunderna kan du ju alltid sälja buketter av maskrosor i stället.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Lussar ... det gör jag ju för eleverna ... fast inte på midsommar Efter alla år med en spindeltoklig son .. så räds jag inga insekter ... Simma är jag bra på , men bada näck gör jag inte<!
Glödande kol .... eller käka såjord ..ligger bra till just nu
odla pumpa ...och sälja på växtmarknad mm fast jag ogillar tomater ännu mer -de luktar kattkiss!
Medlem
Antal inlägg: 3 767
Medlem nr: 5 714
Ha, Fenjas förslag på frötapet röstar jag på.
Vad vore värre " straff" vid ett förlorat vad för frösåddernas "häxmästrinna" än att tvingas gräva ner och vårda en frötapet hela sommaren.
Nu tror jag ju att det blir "flamberad halmhatt" för någon sörlänning, risken är väl ganska liten att vi får se en frötapet-rabatt rån Burträsk.
/Anki
--------------------
Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus Zon 4-5 Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;) "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton