Hej igen!
Va bara tvungen att leta upp den här gamla tråden!
Jag har ju varit borta härifrån hur länge som helst känns det som.
Men nu är jag iallafall tillbaka efter en varm och trevlig sommar fylld av både jobb, äventyr och bilande genom Europa.
Första delen av sommaren så hade jag lite sommarjobb på parkförvaltningen.
Sen har jag varit ute på ett långt å trevligt äventyr som startade strax efter midsommar.
Jag och några vänner ifrån Bosnien tog bilen å åkte till Kroatien å va där i en vecka för att vila upp oss, för att sedan dra vidare till Bosnien.
Dom har hus i Sarajevo och där vart det fullt ös medvetslös varenda dag bland deras släkt och vänner.
Jag fick se en hel del ruiner efter kriget å har fått nya vänner för livet.
Sen åkte vi vidare till Italien, stannade 2 nätter, för att sedan ta färjan till Aten.
Där stannade vi i några dagar, för att sedan ta färjan över till Rhodos.
Det va jättekul att få träffa pappa å alla släktingar igen.
Vi bodde i min lägenhet och hade hur kul som helst.
Resan hem tog lite längre tid, dels pga att lasten var tyngre och för att en fjäder gick av helt plötsligt på en enslig väg i Italien.
Vi fick hjälp av en trevlig bonde och fick sova över hos hans familj, medans bilen va på verkstad. Vi fick god mat och eget tillverkat vin som va helt underbart.
Sen bar det av hemåt igen, med ett litet stopp i Tyskland för lite påfyllnad av vitrinskåpet.

Nu har jag varit hemma i en vecka å det har regnat varenda dag, så jag ångrar att vi inte stannade lite längre.
Men pengarna räcker ju inte hur länge som helst.
Men jag har fått hem en hel tunna olivolja från egna träd, Champagne från släktens druvor, vin från alla länder vi stannade i, småplantor av lite olika växter, öl för ett år och ett minne för livet.
På nåt konstigt sätt så känns det ändå skönt att vara hemma igen.
Se att mina växter fortfarande lever.
Tack mamma!
Och att få sova i sin egen säng, m,m.
Nån som har saknat mig?
Hoppas att ni har haft en bra sommar!
Mvh/Danne
Mvh/Danne.