Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Känslor och vänskap, på nätat
          yenny
          Inlägg 18-03-2006, 20:48
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Ja men visst kan man väl ha vänner på nätet smile.gif

Jag träffade min kille via nätet också... så man kan finna både vänner och kärlek wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Leia
          Inlägg 19-03-2006, 09:13
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 19:17)
          Klart man kan få äkta vänner på nätet! Det vet jag flera som har fått!

Men ibland känns det som det skulle behövas ett "Storgräl- inte trädgårdsrelaterat" och inte bara ett "småprat- inte trädgårdsrelaterat" i "Allmänt forum". Jag menar till de personer som bara gnäller och inte vill just "småprata" om ni förstår vad jag menar... (apråpå en väldigt lång tråd som jag just "läst in mig" på)

Tack för den Leia. Den var glasklar.

Ann.

Jag funderar allvarligt på att åtminstonne lägga upp en sådan tråd. Så kan alla små troll och andra som bara är ute efter att provocera hålla till där! biggrin.gif tongue.gif

Citera
          *solis.*
          Inlägg 19-03-2006, 10:50
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 230
          Medlem nr: 7 235

CITAT (Leia @ 19-03-2006, 09:13)
          CITAT (adrianne @ 18-03-2006, 19:17)
          Klart man kan få äkta vänner på nätet! Det vet jag flera som har fått!

Men ibland känns det som det skulle behövas ett "Storgräl- inte trädgårdsrelaterat" och inte bara ett "småprat- inte trädgårdsrelaterat" i "Allmänt forum". Jag menar till de personer som bara gnäller och inte vill just "småprata" om ni förstår vad jag menar...  (apråpå en väldigt lång tråd som jag just "läst in mig" på)

Tack för den Leia. Den var glasklar.

Ann.

Jag funderar allvarligt på att åtminstonne lägga upp en sådan tråd. Så kan alla små troll och andra som bara är ute efter att provocera hålla till där! biggrin.gif tongue.gif

Det har jag tänkt många många gånger och har till och med gjort om jag nu minns rätt:jag startade ett tråd om att de som ville kritisera mig så kunde göra detta;tror att det var då jag var solis första gången här på Småprat eller var det på ett annat forum wacko.gif !?

--------------------
          Barnatro;barnatro till himmelen är du en gyllne bro

Citera
          Hannele
          Inlägg 19-03-2006, 11:07
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (yenny @ 18-03-2006, 20:48)
          Ja men visst kan man väl ha vänner på nätet smile.gif

Ja, jag har träffat flera i verkliga livet, fått även besök från Finland, tack vare internet. smile.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          pejori
          Inlägg 19-03-2006, 11:17
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (solis. @ 19-03-2006, 10:50)
          Det har jag tänkt många många gånger och har till och med gjort om jag nu minns rätt:jag startade ett tråd om att de som ville kritisera mig så kunde göra detta;tror att det var då jag var solis första gången här på Småprat eller var det på ett annat forum wacko.gif !?

visst har du gjort det solis smile.gif solis tråd

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *solis.*
          Inlägg 19-03-2006, 12:00
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 230
          Medlem nr: 7 235

Tack Pejori wub.gif

--------------------
          Barnatro;barnatro till himmelen är du en gyllne bro

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 19-03-2006, 14:17
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Träffar man på människor på nätet och startar en "bekantskap" kan man bli bra mycket bättre vän med den personen än med sådana som man träffar i verkliga livet.
          Dels är man mer öppen än mot den man träffar på ICA och sedan går man mest efter personens egenskaper och sätt och utseendet och ev. fysiska brister betyder inget.

Min åsikt.

ingrid

Citera
          Leia
          Inlägg 19-03-2006, 14:36
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 19-03-2006, 14:17)
          Dels är man mer öppen än mot den man träffar på ICA

Oj oj oj, om du bara visste vilka förtroenden man kan få när man jobbar på ICA... biggrin.gif
          I vår butik handlar många äldre, och ofta kan jag vara den enda de träffar på hela dagen. Även om jag inte umgås med kunderna på min fritid, så tycker jag att många av dem verkligen har blivit mina vänner. Jag bryr mig verkligen om deras livs öden och jag tror att de bryr sig om mig!
          (jag förstår att du menade flyktiga bekanta, men jag ville bara "flika in" lite)

Citera
          Klematis
          Inlägg 19-03-2006, 16:29
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 822
          Medlem nr: 6 783

Tycker oxå att man kan få riktiga vänner på nätet. Tycker att man ganska snart känner mer för vissa än andra även om man aldrig träffat personen på rikigt. Så jag tycker att du "reserv" ska känna dig säker på att dina nätkompisar är dina riktiga vänner. Jag är ju inte här så ofta men jag tittar alltid efter dig och undrar varför du inte skriver så mycker som förr.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          Reserv
          Inlägg 19-03-2006, 16:37
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 16:29)
          Tycker oxå att man kan få riktiga vänner på nätet. Tycker att man ganska snart känner mer för vissa än andra även om man aldrig träffat personen på rikigt. Så jag tycker att du "reserv" ska känna dig säker på att dina nätkompisar är dina riktiga vänner. Jag är ju inte här så ofta men jag tittar alltid efter dig och undrar varför du inte skriver så mycker som förr.

När man fått varning för att man skriver provocerande så är det ganska lätt att hålla sig nere ett tag. Vad det gäller det här med nätkompisar/vänner så står jag just nu mitt upp i ett sånt dilemma, att bli ifrågasatt hur man kan tycka att nån står en närmare än många andra på nätet huh.gif Tja, va´ska man svara? Jag är en känslomänniska, jag är väl lättlurad, fattar tycke alldeles för lätt unsure.gif Jag brukar normalt va´en duktig människokännare, men man får ta emot några smällar innan man fattat att alla inte vill va´lika involverade i kontakterna som det verkat. Vem vet, dom andra som jag också fattat tycke för, dom kanske också ser mig som en komplett idiot för att jag tycker att dom betyder nåt för mig. unsure.gif Tja, jag har fått nåt att funera på i kväll i alla fall.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-03-2006, 16:41
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 16:37)
          CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 16:29)
          Tycker oxå att man kan få  riktiga vänner på nätet. Tycker att man ganska snart känner mer för vissa än andra även om man aldrig träffat personen på rikigt. Så jag tycker att du "reserv" ska känna dig säker på att dina nätkompisar är dina riktiga vänner. Jag är ju inte här så ofta men jag tittar alltid efter dig och undrar varför du inte skriver så mycker som förr.

När man fått varning för att man skriver provocerande så är det ganska lätt att hålla sig nere ett tag. Vad det gäller det här med nätkompisar/vänner så står jag just nu mitt upp i ett sånt dilemma, att bli ifrågasatt hur man kan tycka att nån står en närmare än många andra på nätet huh.gif Tja, va´ska man svara? Jag är en känslomänniska, jag är väl lättlurad, fattar tycke alldeles för lätt unsure.gif Jag brukar normalt va´en duktig människokännare, men man får ta emot några smällar innan man fattat att alla inte vill va´lika involverade i kontakterna som det verkat. Vem vet, dom andra som jag också fattat tycke för, dom kanske också ser mig som en komplett idiot för att jag tycker att dom betyder nåt för mig. unsure.gif Tja, jag har fått nåt att funera på i kväll i alla fall.

Men det att man ibland omprövar en vänskap händer ju även IRL.
          En person som man gillar kanske börjar visa sidor som man inte alls tycker om, och då svalnar ju relationen.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 19-03-2006, 17:05
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Innan datorn kom in i våra liv så sökte man brevvänner och fick några som man skrev brev till då och då utan att känna dem.
          Vissa sållade man ut undan för undan eftersom man blev mera bekant med dem och såg mellan raderna kanske att man inte passade som brevvänner.
          De som man blev mera bundis med behöll man och några kanske man träffade personligen och fortsatte att skriva till, hos många ledde även brevvänner till äktenskap m.m. Andra försvann för att intressen för brevkompisen avtog och annat tog övertaget, eller att adressen kom bort.

Idag är det väl likadant fast det heter internett och chattar, forum, bloggar, e-post eller vad det heter allt som finns.
          Man får väl läsa mellan raderna här också och se vilka som håller måttet och kan bli en riktig sann vän. Vissa behåller man för att bara skriva av sig till när man har det behovet och vissa vill man bara träffa. De man behåller för att bara skriva till kan vara bra ibland att ha, någon att skriva till som inte känner en helt och fullt om man har några problem, de ser det på ett annat sätt.

Jag har ändå en fundering runt detta med internett. De som gör bloggar eller hemsidor, så utelämnar de sig väldigt mycket tycker jag, personligen har jag väldigt svårt att förstå att man vågar göra. Finns ju många faror detta med internett. Vad tycker ni?

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          AnitaO
          Inlägg 19-03-2006, 17:19
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Inga från Närke @ 19-03-2006, 17:05)
          Innan datorn kom in i våra liv så sökte man brevvänner och fick några som man skrev brev till då och då utan att känna dem.
          Vissa sållade man ut undan för undan eftersom man blev mera bekant med dem och såg mellan raderna kanske att man inte passade som brevvänner.
          De som man blev mera bundis med behöll man och några kanske man träffade personligen och fortsatte att skriva till, hos många ledde även brevvänner till äktenskap m.m. Andra försvann för att intressen för brevkompisen avtog och annat tog övertaget, eller att adressen kom bort.

Idag är det väl likadant fast det heter internett och chattar, forum, bloggar, e-post eller vad det heter allt som finns.
          Man får väl läsa mellan raderna här också och se vilka som håller måttet och kan bli en riktig sann vän. Vissa behåller man för att bara skriva av sig till när man har det behovet och vissa vill man bara träffa. De man behåller för att bara skriva till kan vara bra ibland att ha, någon att skriva till som inte känner en helt och fullt om man har några problem, de ser det på ett annat sätt.

Jag har ändå en fundering runt detta med internett. De som gör bloggar eller hemsidor, så utelämnar de sig väldigt mycket tycker jag, personligen har jag väldigt svårt att förstå att man vågar göra. Finns ju många faror detta med internett. Vad tycker ni?

Jag har nog också en gräns för vad jag lämnar ut på nätet.
          Man ser ibland människor som blottar sig totalt, och det brukar göra mig ganska illa berörd.
          Jag liksom känner nåt slags obehag å deras vägnar unsure.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Klematis
          Inlägg 19-03-2006, 17:35
          Länk hit: #74

Medlem

Skillnaden är ju att på internet så kan ju så många läsa vad man skriver, den gamla breven var ju mer personliga till den man skrev till. Det är ju lättare att låtsas vara någon annan än den man är, det fattar man ju på ungdomarnas sätt att vara på nätet. Jag vet inte hur det är med oss vuxna, hur många som är någon annan på nätet.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          Ophelia
          Inlägg 19-03-2006, 18:07
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Leia @ 19-03-2006, 14:36)
          I vår butik handlar många äldre, och ofta kan jag vara den enda de träffar på hela dagen. Även om jag inte umgås med kunderna på min fritid, så tycker jag att många av dem verkligen har blivit mina vänner. Jag bryr mig verkligen om deras livs öden och jag tror att de bryr sig om mig!

Jag får ett hugg i hjärtat för dessa ensamma människor som inte har någon som bryr sig om dem sad.gif

Det är tur att du finns där. Tänk om man själv hamnar i den situationen ofrivilligt wub.gif

Citera
          Klematis
          Inlägg 19-03-2006, 18:09
          Länk hit: #76

Medlem

Jag trtor att affären är en socialt ställe för många ensamma äldre och sjukskrivna som inte hr hela dagen fullbokad. Där kan man ju träffa lite folk och prata med de som arbetar.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera
          labarradepan
          Inlägg 19-03-2006, 18:31
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 456
          Medlem nr: 5 371

Hej hopp.. nu kommer jag in här helt plöstligt i denna tråd. Har inte läst alla inlägg men jag vill tillägg min erfarenhet av det hela.

Klart man kan ha vänner på nätet, jag har det. Jag har ju er till exempel sen mailar jag med två med två tjejer som bor i olika delar i landet. Vi hade samma problem förut , då stötta vi varandra. Eftersom alla problem vill man inte dela med sig med sina vänner irl. ( jo till nån sa jag nått, men annars var det min nät vänner jag dela allt med )

Sen träffade jag ju min sambo via nätet, fast det hör ju inte hit egentligen . hihi.

wub.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 19-03-2006, 18:47
          Länk hit: #78

Medlem

Ibland blir man t. o .m uppbjuden på lunch! Tanterna älskar att ha någon att steka pannkakor åt! smile.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 19-03-2006, 18:48
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (Ophelia @ 19-03-2006, 18:07)
          CITAT (Leia @ 19-03-2006, 14:36)

Jag får ett hugg i hjärtat för dessa ensamma människor som inte har någon som bryr sig om dem sad.gif

Det är tur att du finns där. Tänk om man själv hamnar i den situationen ofrivilligt wub.gif

Hoppsan jag glömde citera i mitt förra inlägg! smile.gif

Citera
          Klematis
          Inlägg 19-03-2006, 18:49
          Länk hit: #80

Medlem

Bjuden på pannkakor,!jag ska nog byta jobb.

--------------------
          Hälsningar Klematis

Citera

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 05:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon